הריון ולידה – מה, איך ומה צריך לדעת?

הריון ולידה – מה, איך ומה צריך לדעת?

מחלקת הבריאות וגופי בריאות ארגנו כנס לזוגות שאוטוטו יהיו להורים. בכנס השתתפו כ-450 איש ואשה, זוגות בהריון שמתרגשים לקראת הלידה. המשתתפים זכו למידע, טיפים בתכנון והתארגנות ובעיקר בצעדים הראשונים כהורים. לזוגות שבקרוב יחבקו בן/בת תישלח חוברת מיוחדת שהפיקה מחלקת הבריאות. לידה קלה ובקרוב מזל טוב.

מחלקת הבריאות במינהל לשירותים חברתיים ייחדה את חודש ספטמבר לנושא הבריאות וקיימה שורה של אירועים תחת הכותרת "60 שנות הורות ובריאות באשדוד". מטרת הפעילויות היא לתת להורים הצעירים, כמה שיותר מידע, כלים ותמיכה בגידול ילדיהם – דור העתיד. "פעילות הדגל של חודש זה הינו שיתוף הפעולה והפקת כנס משותף בנושא הריון ולידה, עם  כללית שירותי בריאות והמרכז הרפואי קפלן" אומרת גב' אילנית שמלה-ללום, מנהלת מחלקת הבריאות בעירייה ומשבחת את הגופים הללו שכל מהותם היא קידום הבריאות בישראל.

בכנס שנערך בסוף שבוע שעבר השתתפו כ-450 צעירים שאו-טו-טו אמורים לשנות סטאטוס ובקרוב מאוד יהיו להורים בעצמם. צעירים אלה האזינו להרצאות מרתקות, בתחום הבטיחות, הזוגיות, חידושים בתחום הלידה, מיניות  ועוד והשתתפו בסדנאות פילטיס ובסדנאות לידה בשיטת פאולה מטעם המרכז הרפואי קפלן. "לנשים ולבעלים המתינו שלל פינוקים, כמו עמדות  מסאז'ים, פינות צילום ליולדות, קריקטוריסטים שציירו את הזוגות ועוד הנאות קטנות ונשנושים שהנעימו להם את השהות לכל אורך הכנס" אומרת שמלה-ללום.

אבל לא רק נושאי הבריאות העסיק את הזוגות. היו שם עמדות של המוסד לביטוח לאומי עם עמדת הסברה לזכויות היולדת ובני הזוג, נציגי המרכז להורות משמעותית שנתנו הרצאה וכלים להורים שבדרך איך לשמר את הזוגיות, אנשי מרכז 'בטרם' אשדוד שהעניקו הסברה לבטיחות ילדים, כללית רפואה משלימה אשר הציבה עמדות של פינוקים ומסאז'ים, מרכז בריאות האישה ובריאות הילד שהעבירו הדרכות בנושא הנקה, ובית דרך חיים באשדוד שחילקו ויטמינים לנשים הרות ודוכני מכירה של מוצרי בריאות ותינוקות.

במהלך הכנס, לרגל שנות ה-60 לאשדוד, העירייה ומחלקת הבריאות פינקו את המשתתפים בהגרלות וחלוקת מתנות לזוגות, כמו: מנשאים לתינוק, כסאות מתכווננים, ערכת ביגוד ועוד. בסוף הערב התקיימה גם הגרלה גדולה ועגלת תינוקות הוענקה לזוג כחלון בצרוף איחולים ללידה קלה ומזל טוב.

באי הכנס התרשמו מאוד מארגון הכנס, מהתכנים ומהגופים המיוצגים בו ואף נחשפו לחוברת מידע ("בריאות מהצעד הראשון") שהפיקה מחלקת הבריאות, המכילה טיפים, כלים להורות חדשה, הדרכה  והכוונה לגידול תינוקות בחודשים הראשונים. "החוברת תישלח לכל משפחה חדשה באשדוד, מיד לאחר שיתבשרו בברכת מזל טוב" מבטיחה מנהלת המחלקה.

הכנס אשר הוגדר כהצלחה מסחררת, עליהם העידו המבקרים הרבים שהשתתפו בו, הוכיח שוב כי שיתופי פעולה ואיגום משאבי כח וידע הם תמיד ערובה להצלחה. אין זו הפעם הראשונה שבה גופים כמו שירותי בריאות כללית והמרכז הרפואי קפלן נוטלים חלק בתכניות הבריאות של המחלקה ובכל הפעמים הניבו הם פעולות מוצלחות לרווחת התושבים והקהילה. כל שנותר הוא לאחר ברכת לידה קלה ליולדות!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*