הרדיפה של בני הנוער בפארקים / שמוליק דואק

הרדיפה של בני הנוער בפארקים / שמוליק דואק

בני הנוער של אשדוד מודרים מהפארקים היפים של העיר.
דור העתיד שלנו מרגיש נרדף בעירו.

פקחי העירייה אורבים להם וקונסים אותם במאות שקלים על עצם שהייתם בפארק. בני נוער ממשפחות קשות יום, נאלצים לצאת לעבוד במלצרות עד לשעות הלילה המאוחרות כדי לשלם את הקנסות של העירייה.

החלטתי שאני חייב לכתוב על התופעה הזאת כי הנושא עולה שוב ושוב בסיורים שלנו בלילות של סופי השבוע, כמתנדבי סיירת הורים אשדוד. בני הנוער לא מפסיקים להתלונן בפנינו על הקנסות הכואבים.

בקיץ הלוהט של אשדוד, שעות הערב הן היחידות שבהן בני הנוער יכולים להיפגש בחוץ. הפארקים עם הספסלים הם המקום האידאלי למפגש החברתי שלהם. למפגש הזה יש ערך חברתי מאוד חשוב !! זאת הזדמנות לנתק אותם קצת מהמסכים שבהם הם בוהים ברוב שעות היום.
אלא שחוק עזר עירוני אוסר עליהם לשבת בפארק אחרי השעה 23:00, וגם אם הם ישבו בדממה ויעשו יוגה, הם יקבלו קנס של מאות שקלים שכל הזמן תופח אם לא ישולם בזמן.

אני מבין את החשיבות של שמירה על שקט באזורי מגורים בשעות האלה. זה חשוב ויש לאכוף את זה. גם אני לא רוצה רעש מתחת לחלון ביתי בשעות הלילה. אבל למה לקנוס את מי שלא מרעישים אלא רק יושבים לשוחח להנאתם באוויר הפתוח של שעות הערב ?
האם המטרה של העירייה היא להעניש את בני הנוער או לחנך אותם? אני מאמין שהמטרה העיקרית היא ללמד אותם לכבד את המרחב הציבורי ולחנך אותם לא להרעיש בשעות הלילה.

אם כך, למה להעניש את מי שמכבדים את המרחב הציבורי ושומרים על השקט בפארק ? למה לתת להם יחס שווה כמו לאלה שמרעישים ומפרים את הסדר הציבורי ? זה מעביר להם מסר מעוות שגם הטובים והשקטים שמתנהגים יפה, זוכים לאותו יחס כמו פורעי החוק.
אני רוצה לפנות לכל מקבלי ההחלטות בעירייה, ולבקש לשקול מחדש את החוק הזה שעושה עוול לבני הנוער.
נכון שהרתעת והרחקת הנערים מהפארק מפחיתות לפקחים ולמשטרה את העבודה, אבל זה גורם גם לאי צדק משווע כלפי בני הנוער שהם הילדים של כולנו.

אני מאמין שיש להכניס שינוי בחוק, ולקנוס רק את מי שיושבים בפארק עם אלכוהול, את מי שמשמיעים מוזיקה או מי שמרעישים אחרי 23:00 בלילה.
אין לדעתי סיבה להתייחס באופן שווה לכל מי שיושב בפארק, גם כשהוא אפילו רק קורא ספר. זה מקומם, זה מתסכל ומכעיס, וזה נוגד כל עיקרון של חינוך וצדק חברתי.

אנא שקלו מחדש את החוק הזה, ונסו להתחשב ולתקן אותו לטובת בני הנוער, לטובת ההורים ולטובת העיר כולה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*