הקרב על הליכוד – גבי כנפו לובש את חליפת הקמפיין

הקרב על הליכוד – גבי כנפו לובש את חליפת הקמפיין

11 יום לפריימריז בליכוד. לראשונה בעיר מז למעלה מעשור יתפצל ראש החץ המקומי ל-2, לסרי הולך עם ביבי וגבי כנפו עומד בראש הקמפיין והמטה של גדעון סער.

הכותרת שהרעידה את מטה הליכוד באשדוד בה הצהיר עו״ד גבי כנפו על תמיכה בגדעון סער לראשות הליכוד והציטוט ש״אם נתניהו ייבחר ישים גבי כנפו פתק לבן״ נכנסת היום הלכה למעשה לעבודה אינטנסיבית. 11 ימים של קמפיין שבסופו אולי תעשה היסטוריה, אולי מקומית ואולי ארצית. אשדוד ידוע ומוכר כמטה מאוד חשוב ואסטרטגי לליכוד.

המהלך המפתיע של כנפו מגיע מתוך הבנה פנימית שהליכוד בראשות נתניהו, אחרי כתבי אישום, ומגמת הירידה בתמיכה בליכוד ובראש הממשלה שכבר מגיע לתיקו עם גנץ בהתאמה לראשות הממשלה לא מבשר טובות עבור המפלגה עצמה. כליכודניק גאה יוצא כנפו במהלך חד צדדי לטובת דור העתיד של הליכוד ולטובת חברו, גדעון סער.

"אני קורא לכולכם חבריי לליכוד, להצטרף אלינו למשימה שהיא צו השעה – לאור המבוי הסתום שאליו נקלעה מדינת ישראל ורגע לפני שיהיה מאוחר מידי.
אנחנו מפלגה דמוקרטית, חיה ותוססת, שידעה לקבל החלטות קשות בזמנים קשים, ובכך לשמור על השלטון לאורך זמן."

ברמה המקומית מדובר בפיצול, ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי נותר בשלו, תמיכה בנתניהו כך שמי שלא ייצא אשדוד לא לוקחת סיכון ממשי, כנפו שמבין דבר או שניים בפוליטיקה ובטח בקמפיינים מתגייס לטובת האלטרנטיבה של הליכוד שבמידה ויצליח ההימור יקבל כנפו קרדיט משמעותי על היותו מראשוני התומכים.

מה זה אומר בפועל? שבועיים של אטרף והמרת מתפקדי הליכוד לטובת האלטרנטיבה, כנפו, כבר החל לעבוד ונפגש עם מובילי הדעה במטה המקומי ומנסה להסביר את תורתו, סקרים מחמיאים יכולים לעזור לכנפו בעבודת השכנוע ויהיה מסקרן לראות את תוצאות ההתגייסות של כנפו לפחות במטה המקומי אותו ינהל כנפו.

הקמפיין הרשמי של סער יחל מחר אבל מזה שבועיים, מאז הצהיר על התמודדות נעשית עבודה מאסיבית מאחורי הקלעים. סביר להניח שהמהלך בין לסרי לכנפו מתואם בצורה כזו או אחרת, לסרי כראש עיר לא יכול להמר על סער בניגוד לכנפו שלא מחוייב לאיש.

צילום: דוד קקון

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*