הקמת חניונים בבניינים משותפים

הקמת חניונים בבניינים משותפים

חניון הוא פתרון טוב שיכול לשמש דיירים בבניינים משותפים. את החניון בונים לפי תכניות האדריכל, בהתאם לדרישות הרשויות וכמובן תוך הקפדה על סטנדרטים מסוימים של איכות ובטיחות. הנה כל הפרטים

הקמת חניונים בבניינים משותפים היא משימה שמחייבת מעורבות של אנשי מקצוע ואדריכלים ברמה הגבוהה ביותר. המטרה של החניון היא מטבע הדברים לספק פתרונות חניה נוחים עבור בעלי הדירות בבניין, אך העבודה בפועל דורשת מיומנות בלתי מתפשרת. הסיבה לכך היא שתהליך הקמת חניונים בבניינים משותפים מורכב יותר מאשר בניית חניונים פתוחים. כמו כן, כל עבודה תת קרקעית שמתבצעת לטובת הקמת חניונים בבניינים משותפים דורשת את אישור הרשויות.

שלבים בהקמת חניונים

לא רבים מכירים את שלבי העבודה הנדרשים לטובת הקמת חניונים בבניינים משותפים או במגדלי משרדים. האמת היא שמדובר על שיטת עבודה דומה וההבדלים הם רק באישורים הנדרשים לפי כמות הרכבים, ולכן ניתן להצביע על מספר שלבים משותפים:

א. ביסוס המגדל או הבניין – בשלב הראשון משתמשים בשיטת ביסוס מסוימת כדי להניח עליה את קומות החניון והבניין עצמו. אם למשל בוחרים בשיטת הביסוס "רפסודה", ניתן לבצע את העבודה לאחר יציקת שכבה דקה של בטון רזה וקשירת ברזל הרפסודה בשכבות שונות. בכל מקרה, השיקולים לבחירת שיטת הביסוס המתאימה לבניין הם סוג וחתך הקרקע, נוחות העבודה ויכולת הבקרה על הביצוע.

ב. הנחת רצפה – בשלב השני מניחים את הרצפה על תחתית החפירה וישירות על הקרקע הטבעית שבסיס החניון. הרצפה אמורה לשמש לטובת חניית רכבי הדיירים בקומות תחתונות וכמעבר לכלי רכב שאמורים לעבור בין מפלסי החניון. גם כאן, הנחת הרצפה היא פונקציה של מספר הדיירים בבניין המשותף וכמובן של גודל החניון עצמו. בעת הנחת הרצפה אפשר לבצע ציפוי אפוקסי כדי למנוע החלקות ולשפר את העמידות.

ג. בניית קומות – בשלב השלישי בונים את קומות החניון ויוצקים את שאר האלמנטים האנכיים, כמו למשל הקירות העומדים והקורות. את היציקות בחניון מבצעים בחלוקה לפי יציקות קטנות שמתקיימות מדי יום ויציקות גדולות שדורשות שימוש במשאבה ניידת.

ד. קירות בהיקף החניון – בשלב הרביעי בונים את קיר הדיפון שעשוי מכלונסאות ואמור להוות את קירות החניון הסופיים. הקירות בהיקף החניון יכולים לאחר מכן לעבור תהליך קצר יחסית של סימון וצביעה.

ה. רמפת כניסה – בשלב האחרון מוסיפים רמת כניסה לחניון. גם על גבי רמפת כניסה אפשר להוסיף ציפוי אפוקסי והדגש הוא בכל מקרה על השענת הרמפה על קיר דיפון ועל קיר גרעין. במידת הצורך או בתכניות מסוימות ניתן להשתמש ברמפת הכניסה כתקרה עבור חדר חברת חשמל וחדר גנרטור.

ציפוי אפוקסי ואביזרים נלווים

ציפוי אפוקסי הוא כמובן לא הפעולה היחידה שמתבצעת תוך כדי העבודה על הקמת חניונים בבניינים משותפים. יש עוד שורה ארוכה של אביזרים נלווים ולכל אחד מהם תפקיד אחר. פסי האטה למשל משמשים לשמירה על הבטיחות ויכולים למנוע תאונות דרכים בין הרכבים, בעוד שומר חניה הוא מחסום שמונע כניסה של גורמים לא מורשים. יש שם חניונים בבניינים משותפים שבהם מפרידי תנועה ומגני קירות או עמודים. כמו כן, יש להביא בחשבון את החשיבות של עמודי סימון בשביל לתחום שטחי חניה לפי דירות או מספרים.

בטיחות בהקמת חניונים

הבטיחות של העובדים, הדיירים והרכבים עומדת בראש סדר העדיפויות של תהליך הקמת חניונים בבניינים משותפים. זהו פרויקט מורכב שמחייב מעורבות של אנשי מקצוע מיומנים עם ניסיון ופיקוח מצד אדריכלים, גורמי אכיפה וגורמי רישוי של העירייה.

 

פרינג׳ סטייל - ימים של שמחה

פרינג׳ סטייל – ימים של שמחה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*