הקיץ בפתח: 5 טיפים להגנה מפני השמש

הקיץ בפתח: 5 טיפים להגנה מפני השמש

הימים הולכים ומתחממים, האביב כבר איתנו והקיץ בפתח. זהו הזמן לרענן את הכללים הבסיסיים שאולי כבר שכחתם להגנה על העור מפני השמן. בואו לקרוא 5 טיפים בנושא.

טיפ ראשון – קרם הגנה

קרם הגנה מהשמש הוא מוצר שמלווה אותנו כבר שנים רבות ונדמה שלא צריך להציג אותו. לכן, רק נזכיר שכל תכשיר הוא בעל SPF שונה. המספרים בעצם אומרים לנו עד כמה התכשיר מגונן לעומת מצב בו אנו מצויים בשמש ללא קרם הגנה. לדוגמא, תכשיר של SPF 30 משמעו שכמות הקרינה מהשמש הייתה מביאה לכוויה בלי תכשיר, צריכה להיות עכשיו פי 30 כדי לגרום לאותה הכוויה. אין ספק שמדובר בהגנה מכובדת אבל היא ממש לא הרמטית. למרבה הצער, לעיתים אנשים סבורים שהתכשירים הופכים אותם למוגנים לחלוטין, ולכן נחשפים באופן לא מבוקר ומוגזם לשמש. זכרו כי קרם הגנה מהשמש הוא רק מוצר משלים לשאר הכללים שצריך לשמור עליהם.

טיפ שני – נשארים בצל

אין הגנה יותר מהשמש מאשר היעדר שמש, כלומר צל. זכרו שהקרינה הגבוהה בהחלט עלולה להיות מזיקה, החל ברמה האסתטית של עור הפנים והגוף, ועד לסיכון לגידולים שפירים ואפילו ממאירים. לכן, השתדלו להיחשף כמה שפחות לשמש. מצד שני, ברור שלא ניתן להישאר כל הזמן במזגן, אז ישמו את הכלל הזה גם כשאתם יוצאים החוצה: חפשו מקומות מוצלים, בין אם סככות צל על החוף, מתחת לצמרות עצים וכדומה.

טיפ שלישי – מוצרים שמגנים וגם מטפחים את העור

למי שרוצה להאט ולמנוע את הנזקים האסתטיים של השמש לעור, כדאי להקפיד במיוחד בתקופת הקיץ על שימוש בתכשירים הולמים שמתאימים לסוג העור שלו. ישנן חברות רציניות בתחום המציעות תכשירים ייעודיים, למשל תכשירי הגנה עם קרם לחות ממצק, קרם הגנה לעור עם אקנה, קרם הגנה לעור רגיש ואדמומי, פריימר להגנה עם מראה זוהר במיוחד, וכדומה.

טיפ רביעי – לבוש הולם

כפי שאמרנו, קרם הגנה מהשמש אינו נותן לכם הגנה מוחלטת. הוא בהחלט עוזר אבל גם אתם צריכים לעזור לו. אחת הפעולות הפשוטות והאפקטיביות ביותר היא לצאת החוצה אל השמש עם לבוש הולם. אמנם, דווקא בימי הקיץ החמים בגדים ארוכים הם הדבר האחרון שמתחשק ללבוש, אבל יש פתרונות טובים. דאגו שיהיו לכם במלתחה בגדים מבדים קלילים עם זרימת אוויר טובה (ומצד שני לא שקופים ומחוררים מדי כי הקרניים יעברו דרכם ביתר קלות), בין אם מדובר בחולצת שרוול ארוך, מכנסי שרוואל, חצאיות ארוכות וקלילות, וכיוצא בזאת.

טיפ חמישי – גם במכונית!

לבסוף, זכרו שבניגוד לדעה הרווחת אתם חשופים לקרינה גם בעת נסיעה במכונית. למעשה, מחקרים מראים שמרבית החשיפה לשמש בקיץ היא בנסיעות. אז דאגו שיהיו לכם מסכים עם הגנה מקרינת UV, ובעת הנהיגה לבשו חולצה עם שרוול ארוך.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*