העיקר הבריאות

העיקר הבריאות

מחלקת הבריאות של עיריית אשדוד הוזמנה על ידי רשת ערים בריאות של ארגון הבריאות העולמי ה-WHO, להשתתף בסמינריון שעסק בנושא מנהיגות ותקשורת בבריאות. מנהלת מחלקת הבריאות ייצגה את אשדוד בכנס שהתקיים בעיר טורקו (פינלנד). אשדוד עיר בריאה

כ-30 נציגות ונציגים ממדינות אירופה נטלו חלק  בסמינר שעסק בנושא מנהיגות ותקשורת בבריאות, אשר התקיים בשבוע שעבר בעיר טורקו בפינלנד הקרה. בין המשתתפים בלטו נציגים מישראל ובהם גב' אילנה שמלה-ללום, מנהלת יחידת הבריאות במינהל לשירותים חברתיים, אשר נבחרה להימנות על חברי המשלחת הישראלית.

הכנס היה מרכזו של מפגש לימודי שהתנהל במתכונת של קורס מקצועי, בו נלמדו תכנים שעסקו בתקשורת המונים ובאינטראקציה שבין בריאות לתקשורת בכלל. על המלאכה נצחו כמה מהמרצים המובילים בתחום התקשורת, אשר עסקו גם בהובלה מנהיגותית ומנהיגות פוליטית והשפעתה על קידום בריאות. בנוסף, התקיימו סדנאות מנהיגות והעצמה בקרב השותפים, דבר שהביא לתקשורת ישירה ודיאלוג פורה בין הנציגים תוך חשיפה לתכנים מיוחדים ולמידה משותפת אודות העשייה בערים שונות באירופה.

דר' מילכה דונחין, יו"ר רשת ערים בריאות בישראל, עמדה בראש המשלחת מישראל אשר הורכבה מנציגי הערים ירושלים ואשדוד בלבד והציגו את הנעשה ברשויות המקומיות בישראל בתחום הבריאות. גב' שמלה-ללום הציגה את העשייה הרחבה באשדוד בתחום הבריאות, דיברה על תכניות העבודה, המודל הארגוני ושיתופי הפעולה בין הרשות המקומית למוסדות הבריאות והדגימה מספר פרויקטים שפועלים בעיר בתחום הבריאות. פרויקטים מרכזיים עסקו בתחום החינוך לבריאות נכונה, כדוגמת: אורח חיים בריא, החל מגני הילדים, ועיסוק בפעילות גופנית. "בסופו של יום בעיות הבריאות בכל העולם הן בעיות זהות ומשותפות לכולנו" אמרה היא ונענתה לאתגר המרכזי שעמד על סדר יומו של הכנס – יצירת סביבה עירונית המאפשרת אורח חיים פעיל ובריא.

הכנס התקיים לאור הפעילות שמקיים ארגון הבריאות העולמי והיעדים שהציב הארגון לקראת שנת 2020, כאשר גולת הכותרת היא לעודד סביבה בריאה באמצעות תכניות חינוכיות ותכניות הסברה בקרב ההמונים. מחלקת הבריאות של אשדוד נטלה על עצמה להשתלב במגמה העולמית לקיום אורח חיים פעיל ובריא,  ולתרום את חלקה במאמץ הגולבלי להגשמת יעדי 2020 של ארגון הבריאות העולמי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*