הסרת משקפיים – ע"י עדשות אורטו-קיי

הסרת משקפיים – ע"י עדשות אורטו-קיי

ללא התערבות כירורגית, סיכונים וכאבים מיותרים, מאפשרת האופטומטריה המודרנית, לטפל בלקויי ראייה באמצעות רפואה חדשנית, המאפשרת להם ליהנות מחיים ללא משקפיים וללא עדשות מגע, יום אחר יום. החידוש הופך למעשה את העדשה למעין מכשיר רפואי פלאי, והיא מספקת עבורו ראיה חדה יותר, כבר לאחר טיפול ראשון ולאורך כל שעות היממה.

טכניקת הטיפול באורטו-קיי הינה פשוטה והיא נעשית במהלך השינה. המטופל מרכיב את עדשות המגע הייחודיות. בהליך הפעולה מופעל לחץ הידראולי על הקרנית, בכך נוצר לחץ מבוקר שגורם למשטח עין קידמי משוטח וזה מאפשר ראייה פונקציונאלית לאורך כל שעות היום, ללא סיבוך וללא עזרי ראייה.

לדברי האופטומטריסטית הקלינית ליזט ביטון Msc, מ"אופטיקה מסגרת אחרת-ליזט כדי לדעת האם מטופל מתאים לכך, יש לבצע הערכה קלינית של האיזור המעורב בהליך האורטו-קיי, באופן מדויק, ולבחון את קמירויות הקרנית השונות. מיפוי הקרנית נעשה בעזרת מכשיר ייעודי המחובר לתוכנה המציגה את השינויים שיחולו בקמירות הקרנית לאורך כל ההליך. הבדיקות מבוצעות ע"י אופטומטריסט קליני, תוך מעקב והתאמה של מרפאות המורשות בביצוע השיטה. ההליך נחלק לשני שלבים עיקריים כאשר השלב הראשון מתחיל בתקופה בין קבלת העדשות ועד סיום ההשטחה. פרק הזמן הזה משתנה בין מטופל למטופל בהתאם לעוצמת הליקוי הראשונית, מבנה הקרנית וגישת הטיפול. במהלך תקופה זו המטופל יחוש שיפור מהותי בחדות הראיה עד כדי הגעה לתחום הראיה הפונקציונלי. בתקופה זו מתבצעות ביקורות תכופות מחייבות אצל האופטומטריסט המטפל.

השלב השני שייך לתקופת השימור, המתקיימת לאחר תום הליך השיטוח ולאורך כל תקופת השימוש בעדשות האורטו-קיי. במהלך תקופה זו מבוצעות ביקורות קליניות ורפרקטיביות (שבירת האור) למטופל. ההליך הינו הפיך לחלוטין ולכן באם תופסק הרכבת העדשות למשך מספר שבועות תחזור הקרנית למצב בו הייתה לפני השימוש באורטו-קיי.

מחקרים מצביעים באופן ברור על האטה עד כדי עצירה כמעט מוחלטת של השינויים במצבת קוצר הרואי, אם כי התוצאה מותנית בהקפדה על היגיינה ושימוש קבוע של עדשות האורטו-קיי. הטיפול מתאים גם לילדים אולם, בכל מקרה, מומלץ להיוועץ באופטומטריסט קליני.

– ליזט ביטון, הינה אופטומטריסטית קלינית Msc, בעליה של קליניקה "אופטיקה מסגרת אחרת-ליזט",

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*