הספר מת מצחוק.

הספר מת מצחוק.

בסדרה "שנות ה-80",  מגלם אריק משעלי את דמותו של מרסל אוחנה, הספר המרוקאי הרכלן מהשכונה, "מרסל היא דמות שמשתלטת עליי כל הזמן" הוא אומר ומגיע בחודש הבא עם ההצגה "הספר מת מצחוק" לבמת אולם המופעים של מרכז קהילתי "דיונה".

מי לא מכיר את "שנות ה-80"  קומדיית מצבים טלוויזיונית סאטירית, ששודרה ברשת 13 עד לסיומה  באוגוסט 2020, בו שודר הפרק האחרון של הסדרה ?הסדרה  מבית היוצר של האחים מני ושלום אסייג הציגה שלל  טיפוסים צבעוניים, כאלה שמילאו את רחובות הפריפריות באותן השנים.

אחת הדמויות המצחיקות היא זו של מרסל אוחנה, הספר השכונתי הרכלן, שלא מפסיק להערים מכשולים על פרוספר אסייג (אותו מגלם שלום אסייג ). השחקן מאחורי הדמות הוא אריק משעלי, בקרוב בן 47 , שגדל בשכונה מאוד דומה לזו שב "שנות ה-80 .החיבור של משעלי עם דמות המרוקאי מתבקש, אולי כי נולד להורים, שעלו ממרוקו בשנות ה-50. כמו כולם הוא למד בתיכון רוגוזין, ולאחר הצבא עזב את הפריפריה כשנרשם ללימודי משחק בבית צבי. על המסך הוא הפציע בסוף שנות ה-90 בתפקיד ברדוגו בסדרה "טייק אוויי", ובהמשך כבש את ליבנו בתפקיד דדה אסולין בסדרה המשובחת של חיים בוזגלו "זינזאנה".

בתפקיד דדה אסולין ב"זינזאנה", גילם משעלי את העבריין המרוקאי. לשאלה אם הצבתו תחת טייפ קאסט של מרוקאי, עיכבה את התפתחותו המקצועית הוא משיב כי חיכה לשבור את תדמית העבריין, והסדרה שהעניקה לו את ההזדמנות הזו היא "שנות ה-80. "חיכיתי להזדמנות שתגרום לי לשבור את הטייפ קאסט של העבריין והצלחתי לעשות את זה עם מרסל. מה עדיף – טייפ קאסט של עבריין או טייפ קאסט של המרוקאי המצחיק? התשובה לכך טמונה לא במה עדיף, אלא בכמה צרי אופקים, חסרי מעוף בתרבות הבידור הישראלי.

כשם שאני יכול לשחק עבריין מאיים ומפחיד, כך אני יכול לשחק ספר משעשע ונוכל חסר מעצורים. שחקן, אם הוא מוכשר ושקדן, יכול לעשות כל דמות שתעלה ברוחם ובצורה המדויקת ביותר."

לצד המשחק מתחזק משעלי קריירה מוזיקלית משגשגת זה  למעלה מעשור שמשעלי סולן להקת 'אוריינטל', הרכב המנגן ומבצע מוזיקת פולקלור מרוקאי ומוזיקה מצרית, " אנו מופיעים כמעט מדי ערב, בעיקר במהלך הקיץ באירועי חינה, וברוך השם אנו מוכרים מאוד בתחום הזה בארץ" הוא מוסיף.

מלבד טלוויזיה שיחק משעלי בסרטים "הכבוד של מרציאנו", "טור אחד לחלום" ו"שניצל", אולם התפקיד של מרסל אוחנה ב"שנות ה-80" החזיר אותו לפריים טיים על המרקע, "שנות ה-80 היא פנינה בתוך המרחב הטלוויזיוני המגוון, יוצרי הסדרה שלום אסייג ומני אסייג, מעבר להצלחה המסחררת, עשו מהפך תרבותי. בשנות ה-70 וה-80, עלילות ודמויות צבעוניות שאנו פוגשים בסדרה נקראו בורקס.

להחזיר דמויות כאלו למיינסטרים ולהפוך אותם לגיבורי תרבות, ליצור שפה שהרחוב מלא בה, זו בעיניי הצלחה, שלא לומר סגירת מעגל מתוק.

הדמות שאני מגלם, מרסל אוחנה הספר, מעבר להיותה קומית ומשעשעת, אני מוכרח לציין שהיא רגע מתוק בקריירה של שחקן, כי לשחק את הדמות הזו זה תענוג צרוף."

על דמותו הוא מספר, "מרסל הספר הוא בעצם הדמות האנטגוניסטית של הסדרה, התפקיד שלה מאוד חשוב, כי בעצם היא מתנגדת ומערימה קשיים על סובביה ובעיקר על הדמות הפרוטגוניסטית של הסדרה, הלוא הוא פרוספר אסייג, אותו מגלם ברגישות רבה שלום אסייג. גם אני, כמו יוצרי הסדרה, הגעתי מהפריפריה, אבל האמת היא שכולנו הגענו 'משם', לכן היה קל להתחבר, כי הזיכרונות מהתקופה הזו, מתברר, תופסים חלק לא קטן אצל השחקנים, כמו גם אצל הצופים. מרסל היא דמות שמשתלטת עליי כל הזמן, כי היא כל המרוקאים שהכרתי בחיי.

מרסל היא הדוד שלי, שהיה אוהב להקניט. מרסל היא הדודה הרעה שהייתה שונאת שנוגעים בדברים שלה.

מרסל הוא השכן השקרן שהיה לי. מרסל הוא השכנה הרכלנית. מרסל הוא חלק ממני לגמרי ואני מת עליו.

" לאשדוד יגיע  אריק עם ההצגה "הספר מת מצחוק" בו הוא מגלם את דמותו של סימו, ספר בשנות החמישים לחייו הנשוי לסוליקו, בת הקהילה הגיאורגית ולהם שבעה ילדים. במהלך ההצגה חוזר סימו בפלאש בקים לסיפורים המתארים את סיפור חייו.

"הספר מת מצחוק", בהשתתפות: אריק משעלי(שגם כתב וביים), סיוון אטנר, אבי ביטון, אלינה ויצמן. יום ראשון, 1 באוגוסט 2021, בשעה 20:30, אולם מופעים מרכז קהילתי "דיונה", שד' קק"ל 90, אשדוד. כרטיס במחיר :59 ₪ בלבד, למידע והזמנות: 08-8648585

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*