הסיפורים מאחורי המספרים באשדוד

הסיפורים מאחורי המספרים באשדוד

אשדוד יצאה לבחור ביום שלישי כמו כל עם ישראל, המספרים והמגמות מספרות לא מעט על האנשים שעומדים אחרי הקמפיינים, הלוגיסטיקה והעבודה מאחורי הקלעים של המפלגות הארציות.

המפסידה הגדולה באשדוד היא ללא ספק מפלגת הליכוד. 9,208 בוחרים לא נתנו יד לשלטונו של נתניהו ואיבדו בו את האמון. אשדוד שהיתה מעוז חזק שברגעי האמת נתנה את הכתף עם עבודת שטח מאסיבית לא הצליחה הפעם לספק את הסחורה ובהתאם למגמה הארצית דעכה אשדוד ואיבדה 6% מהאמון האשדודי.

לסרי ונתניהו – לא סיפקו את הסחורה

סיבה אחת כבר ידועה וברורה לכולם, 4.66% עברו באופן ודאי למי שריכז את המטה וערק ממטה הליכוד הלא הוא מספר 2 של ראש מטה הליכוד יחיאל לסרי, ממלא מקומו גבי כנפו. לא פחות מ-5,143 קולות קולות עברו מהליכוד ל״תקווה חדשה״ של גדעון סער, למרות התוצאה המאוד מאכזבת לכל הדעות המטרה המרכזית של המפלגה הושגה וזו היתה למנוע מנתניהו 61 מנדטים ובזו נחמתם. אין ספק שלמראה התוצאות גבי כנפו לא יהפוך ליקיר פעילי ותומכי הליכוד בעיר ונשאלת השאלה, האם הכישלון האשדודי של הליכוד לא יאיר על גבי כנפו את הזרקור של השעיר לעזאזל.

גבי כנפו וגדעון, נגסו בליכוד אך לא כפי שציפו

עוד מפסידה לא צפויה היא ש״ס, על המטה המקומי מככב סגן ראש העיר אבי אמסלם, למרות הפריחה של ש״ס בארצי הפסידה ש״ס דווקא באשדוד 1,803 קולות, היה נראה שש״ס תגדל באשדוד אך בפועל נרשמת ירידה בכוחם.

אביגדור ליברמן יצטרך ככל הנראה לסגור מתישהו חשבון פוליטי עם עמיתתו הוותיקה סופה לנדבר שככל הנראה אחראית ישירה לגילוח 4,223 קולות אשדודיים לסיעת ״ישראל ביתנו״. ליברמן יהיה חייב לתת פה עבודה חזקה כדי לא להמשיך ולצנוח בעיר שנתנה כמעט 25% יותר קולות רק לפני מערכת בחירות אחת, בהחלט חומר למחשבה עבור ליברמן ועבור חשבי הקול הרוסי במערכת המוניציפלית ב-2023.

יאיר לפיד משחזר את ההישג של 2013 באשדוד, 10.38% זה ללא ספק מספר מכובד עבור מי שלא ביקר בעיר במהלך הקמפיין, אין ספק שגם לפיד הצליח לנגוס בנתניהו וזה מה שמביא אותו להתקרב יותר למספרים לכחול לבן במלוא הדרה מאשר ליש עתיד של 2015 בה זכה לפיד לכ-6% בלבד.

יאיר לפיד, משחזר את הישג 2013

מי שהכפיל את כוחו באשדוד הוא דווקא נפתלי בנט שהצליח סוף סוף לבלוט באשדוד, אמנם לא במספרים גדולים אך בהחלט עם נוכחות סימפטית של 4.87% מהקולות שהם לא פחות מ,5,377 קולות מקומיים, חלק מהם בטוח נשתו בקשית צרה מנתניהו.

בני גנץ עם מטה צנוע באמצעים ונוכחות דלה של חברי הכנסת הצליחו בכל זאת לקבל סימפטיה, זאת בזכות ארגון מופתי של ראש המטה דוד אסייג שגרף בתנאי גרילה 4,037 קולות שסייעו לגנץ להיות ההפתעה הגדולה של בחירות 2021 (סבב א׳).

השמאל האשדודי ממשיך לא לתת יד למפלגות הארציות, למרות ביקורה האמיץ באשדוד של מרב מיכאלי ש״שיחקה אותה״ בשיקום המפלגה, תרומתה של העיר אשדוד היתה 1,720 קולות בלבד, האחות הקטנה מרצ קיבלה הנשמה בדמות 779 קולות אשדודיים.

ומילה אחת על יהדות התורה, התמדה. 380 קולות בלבד איבדה יהדות התורה באשדוד, ככל הנראה לסמוטריץ׳ כחלק מהמגמה הארצית אך ראוי לציין את המשמעת ויכולת הארגונית של אגודת ישראל לספק את הסחורה באשדוד כל מערכת בחירות באופן מעורר קנאה.

וקצת נתונים יבשים על המערכה האחרונה ממכון סמית, לשאלה -מתי החלטת סופית לאיזו מפלגה תצביע? ענה הציבור כך:

  • 19% אחד מכל 5 ענה שהחליט היום (בקלפי או בדרך לקלפי) – האחוז הכי גבו בכל הסקרים  שבוצעו ב-3 מערכות הבחירות האחרונות.
  • 11% ציינו  ביומיים שלושה האחרונים
  • 7% לפני שבוע
  • 8% לפני כשבועיים-שלושה
  • 55% לפני חודשיים-שלושה
  • 26%  ממצביעי " כחול לבן" ציינו שהחליטו סופית לתמוך במפלגה, ביום הבחירות מה שממחיש את התנופה שהמפלגה קיבלה בימים האחרונים כאשר
  • 24% ציינו  שהחליטו ביומיים-שלושה האחרונים.
  • 31% ממצביעי מפלגת העבודה החליטו לתמוך בה סופית ביום הבחירות ועוד 14% ביומיים-שלושה האחרונים, גם זה ממחיש את מה שקיבלה המפלגה בסוף.
  • לגבי מרצ 21% ממצביעיה החליטו ביום הבחירות סופית לתמוך בה ועוד 15% ביומיים שלושה האחרונים.
  • בקרב מצביעי הליכוד רק 7% החליטו סופית להצביע עבורה ביום הבחירות ועוד 4.5% ביומיים שלושה האחרונים (נמוך מהממוצע).
  • בקרב מצביעי הציונות הדתית, 14% החליטו סופית ביום הבחירות ו-10% ביומיים שלושה האחרונים.
  • בקרב מצביעי "יש עתיד" 16% החליטו סופית ביום הבחירות ו13% ביומיים שלושה האחרונים.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*