הסיירת הירוקה מגיעה לפארקים

הסיירת הירוקה מגיעה לפארקים

ראש מינהל התפעול, מנהלות הרבעים ואיגוד ערים לאיכות הסביבה יצאו במיזם חדש שנועד לשפר את השמירה על איכות הסביבה, הסדר והניקיון במרחב הציבורי. המיזם נולד לאור כך שתושבים רבים מגיעים אל הפארקים בשעות אחר הצהריים, יחד עם ילדיהם, לשעה של מנוחה והנאה, ונתקלים במפגעים המקלקלים להם את חוויית הבילוי. תלונות התושבים נפלו על אוזן קשבת ובעקבות כך נולדה תוכנית להכשרת פעילים שיבצעו סיורים בפארקים וידאגו לסדר ולניקיון.

"למעלה מ-40 פעילים נבחרים הגיעו אל כנס ההשקה שקיימנו במנהלת הקהילה והם יוכשרו להיות נאמני סביבה שיפעלו במסגרת החוק ויוכלו לאכוף את המדיניות העירונית בנושאי סביבה" אומר מר אהרון מור, רכז קהילה במינהלות הרבעים. כן מציין הוא כי מדובר בפעילים שחלקם עברו אשתקד הכשרה מקדימה לנאמני ניקיון וחלקם עברו קורס ייחודי של איכות הסביבה, "אך כולם, ללא יוצא מן הכלל, הם פעילים בעלי תודעה אזרחית גבוהה שאכפת להם מהסביבה ומאיכות החיים ברובע ובעיר".

במהלך הכנס ניתן הסבר על תורת ההפעלה של המיזם, מטרותיו ועל איזה צורך הוא עונה, מה הכלים העומדים לרשות הפעילים וכיצד מתמודדים עם האוכלוסייה בשטח. הפעילים יסיירו עם אפוד מיוחד ועליו הכיתוב 'מתנדב סיירת ירוקה', יצטיידו בפנקס אישי ובתג אישי עם שם הפעיל ובטופס דיווח לתיעוד התרחשויות אותו יעבירו לראש המנהלת להמשך טיפול. כמו כן יצטיידו בשקיות לצואת כלבים, במדבקות לילדים שיזרקו את הפסולת לפח האשפה ובעלוני הסברה ומידע על איכות הסביבה ברובע .

ראשי מינהלות הרבעים ישבצו את הפעילים לפארקים המרכזיים, בקבוצות סיור של 2-3 פעילים, תוך שהם ממלאים את משימתם ומייצרים מערך פיקוח ובקרה להשגת המטרה. "נוכחות הפעילים בשטח מייצרת מצד אחד אפקט של הרתעה ומאידך יכולים הם לעסוק גם בחינוך ובהסברה על מנת לשמור על סביבה נקייה ואיכותית" אומרים במינהל התפעול.

הסיורים יתקיימו בתדירות משתנה, בהתאם לתוכנית המינהלות, אך הם יהיו מגובים ע"י מוקד 106 ויחידת השיטור המשולב, ככל שיידרשו. ראש מנהל התפעול מר שלמה רוטנברג שהשתתף בכנס ציין כי מטרת הסיירת אינה לתת דוחות אלא לחנך את הציבור לשמירה על הסביבה. "אנו מאמינים בחינוך ובהסברה ומאמינים שהתושבים יגיבו בהתאם" אמר.

בנוסף למינהל התפעול ומינהלות הרבעים, למיזם זה שותפים גם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה והמחלקה לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד. ד"ר ענת רוזן מנכ"לית איגוד ערים, בירכה את הנוכחים בכנס ואיחלה להם הצלחה.

פעילי המינהלות המתנדבים למשימות שונות כל השנה, יכולים לראות עצמם גאים בעבודתם הייחודית ובפעילותם האזרחית למען הקהילה. "המשימה שלקחו על עצמם כנאמני ניקיון ואיכות סביבה, ראויה לכל שבח ובהתנהגותם הם מהווים דוגמה לאחרים ובעיקר לצעירים" אומר מר רוטנברג וקורא בהזדמנות זו לכל תושב ותושבת להצטרף אל מיזמים כאלה באחת המינהלות שיבחרו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*