הסטאר סנטר ייסגר בשבת – בשורה לביג?

הסטאר סנטר ייסגר בשבת – בשורה לביג?

בואו, הסטאר סנטר לא היה כזו אטרקציה בשבת גם בימיו הגדולים, בטח שבשנים האחרונות ובטח בקורונה. עם העברת הבעלות למשפחת אבו שרכשה את המתחם יצאה ההצהרה שהמתחם ישמור שבת. מה שאומר שהמתחם סגור בשבת. כאמור, רוב הרשתות ה״שוות״ כבר לא נמצאות שם ואלה שכבר שם ככל הנראה יסגרו עם החלפת מדיניות הבעלים.

כאמור לא היו הרבה עסקים פתוחים גם לפני הכברת האחריות למשפחת שידועה בשמירה על מסורת ישראל, אך הכל זאת כמה חנויות כדוגמת טיב טעם, הפיראט האדום, טויס אר אס, אופיס דיפו, סופר פארם, אייס, נייק ועוד כמה חנויות נתנו מענה הולם לפלח רחב של האוכלוסיה שככל הנראה תמצא את הנחמה אצל המתחרה מדרום מזרח, הביג פאשן שנלחם על השבת מהכיוון השני.

בעלי הרשתות שהוזכרו טרם אישרו את יישור הקו עם ההנהלה החדשה והגזירה שיכולה להבריח מהם את הלקוחות החילוניים שלא רואים בעין יפה את שינוי ההרגלים כפי שראינו את מסעדת הנאפיס שהיתה מוסד קולינארי שהיה פתוי 24/7 גם בשבתות וחגים ונתן מענה הולם לאגף החילוני בעיר, עם הפיכתו לכשר מרדו החילונים והצביעו ברגליים עד לסגירת הסניף.

הרב אבי אמסלם. ״מברך על החלטת בעלי ה'סטאר סנטר' החדשים לשמור על קדושת יום המנוחה״

מי שברך באופן לא מפתיע היה סגן ראש העיר מטעם סיעת ש״ס הרב אבי אמסלם. ״מברך על החלטת בעלי ה'סטאר סנטר' החדשים לשמור על קדושת יום המנוחה״ כתב בפוסט אמסלם וחיזק את משפחת אבו על שמירת הסטטוס קוו למרות הפעולה ההפוכה. משפחת אבו בהחלטתה הפכה את היוצרות וצמצמה באופן משמעותי את המרחב לקהל החילוני, ייאמר שזו זכותה המלאה כבעלים.

מי שיקטוף את הפירות הוא ללא ספק הביג פאשן, שישאר פתוח והוא כרגע לא למכירה. עבור לא מעט חילונים מדובר בבשורה בעייתית אך בביג פאשן יכולים להיות מרוצים, הקהל החילוני ינהר אליו יחד עם הסינמה סיטי שעתיד להיפתח במתחם צפוי הביג פאשן להפוך לאטרקטיבי הרבה יותר.

חבר מועצת העיר אלי נכט מסר:

ההחלטה של ההנהלה החדשה של סטאר סנטר, אינה לרוחי וחלק גדול מתושבי אשדוד שהיו רגילים לעשות קניות במתחם, מרגישים כי עוד עורק מסחר מרכזי נעלם להם.
יש בהחלטה עסקית זו אף כדי לפגוע בסטטוס קוו בעיר.
אני מכבד את החלטת הבעלים, אף שלא מסכים איתה.
כולי תקווה שהבעלים החדשים ישנו את עמדתם ותושבי אשדוד יוכלו להמשיך ולהנות מקניות ובילוי בסטאר סנטר, שהוא מן המפלטים הבודדים שנשארו בסופי השבוע בעיר אשדוד.

א=רוני סאיג, יו״ר הפורום החילוני מסר בתגובה:

בהחלט יתכן וצעד זה של משפחת אבו כבעלים החדשים של מתחם הסטאר סנטר, מנוגד לחוק עזר עירוני.

כעת ניתן להעריך כי:
1. עלולה להתפתח שוב מלחמת שבת גלויה בעיר.

2. להבנתי משפחת אבו אשר תמכה ותומכת בגלוי כולל מינוי של מס שתיים בסיעת אשדוד ביחד, בראשות שמעון (סניה) כצנלסון, אשר טען כי הוא ילחם בכפייה החרדית ועל שמירת ציביונה החופשי והפלורליסטי של העיר. דברים ברוח הפלורליזם טען ערב והשכם גם ראש העיר דר יחיאל לסרי. כעת מהלך זה עלול להוביל לזעזוע בקואליציה.

3. להבנתי האישית לרשות בעלי עוסקים במתחם עומדת האפשרות לפנות לערכאה שיפוטית בגין טענה לפגיעה אפשרית:
א. בחוק החוזים (בעקבות שינוי בחוזים הקיימים), פגיעה בהכנסותיהם וכו.
ב. ואף יתכן כי מתקיימת כאן פגיעה בחוק חופש העיסוק.
יש לזכור כי במתחם מיזה שנים מתקיימת פעילות מסחר ותרבות של רשתות ועסקים שונים בינהם ניתן למנות את: רשת פוקס, ACE, ToysrUs, הפירט האדום, קסטרו, וחניות אופנה נוספות, מקדונלדס, ארומה, טיב טעם, חדר כושר, ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*