הסולחות שלא התקיימו ביום הכיפורים?

הסולחות שלא התקיימו ביום הכיפורים?

יום הכיפורים הוא יום מאוד מאוד משמעותי בחיי החברה היהודית, זה בעיקר יום שנותן סולם לרדת מעץ האגו הכל כך גבוה שאנשים ובעיקר פוליטיקאים תלויים עליו. אז חיכינו וחיכינו לאיזו סולחה משמעותית שתשנה את האווירה העכורה ששוררת בעיר, אווירת מחנאות בולטת ובוטה.

אמרנו אולי, אולי יקרה משהו יקרה באיזה בית כנסת, או איזו יוזמה/מחווה, אולי מישהו ירים איזה טלפון, יזמין לקפה, יוציא איזה פוסט ברשתות החברתיות, משהו מפייס, שהמפוייס מתוייג (אפילו איפשרנו במה מצויינת, פרוייקט סליחות אותו קראו עשרות אלפים מתושבי העיר), ולא קרה דבר.

העיר נשארה בשלה, כנראה לעוד שנה נוספת וחבל. יום הכיפורים הוא פלטפורמה מאחדת בעיר כמו אשדוד, עיר שהולכת ונהיית מסורתית יותר ויותר אך רק במובן שמרחיק חילונים, הצד היפה של התורה, היהדות והאחדות לא בא לידי ביטוי. וחבל.

ליקטנו עבורכם כמה סולחות שיכלו לעשות קצת יותר טוב לעיר, ואם משהו קרה בינתיים ואנחנו לא מעודכנים, נשמח לעדכן, חשוב לציין שאנחנו פה לא על תקן שופטים, מי צודק?, מי התחיל? ומי היה צריך היה לבקש סליחה ממי? בטח ובטח לא מי אשם? רק אומרים שאשדוד יכלה להראות טוב יותר אם זה היה קורה.

דתיים VS חילוניים

מה לא אמרו על הסטטוס קוו של אשדוד, השנה לראשונה החלו להיווצר סדקים בתהליך שמהווה את הפצצה הכי מתקתקת בעיר, בשבוע אחד שברה קבוצת מיעוט של חרדים את הסטטוס קוו שהחלה לתקוף רכבים נוסעים בשבת ברובע ג׳, התארגנות פייסבוקית הפגינה, אמנם בקטנה אבל בכל זאת באותו מקום, בלב רובע ג׳ נגד כפייה דתית.

חוסר ההתערבות של ההנהגה מבין 2 הצדדים השאירה את הבמה לשוליים הקיצוניים, הפעם זה נגמר בשקט יחסי. בינתיים, אמבולנס חטף אבנים בערב יום הכיפורים… כאן באשדוד.

הלן גלבר VS ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי

ההוכחה הניצחת לפוטנציאל הטמון בסולחה חבוי בפרק הזמן הקצר בו היתה הלן גלבר חברה בקואליציה, עסקה רק בעשייה ורוח חדשה ומרעננת נשבה בחברה העירונית לתרבות הפנאי, קרה מה שקרה (לא שופטים, אמרנו) והלן חזרה להיות שוטר המקוף של מועצת העיר.

חבל מצד שני, לנו כעיר שחברי מועצת עיר נבחרים מתעסקים חדשות לבקרים בתפקיד חושפי השחיתויות ולא בעשייה משמעותית למען העיר ותושביה.

הקבלן יחיאל אבו VS הנהגת העיר

הקרע בין הקבלן יחיאל אבו ועיריית אשדוד הוא זה שתוקע את הקמת פארק ההיי-טק באשדוד, שוב, לא נכנסים למי צודק ומי טועה רק מציינים עובדה שרצון טוב וכוס קפה יכול להזניק את העיר למקומות שבאר שבע הצליחה בהם ואנחנו קצת, רחוקים.

אין משהו שהעיר צריכה בשלב זה יותר מתעסוקה איכותית לדור הבא ולנוכחי. כל מהגר שלילי שעוזב אותנו זו בכיה לדורות.

מ.ס אשדוד VS עירוני אשדוד

נכון שהמצב הרבה יותר כרגע, עדיין צריכים מנהיגי הקבוצות להפנים, כדורגל זה כדורגל, אשדוד זו אשדוד.

כל מה שבאמצע זה רק ספורט. אין פה מקום לשנאה, אין גם ממש תחרות כי אין מקרה קלאסי יותר להגיד את המשפט: כל אחת נמצאת בליגה משלה.

זהו מקבץ קטן של סולחות שלא התקיימו בכיפור האחרון, יש לכם עוד סולחות להציע לנו? נשמח לפרסם. מזכירים, זה לא משפט שדה אלא טובת העיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*