הסבה מקצועית מבטיחה לנפגעי הקורונה

הסבה מקצועית מבטיחה לנפגעי הקורונה

שוק העבודה משתנה בשנים האחרונות וחלפו הימים בהם בחרנו בתחום מקצועי אחד ועבדנו במקום עבודה קבוע לאורך כל שנות הקריירה ועד גיל הפרישה לפנסיה. כיום, רוב העובדים מחליפים מקומות עבודה כדי לשפר תנאים ולקדם את הקריירה, ורבים מגלים כי תחום העיסוק בו בחרו לא מאתגר אותם או אינו מתאים להם, לכן ניתן לעבור הסבה מקצועית ולפצוח בקריירה חדשה וטובה יותר.

ללא ספק תקופת הקורונה המלווה אותנו כבר למעלה משנה, גרמה לרבים מהשכירים לחשב מסלול מחדש. עובדים רבים נאלצו לצאת לחל"ת ממקום עבודתם ועוד רבים אחרים פוטרו מהעבודה, ולאחר שהייה ממושכת בבית וזמן למחשבה יש נפגעי קורונה המחליטים לעשות הסבה מקצועית ולצאת לדרך חדשה בקריירה.

ענפים ומקצועות שנפגעו באופן משמעותי בתקופת הקורונה

התפרצות נגיף הקורונה הובילה לשינוי דרסטי בשוק התעסוקה, יש ענפים שלמים שנסגרו על פי הנחיות משרד הבריאות, למשל ענף האירועים, ומקצועות רבים נוספים נפגעו. כך לדוגמה, התפרצות הקורונה גרמה לפגיעה משמעותית במקצועות כמו צילום אירועים, תקליטנות, מורי דרך וטיולים, עובדי מטבח, עובדים בענף המלונאות והתיירות, מפעילי אטרקציות ועוד.

הענפים שנפגעו באופן המשמעותי ביותר מהקורונה הם תחום התיירות, התעופה, המלונאות וכמובן סוכנויות הנסיעות. גם הספקים של עסקים בענפים שנפגעו קשות סובלים מקשיים פיננסיים לא פשוטים עקב ירידה דרסטית בהזמנות ובגלל ביטולים ודחיות, ולמעשה מאות אלפי ישראלים חווים טלטלה קשה בעקבות הקורונה, בעיקר על רקע קשיי פרנסה וחוסר וודאות.

אגב, ראוי לציין כי ישנם ענפים שדווקא זכו לצמיחה גדולה ומהירה בתקופת הקורונה, בעיקר בתעשיית המזון, פארמה ובתי מרקחת, משלוחים, שיווק דיגיטלי ובניית אתרים ועוד.

קשיים וחובות אצל נפגעי קרונה – ממאפייני התקופה  

תקופת הקורונה הביאה לגלי פיטורים ברוב הענפים במשק ומאות אלפי עובדים יצאו לחל"ת, לתקופה ממושכת ולא ידועה. אמנם המדינה מציעה סיוע באמצעות דמי אבטלה, אך חשוב לזכור כי דמי האבטלה נמוכים מהשכר הרגיל, לכן רבים חווים חרדה וקשיים מוחשיים בניהול ההוצאות השוטפות, במיוחד אצל זוגות צעירים שהתחייבו למשכנתא גדולה.

לא מעט מהישראלים שאיבדו את מקור פרנסתם או יצאו לחל"ת נאלצו להתמודד עם פגיעה משמעותית בהכנסה המשפחתית, ומעבר לכך הם נאלצו לשבת בבית תקופה ארוכה ולכלות את החסכונות, כאשר גם הילדים לומדים מרחוק, לכן רבים חווים קשיים אישיים מעבר לחובות ההולכים ונערמים.

לימודי הנדסאי – הזדמנות לקריירה חדשה וחיונית

בתקופת הקורונה רבים מחשבים מסלול מחדש ובודקים אפשרויות תעסוקה חדשות. אפשר לנצל את הזמן, במקום לשבת בבית ולצפות בנטפליקס ובסרטוני הטיק טוק, ולרכוש השכלה ומקצוע חדש לחיים. יש מגוון אפשרויות להסבה מקצועית, רבים בוחרים במסלולי הלימוד להכשרת הנדסאים בגלל האפשרות ללמוד במסלול יום או ערב, משך הלימודים הקצר כשנתיים בלבד, תנאי הקבלה הגמישים והנוחים והעניין הרב.

בוגרי לימודי הנדסאי זוכים לביקוש רב בכל ענפי התעשייה, יש משרות פנויות רבות לבוגרי הנדסאים בכל התחומים. זו הזדמנות מצוינת לרכוש מקצוע חדש ומעניין, לקדם את הקריירה ולעבוד בתחום מאתגר המבטיח פרנסה בשפע ואפשרויות לקידום בעבודה.

מקצועות מבוקשים בלימודי הנדסאי

אם החלטתם לעשות שינוי בקריירה ולנצל את תקופת הקורונה לקריירה שנייה וטובה יותר, יש לכם מגוון מקצועות מבוקשים ונדרשים במסגרת לימודי הנדסאי . תחומי הלימוד המבוקשים ביותר הם:

  • הנדסאי חשמל – הבוגרים מקבלים תעודת חשמלאי מוסמך ולאחר שנת ניסיון הם מקבלים חשמלאי ראשי.
  • הנדסאי בניין – ענף הבנייה זקוק להנדסאים איכותיים ובעלי ידע עדכני.
  • הנדסאי מכשר רפואי – יש ביקוש רב להנדסאי מכשור רפואי במערכות הבריאות השונות ובהייטק.
  • הנדסאי תוכנה – אחד ממסלולי הלימוד הפופולריים ביותר המבטיח כרטיס כניסה מהיר לענף ההייטק.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*