הנחיות לנהיגה נכונה בחורף ובזמן אזעקה

הנחיות לנהיגה נכונה בחורף ובזמן אזעקה

אוטוטו מגיע החורף אלא שהפעם מזג האוויר החורפי עלול לתפוס אותנו גם בעת מלחמה. זה הזמן קצין בטיחות ורכב של עיריית אשדוד הוציא מנשר לעובדים ובו רענון הנחיות לנהיגה מותאמת לחורף ובתוך כך מחדד את הנחיות פקע"ר לנהיגה נכונה בעת אזעקה. אז סעו בזהירות ושמרו על עצמכם.

כמידי חורף, אמנון לוי – קצין בטיחות ורכב של עיריית אשדוד, מרענן את ההנחיות לנהיגה נכונה ובתוך כך מזכיר כי בעת מלחמה יש חשיבות להתנהגות נכונה בזמן אזעקה. להלן ריכוז ההנחיות ומספר עצות לנהיגת חורף בטוחה ונהיגה בעת מלחמה:

בטרם הכניסה לרכב:

#   לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ולחץ האוויר תקין.   #   לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים מימי הקיץ.   #   לבדוק שמכלי התזת המים מלאים ותקינים.   #   לנקות את השמשות ולספק תנאי ראות נכונים.   #   לנקות את פנסי הרכב – על מנת לראות ולהראות בהתאם.

בעת הכניסה לרכב:

#   להסיר פרטי לבוש מגושמים (סוודר ומעיל) הפוגעים בחופש התנועה של הנהג ועלולים למנוע מחגורת הבטיחות להיצמד לגוף הנהג ולהצילו בעת הצורך.   #   להסיר מראש הנהג כובע צמר או "קפוצ'ון" העלולים להצר את שדה הראיה בצדדים, בפרט במעבר בין נתיבים.   #   לאחוז ההגה בשתי ידיים (כמו בטסט) מאחר וכניסה לשלולית, בורות ובאמפרים המוסתרים ע"י הצטברות מים, עלולים לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.   #   להימנע מחימום יתר של פנים הרכב מחשש להירדמות הנהג. להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב על מנת לרענן את האוויר ולמנוע היווצרות אדים על השמשה.

בעת נהיגה ברכב:

#   להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך, בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות.   #   שמירת מרחק ולהתחיל לבלום עם דליקתם של פנסי הבלם ולא להמתין לרגע האחרון.   #   להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על קיום שיחות בטלפון הנייד (גם אם יש דיבורית).   #   לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי נהגים סביבכם ולהימנע מתנועות פתאומיות בכביש, כל שכן ביצוע עקיפות בתנאי ראות קשים.

זכרו, גשמים ראשונים מסוכנים ביותר! הכביש אז חלק מאוד בגלל אבק שהצטבר עליו בקיץ וכעת הוא מעורבב בבוץ שומני. לכן, סעו לאט ובזהירות עד לגשם חזק שישטוף את הכביש.

בתוך כך ולאור מצב החירום, יש להקפיד גם על נהיגה זהירה בעת הישמע אזעקה, כדלקמן:

בכביש בין עירוני:

#   מאטים ועוצרים בימין, על שול הדרך או במפרץ חנייה בצד הימני.   #   מדליקים אורות חירום מהבהבים, יוצאים מהרכב (מעבר למעקה הבטיחות אם יש), נשכבים על הקרקע ומגנים על הראש באמצעות הידיים.   #   אם לא ניתן לצאת מהרכב, עוצרים בצד הדרך ומתכופפים מתחת לקו החלונות.   #   לאחר 10 דקות חוזרים בזהירות לרכב ומשתלבים בתנועה באופן בטוח.

בכביש עירוני:

#   עוצרים במקום עצירה מוסדר ובטוח ונכנסים למבנה או למחסה קרוב.   #   אם אין מקום עצירה מוסדר ובטוח, מאטים, עוצרים בצד הדרך ורחוק ככל האפשר מהכביש, נשכבים על הקרקע במקום בטוח ומגנים על הראש באמצעות הידיים.   #   אם לא ניתן לצאת מהרכב, עוצרים בצד הדרך ומתכופפים מתחת לקו החלונות.

במנהרה:

בעת התרעה על ירי רקטות וטילים במהלך נסיעה במנהרה, עוצרים בזהירות במפרץ הבטיחות וממתינים בתוך הרכב עשר דקות מרגע הישמע ההתרעה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*