המתכון להצלחה בבחינה הפסיכומטרית

המתכון להצלחה בבחינה הפסיכומטרית

חצי שנה שאתם לומדים. יושבים מדי יום, משננים חומר, פותרים תרגילים. פעם בשבוע אתם נפגשים עם שאר החברים במסגרת קורס ההכנה לפסיכומטרי. באותו היום אתם אף לומדים כפול. גם בבוקר וגם אחר הצהריים במהלך הקורס.

עוד שבועיים הבחינה, אתם מרגישים שלמדתם המון, אתם מרגישים סוג של הצפת חומר, אבל מנסים גם לעשות סדר במוח בשביל להצליח. ההצלחה חשובה לכם, אתם רוצים להתקבל ללימודי תואר ראשון במסלול לתקשורת. מצאתם כי לצורך הקבלה ללימודים הללו באוניברסיטה אתם צריכים ציון מכובד בבחינה הפסיכומטרית.

מהי הבחינה הפסיכומטרית ומדוע היא חשובה במסלולהקבלה לתואר ראשון

הבחינה הפסיכומטרית הינה בחינה שבודקת את מיומנויותיו של הנבחן בשלושה פרמטרים שונים: כתיבה, חשבון ואנגלית. כל אחד מהקטגוריות הללו מחולק בצורה סיסטמטית למספר חלקים. המבנה של הבחינה ידוע מראש, כיוון שמדובר במבחן שנקצב בזמן, הידיעה כיצד בנוי המבחן מסייעת לתלמידים להכין את עצמם.

נמצא כי הצלחה במבחן הפסיכומטרי יכולה להעיד על הצלחה בלימודים אקדמיים לכן מבוצע בה שימוש לסינון מועמדים המבקשים להתקבל למסלול מסוים. חשוב להוסיף כי ציון המבחן הפסיכומטרי משתכלל עם ציוני הבגרות של המועמד, ככה שככל שציוני הבגרות גבוהים יותר ניתן "לשחק" עם הציון הפסיכומטרי וההיפך.

הדרישה לשכלול גבוהה יותר תלויה כמובן בפופולריות המסלול התואר הראשון אליו מעוניין המועמד להתקבל.

הבחינה הפסיכומטרית רלוונטית רק ללימודי תואר ראשון, בעוד שללימודי תואר שני, יש קריטריונים שונים לקבלה. לימודי תואר שני במנהל עסקים, לדוגמא דורשים רוב המועמדים לבצע בחינה שונה בשם Gmat.

בנוסף, במקביל למסלולי הלימוד באוניברסיטאות, אם ניקח לדוגמא מסלול תואר ראשון בחינוך, במכללות למיניהם, תלוי איזו כמובן, ציון הבחינה הפסיכומטרית אינה קריטריון לקבלה.

טיפים חשובים שיעזרו לכם להגיע מוכנים לבחינה הפסיכומטרית 

אתם עמוסים בעצות, חברים שכבר עשו את המבחן, המדריכים בקורס ההכנה, בדקתם ביוטיוב. בחרנו לתעדף עבורכם את מה שבאמת חשוב, ויוביל אתכם להצלחה מירבית במבחן

סדר וארגון 

הסעיף הזה מתייחס לכלל תהליך הלימודים וכמובן ליום לפני המבחן וליום המבחן עצמו. בשל העובדה שהזכרנו קודם לכן, כי מדובר במבחן שכולל סדר מובנה וידוע מראש, גם אם אתם לא אנשים מסודרים באופן טבעי, על מנת לסגל טכניקות חשובות להצלחה במבחן, יש לנהוג בסדר ובארגון.

ארגנו לכם שעות למידה קבועות ביום. יש עדיפות לפתירת מבחני תרגול בשעות בהם יתקיים המבחן עצמו, במטרה לתרגל את המוח לכך. סדרו את נושאי הלמידה לפי קושי יכולות למידה וריכוז, אינדיבידואליות שלכם. במידה ואתם אנשי בוקר ומרוכזים יותר בבוקר, קחו את הנושא הכי מאתגר עבורכם, ותתחילו איתו. השאירו את הנושאים שיותר קל לכם בהם, לשעות בהם הריכוז שלכם יורד.

חלק מסדר וארגון היא היכולת לתזמן הפסקות תוך כדי הלימודים. ההפסקות חשובות מאוד, בשביל לאפשר למוח לנוח ולהכיל את המידע שלמד.

ללמוד את החומר שצריך, אבל לא רק

הכוונה היא, שמעבר לתרגול החומר הרלוונטי לבחינה עצמה, יש להעשיר את הידע האישי שלכם מעבר. המטרה היא גם למנוע שחיקה שיכולה להיווצר עקב חזרות על אותם הנושאים, וגם במטרה להעשיר את הידע שלכם לקראת הבחינה בנושאים שבעקיפין קשורים לבחינה עצמה.

אנו ממליצים לקרוא במקביל ללימודים 2 ספרים, אחד בעברית ואחד באנגלית .מבחינת הנושא, מה שהכי מעניין אתכם ואתם מתחברים אליו.

תרגול תרגול תרגול 

ככל שתתרגלו, ככה תיחשפו יותר לחומר שיכול להיות ויופיע במבחן שיהיה לכם. זה לא סוד שלא אחת ולא פעם, שוחזרו תרגילים ממבחנים קודמים. מבחינה סטטיסטית ככל שתתרגלו יותר, ככה תגדילו את החשיפה שלכם לחומר שאולי יהיה במבחן עצמו. אל תשכחו כי את התרגול יש לבדוק ולוודא כי אכן עניתם נכון, ואם לא, ללמוד מהטעות ולתקנה להבא.

יכולת הרגעה עצמית

מדובר באחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחה בבחינה הפסיכומטרית. יש מן הילה סביב הבחינה הזאת, התחרותיות בין המועמדים בשילוב הפן המסחרי שעומד מאחורי תעשיית קורסי ההכנה, יוצרים ביחד אווירה של לחץ. הלחץ הזה, אינו חיובי, ויכול לשבש את התפקוד במבחן עצמו.

למידת שיטות להרגעה עצמית, החל ממדיטציה יומית, מיינדפולנס, או כל שיטה אחרת שקיימת ויכולה לעזור לכם, חשובה לביצוע מהיום בו אתם מתחילים ללמוד לבחינה, חשוב כפליים לביצוע יום לפני הבחינה וביום הבחינה עצמה, וגם תוך כדי המבחן במידה ואתם נתקעים.

לסיכום, ההצלחה בבחינה הפסיכומטרית היא שכלול של המון גורמים, על רובם, אבל לא על כולם, יש לנבחנים יכולת השפעה. חשוב לזכור, כי תמיד ניתן לחזור על הבחינה במטרה לשפר ציונים, ובכך להתקבל למסלול לימודי תואר ראשון שאתם רוצים.

אנו מאחלים בהצלחה לכל הנבחנים במועד הבא.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*