המשמעות האמיתית של קופות הגמל להשקעה

המשמעות האמיתית של קופות הגמל להשקעה

בעלי הון שמעוניינים להשקיע את כספם מתלבטים בין כמה וכמה אופציות. במקרים רבים לאור המשמעות האמיתית של קופות הגמל להשקעה, אזרחים רבים בוחרים לפתוח קופה מסוג זה או להרחיב את הונם בקופה הקיימת.

היתרונות של קופות גמל להשקעה

יש מכלול רב של יתרונות לאופציה של קופת גמל להשקעה ולכן משרד האוצר קובע בכל שנה את הרף הגבוה ביותר להשקעה בקטגוריה זו. נכון לשנת 2022 כל אזרח יכול להפקיד סכום מקסימלי של 72,616 ₪.

כאשר עוברים על הנתונים של קופות הגמל החדשות מבינים שהם הפתרון האולטימטיבי לחיסכון כספי וזאת כיוון שיש אפשרות לחסוך לכל פרק זמן רצוי, הן לטווח קצר כדי לשמור את הכסף למטרה מסוימת כמו שיפוץ בבית, רכישת דירה, קניית מכונית וכו'. או לחלופין לטווח הארוך כחיסכון לילדים, או כסף שיהיה לעת הצורך.

כאשר סוגרים כסף בקופת גמל להשקעה אין צורך להתחייב על טווח הזמן שבו הכסף יישאר בחיסכון זה ובכל עת אפשר לתת הוראת משיכה ולהוציא את מלוא הכספים או חלק מהם. בשביל השקט הנפשי של כל אדם, טוב שיש לו כספים נזילים לשימוש מידי.

הטבות לחוסכים

כדי לעודד את הציבור בישראל לצבור חסכונות, יש הטבות כמו העובדות שאין חיוב במס על הקצבה וקיים פטור ממס רווח הון. בנוסף לכך כל חוסך יכול לבקש שההשקעה במניות תהיה סולידית או אחרת ובכל עת הוא יכול לשנות את הרכב המניות, או לחלופין להעביר את כל הכספים מחברת ההשקעות הנוכחית שבה נמצאים הכספים אל קופת גמל בחברה השקעות אחרת וזאת ללא עמלות. מדובר בהליך מהיר שמתרחש תוך ימים בודדים בדרך כלל.

החוסך אמור לשלם דמי ניהול מתוך הכספים שמצטברים לאורך כל השנה, במשא ומתן עם נציגי קופת הגמל יש אפשרות לקבל אישור לתשלום דמי ניהול מינימליים וזאת בהתאם לסך הכספים שנמצאים בחסכונות.

קבלת הלוואה מקופת גמל להשקעה

אדם שזקוק באופן מידי לכספים, יכול לבחור במסלול של הלוואה ולא לבצע משיכה של הכספים. באופציה זו החוסך מקבל על סמך הכספים הקיימים בקרן סכום מקסימלי שהוא בדרך כלל הוא כשבעים עד שמונים אחוז מערך הקרן. הוא משלם בכל חודש ריבית בלבד ומדובר בסכומים שהם זניחים יחסית בכל חודש.

כך הוא מקבל את הכספים להם הוא זקוק ובמקביל לכך הקרן ממשיכה לשאת תשואות ולכן ערכה עולה משנה לשנה. בדרך זו הלקוח ממשיך להרוויח ובעת הגעת ההלוואה לפירעון, סך הכספים שיצטברו בקופה יהיו גבוהים יותר.

השקעה נכונה של הכספים

לאור כל היתרונות הללו, ישראלים רבים מבינים שזוהי האופציה המיטבית ולכן בכל שנה הם מפקידים את הסכום המקסימלי האפשרי וכך לאורך זמן הם נהנים מהצבירה של הכספים הללו שערכם עולה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*