המקדח הראשון לרכבת התחתית הגיע לארץ

המקדח הראשון לרכבת התחתית הגיע לארץ

הקו האדום של תל אביב מתחיל בנמל אשדוד – מקדח TBM מיוחד וציוד חפירה מתקדם שהוזמנו לטובת חפירת הקו האדום של הרכבת הקלה, הגיע במוצאי שבת האחרונה, לנמל אשדוד.  מדובר במשלוח הראשון מתוך 6 מתוכננים.

המקדח הענק, במשקל 85 טון הגיע מפורק ל- 6 יחידות הוזמן על ידי החברה הסינית שזכתה במכרז china railway tunnel group . המקדח יצא מנמל מקינגדאו שבסין, ולאחר כשלושה שבועות של הפלגה הוא הגיע לנמל אשדוד.

המטען הענק כולל 41 מכולות של כלים וציוד מתקדם לחפירת קו הרכבת התחתית. הליך הפריקה של המטען נערך במהלכו של יום ראשון על ידי צוות מקצועי בראשותו של משה נבוטניק בנמל. לאחר מכן יועבר המטען החריג כולו תחת ליווי משטרתי אל אתר העבודות בתל אביב.

המקדח המיוחד משמש לחפירה אשר בסיומה נשאר המקדח בתוך האדמה והוא מהווה את סיומו של הקו. לצורך חפירת מערכת הרכבת התחתית בתל אביב יוזמנו מקדחים נוספים על פי הקווים המתוכננים. מקדח מסוג זה שימש גם בחפירות רכבת תחתית באירופה. 

איציק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד ציין כי  נמל אשדוד הוא ציר מרכזי בתחבורת ישראל והוא שמח כי המקדח הראשון של הרכבת הקלה בת אביב יגיע למקומו ולייעודו בזמן קצר וסביר לאחר מסע בים. אנו שותפים בפיתוח התחבורה בישראל ונעשה הכל על מנת שהמטען יגיע אל מזמיניו במהירות האפשרית.

המטען הובל באוניה cosco asia המיוצגת על ידי הסוכן כרמל שרותי ספנות בע"מ המייצג את cosco.

על פעילות עמילות המכס והטיפול במטען הופקד ניסים סיטבון מחברת קריאף. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*