המלצות לטיול אל מול חופיה של אשדוד

המלצות לטיול אל מול חופיה של אשדוד

לחופיו הזהובים של הים התיכון במישור החוף הדרומי, שוכנת לה אחת מן הערים הקיציות המהנות והמרעננות בישראל עם היסטוריה עשירה, טבע מזמין וים תכול ומרהיב. מזה שנים שאשדוד מיצבה את עצמה כיעד נחשק לתיירות פנים וחוץ ולא בכדי.

כברת הדרך העצומה שעברה מאז שהוכרזה כעיר ב-1968 ניכרת בכל רובד ורובד עם מוזיאונים, מסעדות, מרכזי בילוי, טיילת מהפנטת ואטרקציות הממוקמות סביב לה. אם מתחשק לכם להיות תיירים ולו לרגע אחד, הנה כמה המלצות לטיול בקו החוף של העיר שכדאי להכיר.

מתחילים מקו החוף הדרומי

כמו בערי חוף רבות בישראל, גם אשדוד מתהדרת בפריטים היסטוריים שונים המפוזרים לאורכה. אחת מן הדוגמאות הנפלאות להיסטוריה האנושית הענפה של אזור העיר היא מצודת אשדוד, מצודה צלבנית המשקיפה הרחק אל הים ומספקת עדות אילמת אל ההיסטוריה המרתקת והתוססת של ארצנו הקטנה.

חוף הים הדרומי נחשב לאזור השקט ביחס לקו החוף התוסס של אשדוד ולכן אם אתם רוצים להתחיל את הבוקר שלכם בנחת ושלווה זהו לחלוטין המקום המושלם לכך.

ממשיכים אל אזור המרינה

בהליכה צפונה תגיעו אל אזור המרינה הכחולה. אזור זה כבר מתחיל להתהדר בבתי קפה שונים בהם תוכלו לשבת לארוחת בוקר מרעננת. בהליכה מזרחה אל פנים העיר תוכלו ליהנות מן הנופים הנשקפים מפארק אשדוד ים ובו אגם מלאכותי קטן. לחובבי האומנות והארכיטקטורה שביניכם, כדאי גם לגשת אל מוזיאון האומנות הנחשב למקבילה המקומית והפשוטה למוזיאון הלובר שבפריז.

המוזיאון הוא חלק ממרכז מונארט לאומנויות המעוצב בצורת פירמידה מזכוכית ונחשב בעצמו למיצג אדריכלי אמנותי מרשים ומריהב. מבפנים מעוצב המוזיאון בצורה מעגלית וכולל 3 קומות בהן מוצגות גם עבודתיהם של אמנים מקומיים.

ומגיעים לאזור הטיילת

טיילת אשדוד הרשמית מתפרשת על גבי כ-3 ק"מ ולאורכה פזורים עצי דקל, קו חוף רחב ידיים ומזמין, מדשאות מוריקות ופסלים. לרגע אפשר ממש להרגיש כאילו ופוסעים באתר נופש של ממש וניתן למצוא גם באזור זה מגוון בתי קפה שונים בהם ניתן לקחת הפסקה עם משקה קר ומרענן, מאפים ועוד.

ומסיימים עם טעימה של טבע

למטיבי הלכת מביניכם שהחליטו לצעוד מן החוף הדרומי, דרך המרינה וצפונה לכל אורך קו החוף כולל הטיילת, יצפה פארק רחב ידיים ומזמין הנקרא פארק לכיש. מדובר בשטח המתפרש על פני מאות דונמים ובאורך של כ-3 קילומטרים. פארק לכיש אמנם נוקה לאחר שנים של הזנחה, אך עדיין ישנו איסור לרחצה בו ולכן הוא ליופי בלבד. למשפחות עם ילדים מומלץ בחום להגיע אל הפארק שכן הוא כולל פינת חי עם ערב רב של בעלי חיים שונים.

מדהים לגלות כיצד ממש מתחת לאף קיים לו טיול שיכול לתפוס לנו יום שלם ולהציף אותנו בחוויות חדשות. הקפידו כמובן להצטייד בכובע, מים וקרם הגנה והיו סמוכים ובטוחים שלפניכם הרפתקה חדשה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*