המיתוסים הגדולים בעולם המשכנתאות 

המיתוסים הגדולים בעולם המשכנתאות 

מאת קרין ארמל.

לוח שפיצר יוצר החזר חודשי קבוע – רוב המשכנתאות בישראל בנויות עפ"י לוח סילוקין שפיצר. ההגדרה של לוח שפיצר קובעת כי ההחזר החודשי נותר קבוע לאורך כל חיי ההלוואה. זוהי טעות נפוצה בקרב נוטלי המשכנתאות, והבנקים לא טורחים לתקן אותה, אלא מציגים ללווי המשכנתה מצב בו ההחזר הוא אחיד. למעשה הם מציגים את ההחזר החודשי בתחילת התקופה ומתעלמים מהעליות העתידיות שיתרחשו. בפועל, ההחזר החודשי נוטה לעלות עם השנים בהתאם למסלולים שבחרנו ולהצמדות השונות. ולכן חשוב מאוד להבין את ההשלכות העתידיות של התנהגות המשכנתה על חיינו.

ריבית היא הדבר החשוב ביותר! – ריבית זה המחיר שאנו משלמים עבור הכסף, ולכן היא בהחלט חשובה אך איננה הגורם העיקרי, מה שחשוב זה תמהיל המשכנתה. התמהיל הוא הרכב ההלוואה הכולל את סכום ההלוואה, מספר השנים, חלוקה למסלולים, הריבית ועוד. תמהיל משכנתה למעשה מורכב ממספר תתי הלוואות והוא זה שיקבע האם המשכנתה שלך רווחית וחסכונית. כולנו רוצים ריביות נמוכות ככל שניתן אך זכרו כי תמהיל המשכנתה הוא המהותי!

מחויבות לבנק שלי! גם בתחום הבנקאות קיימת תחרות, ואחריותנו בתור צרכנים לעשות סקר שוק בין הבנקים למשכנתאות על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר. יש נטייה אוטומטית להניח כי הבנק בו מנהלים את העו"ש ייתן לנו את התנאים הטובים ביותר אך לא תמיד זהו המצב ולכן מומלץ לבחון אפשרות לנהל את המשכנתה בבנק אחר.
תמיד קיימת אופציה לעבור לבנק למשכנתאות אחר, גם לאלו בנינו שיש כבר משכנתה.
זכרו שבנקים תמיד ישמחו לקלוט לקוחות חדשים!

בסיום תקופת ההלוואה נחזיר פי 2 או יותר לבנק – רוב לקוחות הבנקים מקבלים תמהילי הלוואה שגורמים למשכנתה שלהם להתנפח כך שבסוף ההלוואה הם מוצאים עצמם מחזירים פי 2 (ואף פי 3) לבנקים!
שמחה לבשר לכם שלא כך צריכה להראות המציאות! עם תמהיל משכנתה רווחי וחכם, ניתן לשלם הרבה פחות במהלך חיי ההלוואה, וכך ליצור מצב שהמשכנתה לא מתנפחת ולא נשלם כסף מיותר לבנק.

משכנתה נשכחת – ניקח משכנתה ל- 25-30 שנה בתנאים טובים ונשכח ממנה.זוהי טעות פופולארית. תנאי השוק משתנים, העדפותינו משתנות ולרוב מצבנו הפיננסי מתעצב גם כן, לכן יש לבדוק אחת לשנה את התנאים שבשוק לעומת המשכנתה, ולבצע שינויים בהתאם.חייבים לנהל את המשכנתה לאורך חייה ולבצע שינויים במידת הצורך.

להמשך קריאה אודות חסכון במשכנתה שלכם אני ממליצה לכם להוריד ללא עלות את המדריך החדש שלי "איך הבנק שלך גורם לך להפסיד כסף!" בו תוכלו ללמוד את חשיבותו של תמהיל המשכנתה וכיצד הרכב נכון של ההלוואה יכול להקטין את יוקר המחיה כבר מהיום, גם אם יש ברשותכם כבר משכנתה!

קרין ארמ, יו"ר DNA משכנתאות – משאירים יותר כסף בכיס שלך!
הצטרפו אלינו בפייסבוק בלחיצה כאן
077-466-1370

מקור המאמר: קרין ארמל/articles.co.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*