המוגבלים-הצגה מיוחדת מאוד.                                                                                     

המוגבלים-הצגה מיוחדת מאוד.                                                                                     

הצגה חדשה לקבוצת התאטרון הקהילתי "ברמוזה", עוסקת בקבוצת תאטרון של שחקנים עם מוגבלויות הנקלעת לשלל סיטואציות אבסורדיות.

בקבוצת התאטרון הקהילתי  "ברמוזה" למבוגרים גיל השחקנים נע בין 40-70 שנים כאשר חלקם עדיין עובדים וחלקם פנסיונרים. החזרות והמפגשים התיאטרון נערכים בשעות הערב בהדרכתו  של הבמאי ג'וש שגיא.

אם עדיין לא שמעתם את השם ג׳וש אולי כדאי שתבדקו את עצמכם, שכן מדובר בשחקן ישראלי, במאי ומורה למשחק ששיחק בכעשרה סרטים ישראליים באורך מלא בקולנוע העצמאי הישראלי בתפקיד הראשי כמו,  ״גומרים הולכים״ בבימוי שמוליק קלדרון, ״קבלת שבת״ בבימוי אלדד בוגנים וישראל וינקלר  ו"המלחינה״ בבימוי אלון נוימן. שגיא הוא גם שחקן בתאטרון הפרינג׳  ומשתתף במספר לא מבוטל של הצגות כשבמקביל הוא מי שייסד יזם וניהל אומנותית את תחום הנוער בפסטיבל עכו לתאטרון אחר בשש השנים האחרונות.

לאחרונה חזר מפולין, קרוב לגבול אוקרינה ממש שבוע לפני פרוץ המלחמה, כדי להשתתף בסרט חדש של הבמאי החרדי יהודה גרובייס בשם ״הסיפור שנשכח״, בו הוא מגלם את דמותו של אלכסי, העגלון של מייסד תורת החסידות הבעל שם טוב, הסרט הוא למעשה סרט מסע שעוברים המשמש של הבעל שם טוב (אותו משחק רפאל קליינמן) והעגלון שלו אלכסי (אותו ג'וש מגלם) על מנת להפיץ את סיפורי הבעל שם טוב. ג'וש שיחק  בסדרות רבות, בין היתר, בתכניתו של חיים הכט ״מה אתם הייתם עושים ״ולאחרונה בתוכנית המתיחות ״צא מזה״ עם אבי נוסבאום ועדי אשכנזי בהם גילם את דמות המותח והמפעיל הראשי.

 

 

לג'וש תפקידי אורח משמעותיים בסדרה 'רמזור' ו'בשנות ה-80 ' ועוד מספר תפקידים לא מבוטל בסדרות נוער עם תפקיד זכור היטב מהעונה הראשונה של הסדרה ״נעלמים״. חברי קבוצת הבוגרים של התאטרון הקהילתי "ברמוזה" בהדרכתו מורכבת משחקנים שהשתתפו בעבר בקבוצות תיאטרון אחרות והשתתפו במופעים שונים, אך זו הפעם הראשונה שעולה הצגה בהרכב הנוכחי ועל כן ההתרגשות בשיאה. ההצגה "המוגבלים", שאותה כתב המחזאי גור קורן, עלתה בשנת 2014 על במת תיאטרון 'בית לסין', שיחקה 420 פעם ורצה עד שנת 2019.

ההצגה זכתה בפרס האקדמיה "קומדיית השנה" וגור זכה בפרס "מחזאי השנה". עלילת המחזה עוסקת  בחברי קבוצת תיאטרון, המורכבת מאנשים עם מוגבלויות, שאינה מצליחה לגייס את הכסף הדרוש כדי לייצג את המדינה בפסטיבל תיאטרון במקדוניה, לאנשים עם מוגבלויות. באותה עת משלוח סמים בבעלות משפחת הפשע ג'ורנו, שהיה בדרכו למקדוניה, נתפס, והעסק המשפחתי נתון בסכנה. טוביה ג'ורנו, אב המשפחה, מזהה את הפוטנציאל הטמון בהתחברות אל קבוצת השחקנים.

הוא מציג את עצמו בפני השחקנים כמפיק, ופורש את חסותו על קבוצת התיאטרון, אשר שואפת להגיע לפסטיבל עם עיבוד ל"רומיאו ויוליה" מאת שייקספיר. טוביה מתכנן להבריח קוקאין באביזרי הבמה של ההפקה מתוך מחשבה ששום מוכס לא יחפש בחפציה של חבורת  השחקנים, ואילו השחקנים, בטוחים שהם פגשו את האנשים הטובים בעולם.

החיבור החריג בין הפושעים לשחקנים המיוחדים, מוביל לסיטואציות אבסורדיות. העלילה מסתבכת כאשר הבן של משפחת הפושעים מתאהב בשחקנית העיוורת המגלמת את יוליה עד לסוף הטוב. "המוגבלים" – מחזה מאת גור קורן, ניהול אמנותי: ג'רום ארוש, במאי: ג'וש שגיא, שחקנים: סבטלנה פודולסקי, יעקב סלח, קרן טובול, צילה אמסלם, איתמר רז, דורית תפוחי, טליה שפרינצה, אופיר קשי, טרייסי קפלן-גרוס, אריאלה זיגלווקס, רונית מיקא, מירטה סטופסקי, רמי רוזנברג.

ימים שלישי ורביעי, 28-29 ביוני 2022 בשעה 20:00, אולם מופעים בתיאטרון ברמוזה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*