הלך לעולמו ראש העיר המיתולוגי צבי צילקר

הלך לעולמו ראש העיר המיתולוגי צבי צילקר

העיר אשדוד מרכינה ראש היום ה-18 בנובמבר לדמות הכי משמעותית שחיה כאן בעיר ותרמה לעיר אולי יותר מכל אדם אחר שחי בה, צבי צילקר.

צבי צילקר היה ללא ספק אחת הדמויות האהובות באשדוד, ג׳נטלמן אירופאי אמיתי שבנה את העיר תרתי משמע, הן כמתכנן ערים בהכשרתו והן כראש עיר, פוליטיקאי אהוב שכיהן 30 שנים כראש עיר, יותר מכל ראש עיר אחר.

כאיש שככל הנראה לקח ללב יותר ממה שכולם חשבו נכנע בסוף למחלת שהלכה וכילתה אותו בשנים האחרונות והיום נכנע לה.

לפני שנה הצהיר צבי צילקר קבל עם ועדה שהוא חולה במחלת הסרטן, ביציאות הבודדות שלו מהבית זכה לאהדה חסרת תקדים כשמחלתו נעכרת על פניו וגופו.

"יש לי סרטן עם גרורות בכל מיני מקומות. היה גם בראש, אבל בראש הצליחו לחסל אותו. בגוף נשאר" אמר בראיון באחד המקומונים.

משה דרור, מי שהיה חברו הקרוב עמל בחודשים האחרונים על כתיבת הביוגרפיה שלו במירוץ ידוע נגד השעון, הספר שהגיע לשלבי הסיום יראה אור ככל הנראה בחודשים הקרובים וישפוך אור על אחת הדמויות המרתקות בעיר ועל היסטוריית עשייה חסרת תקדים.

בשנת 1969 נבחר צילקר לראשונה בבחירות לראשות עיריית אשדוד והיה לראש העירייה. הוא כיהן בתפקיד זה עד שנת 1983, לאחר שהפסיד לאריה אזולאי, חזר אחרי 4 שנים והמשיך לכהן ברצף עד 2008.

לכבוד יום הולדתו ה-86, ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, כמחווה של כבוד לצבי החליט לקרוא את השם של קריית התרבות, על שם צבי צילקר וזאת בעודו בחייו. זו כנראה אחת ההחלטות שראש העיר לסרי לא יתחרט עליהן. לאחר שנים של יריבות פוליטית שכמעט ולא ידעה גבולות טעם טוב החליט לסרי לאור הסרת האיום הפוליטי מצד צבי שכבר בחר לא להתמודד נגדו למחול ולהעניק לאיש כבוד גדול בהנצחת שמו על הפנינה הכי יפה בעיר, קרית התרבות שלצילקר עצמו זכויות מלאות על בנייתה.

צילקר נולד בעיר גיסטרו שבגרמניה. עלה עם משפחתו בשנת 1935 בהיותו בן שנתיים.

שימש במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש. בשנים 1963–1968 שימש כמהנדס המועצה המקומית אשדוד. ומשנת 1968 בעקבות הכרזתה של אשדוד לעיר, שימש צבי צילקר כמהנדס העיר אשדוד.

בשנת 1969 נבחר צילקר לראשונה בבחירות לראשות עיריית אשדוד והיה לראש העירייה. הוא כיהן בתפקיד זה עד שנת 1983, לאחר שהפסיד לאריה אזולאי, חזר אחרי 4 שנים והמשיך לכהן ברצף עד 2008.

לכבוד יום הולדתו ה86, ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, החליט לקרוא את השם של קריית התרבות, על שם צבי צילקר וזאת בעודו בחייו.

צבי צילקר בשנתו האחרונה – באדיבות דודי לוי כאן דרום

לפני שנה הפתיע כשהצהיר – "יש לי סרטן עם גרורות בכל מיני מקומות. היה גם בראש, אבל בראש הצליחו לחסל אותו. בגוף נשאר".

מאז ומזה כשנתיים, האיש שהיה חלק בלתי נפרד מהנוף האשדודי, כבר לא נראה ברחובותינו, הוא הסתגר בביתו כדי שלא יראו אותו בחולשתו.

צילקר – היה ידוע גם בפני אוהביו וגם בפני מתנגדיו – כג'לטלמן אמיתי. הוא ידע לכבד גם את אלו שתקפו אותו בגסות והגיע לכל בית ואירוע כדי לכבד את יושביו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*