הלבנת הון – מה זה אומר בשביל האזרח הקטן?

הלבנת הון – מה זה אומר בשביל האזרח הקטן?

רוצים להבין את המשמעות של הלבנת הון וכיצד אתם עלולים להיות מושפעים ממנה? זהו בדיוק המקום לקרוא על כך! כאן נסביר כיצד אתם עלולים להיפגע או לפגוע, גם אם לא ביודעין.

מהי הלבנת הון?

כולנו מכירים את המושג, אבל לא כולנו יודעים מה הוא אומר ולכן מוטב להסבירו לפני הכל. אם כן, כידוע לכל, כולנו נדרשים לשלם מס בגין ההכנסות שלנו ללא קשר למקורן, פרט למקרים מיוחדים כדוגמת הלוואות, ירושות וכדומה. כאשר אדם לא מצהיר בפני מס הכנסה על הכנסות, הוא למעשה מעלים אותן וכאשר מדובר על הכנסות שמתקבלות מחו"ל, זוהי הלבנה לכל דבר ועניין.

ההפסד של כולנו

הכספים המשולמים למס הכנסה משרתים את כולנו בדרכים שונות והם נועדו לעזור לאזרחי המדינה הזקוקים להם ולשירותים שונים, המתוקצבים על ידי המדינה. לדוגמה: רווחה, תשתיות, חינוך, שירותים שונים לאזרח ועוד. ככל שהתקציבים המוקצים לשירותים אלו, כך יפסידו יותר אזרחי המדינה ובעיקר אלו, הזקוקים להם ביותר.

בחזרה אל המציאות

כאמור, כולנו מכירים את המושג הלבנת הון, אבל בעיקר מהקולנוע והטלוויזיה. לא תאמינו כמה זה קורה במציאות! למעשה, בהחלט ניתן לומר, שבכל יום מתבצעת פעולה של הלבנה של הון אישי או עסקי ולא תמיד נעשה ביודעין ועל כך נרחיב מיד.

לא רק במאפייה

כאמור, אנו מכירים את המושג בעיקר מהמסך הגדול או הקטן ושם אנו זוכים לראות מאפיונרים גדולים או פושעים קטנים מלבינים את הונם ובדרך כלל גם עושים זאת ברשעות גמורה. לכן חשוב לציין, שכולנו עלולים לעשות זאת, בין אם בסכומים קטנים או גדולים ובין אם ביודעין או בשוגג.

איך אפשר לטעות?

מרבית המקרים של הלבנת הון בטעות קורית כאשר אזרחי המדינה מקבלים כספים מחו"ל מסיבות שונות כדוגמת: ירושות, עבודה מול עסקים מחו"ל, הלוואות מחו"ל וכך הלאה. ישנם מקרים, בהם איננו נדרשים לשלם מס בגין ההכנסות כמו במקרה של קבלת ירושה. אבל אנו כן נדרשים לדווח על כך ולהציג הוכחה למקור הכסף.

ביקורת הגבולות

כמו אנשים שנכנסים למדינה ועוברים דרך ביקורת גבולות, כך גם הכסף. במקרה של כסף, ביקורת הגבולות היא המערכת הבנקאית. כלומר, כאשר נכנס לבנק סכום גדול, נציגיו ודאי ישאלו אתכם מהו מקור הכסף ואף שאלות נוספות כדי לאשר את תשובתכם. לדוגמה, אם מדובר על ירושה, תתבקשו להציג את תעודת הפטירה ואולי גם מסמכים נוספים.

התמודדות עם חשדות

אם אתם נחשדים במעשה של הלבנת הון חשוב שתפנו לעזרתו של עורך דין בנקים, שיוכל לעזור לכם להתמודד עם חשדות אלו. עורך דין מקצועי ומוחה לתחום זה יוכל להעניק לכם את הייעוץ והייצוג המשפטי הנחוץ אל מול הגורמים הממשלתיים הגדולים ולעזור לכם להיחלץ ממצב זה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*