הכשרת מתנדבים בחרום

הכשרת מתנדבים בחרום

המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות ממשיכה להכשיר את ציבור המתנדבים למשימות מגוונות עבור הקהילה והעיר. אתמול, במסגרת ההכשרה של מערך המתנדבים לשעת חירום, קיימה המחלקה מפגש נוסף, שלישי במספר, עבור כ-80 מתנדבות ומתנדבים. סרן בן חמו מפיקוד העורף: "אשדוד מוכנה לאתגר ומבצעת פעילות בשיתוף עם מתנדבי הרשות בכל התחומים".

במחלקה למשאבי קהילה והתנדבות מקיימים במהלך השנה עשרות מפגשים שוטפים לציבור המתנדבים, בנושאים הקשורים בחיי השגרה ו/או בחירום, בהתאם לתחומי עניין שונים וכחלק מהמענים הרשותיים למצבי שגרה שונים או כחלק מהיערכות הרשות למצבי חירום באשדוד. אתמול (6/5) התקיים מפגש הכשרה וריענון למתנדבים בחירום והפעם נושא ההכשרה עסק בתחום מוקד 106. "כ-80 מתנדבים נטלו חלק בהכשרה של מוקד 106 ושמעו סקירה והנחיות עבודה מפיקוד העורף, מאגף הביטחון והחרום ומנציגי מוקד 106" אומרים במחלקה למשאבי קהילה והתנדבות ומציינים כי במפגש ניתנה סקירה על ידי כל השותפים בפעילות ההכשרה למתנדבים.

מנהלת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, הגב' חנה בן איון, דיברה על תפיסת מערך המתנדבים העירוני בשעת חירום והדגישה כי במהלך אירועי החרום, המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות מתגברת את המוקד ומשלבת מתנדבים דוברי שפות, המסייעים לפעילות המוקד ולהרגעת התושבים. "במסגרת תפקידם, המתנדבים נותנים מענה לפניות טלפוניות, בהתאם לשפה אותה מדבר/ת הפונה" אמרה גב' בן איון.

מנהל אגף חרום וביטחון, מר אריה איטח, פרס את התפיסה המבצעית של הרשות המקומית בחירום ועמד על החשיבות שיש לפעילות המתנדבים בבניין החוסן הקהילתי וכושר העמידה של הציבור האזרחי.

קצינת נפה ורשויות לכיש פיקוד העורף, סרן שיר בן חמו, עמדה על החשיבות במענה מקצועי ואדיב לפונים ועל הצורך שיש לציבור למידע ולמענה אנושי בתרחישי חירום. היא תיארה את אשדוד כעיר המאופיינת באוכלוסיות מגוונות ובה קהילות הדוברות בשפות שונות ובמגזר חרדי המקיים אורח חיים שונה ולכן יש להיערך למתן מענה לפי צורך התושב. לדברי סרן בן חמו, "אשדוד מוכנה לאתגר זה ומבצעת פעילות בשיתוף עם מתנדבי הרשות בכל התחומים".

גב' זהבה סבג, אחראית מתנדבים במוקד 106, הציגה את תפיסת ההפעלה של מערך מוקד 106 בחירום. כנציגת המוקד, היא נתנה מעט רקע על תפקידי המתנדבים בשעת חרום במוקד 106 וציינה כי "מוקד 106, בנוסף לתפקידיו הסטנדרטיים, משמש בעתות חרום כלשכת מידע מרכזית לתושבי העיר".

המתנדבים עצמם נהנים מהמפגשים הללו המעשירים אותם באופן אישי ומעניקים להם ידע וכלים לביצוע משימותיהם בחירום. רבים מהם כבר נטלו חלק בפעילות התנדבותית בתקופות חירום כדוגמת "עופרת יצוקה", "עמוד ענן" ו"צוק איתן" כך שהם מביאים איתם ניסיון והבנה למשמעות המוכנות וההכשרות המוקדמות שמבצעת המחלקה בימי השגרה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*