הכלים המפתיעים שיצליחו להעלות דימוי עצמי נמוך

הכלים המפתיעים שיצליחו להעלות דימוי עצמי נמוך

ביטחון עצמי גבוה נחשב לנכס, אבל קבלו עובדה שתפתיע אתכם. הרבה אנשים שמצטיירים כלפי חוץ כמאוד בטוחים בעצמם למעשה סובלים מדימוי עצמי נמוך. בין אם החברה תופסת אתכם כביישנים ובין אם אתם פשוט רוצים לשפר את הביטחון העצמי ולהקרין יותר ביטחון, קבלו כמה כלים מפתיעים שיעזרו מאוד.

להראות כישרון חבוי לעולם

דימוי נמוך מבוסס הרבה פעמים על תמונה מנטלית. אנחנו תופסים את עצמנו כחסרי יכולת או כישורים, ולכן מרגישים שפופים. במידה רבה זו נבואה שמגשימה את עצמה. זו אש שמזינה את עצמה אבל אפשר להפוך את המגמה. חשבו על יכולת או כישרון שטמון בכם, אבל אף אחד כמעט לא יודע על כך. כעת, מצאו את הדרך להחצין ולהראות את הכישרון הזה לעולם. לדוגמא, נניח שאתם יודעים ללהטט במטבח ואתם אשפים של הכנת מאכלי בשר. תוכלו לערוך מסיבה בסגנון של קייטרינג בשרי שבה אנשים ייחשפו לכישרון הזה שלכם. זוהי דוגמא כמובן. חשבו על דרכים יצירתיות לחשוף כישרונות אחרים לעולם, וזה יכול להיות בחיבור סיפורים מעניינים, בבניית דגמי מטוסים, בחריזת חרוזים או בכל דבר אחר. במידה ואתם מרגישים אי נוחות בחברה, התחילו בכך שתעלו לרשת סרטון שבו אתם מראים לעולם כמה אתם טובים במשהו.

תיאטרון מביא ביטחון

לרוב, אנשים שסובלים מקושי של דימוי עצמי נמוך לא מרגישים בנוח לדבר מול קהל. זה נראה כמעט אבסורדי במבט ראשון, אבל האמינו לנו, הרבה שחקני תיאטרון הרגישו בתחילת הדרך הרבה חוסר ביטחון. שחקנים רבים מדווחים על דפיקות לב בלילה שלפני הצגת בכורה. אבל עצם ההופעה בפני אנשים מביאה עם הזמן לתחושה של נינוחות ודימוי טוב יותר על עצמנו. הצטרפות לתיאטרון חובבים או לחוג דרמה יכולים לחולל שינוי דרמטי גם בחיים שלכם.

עשו טוב בעולם

מטפלים מקצועיים יודעים לספר על כל מיני דרכים שעוזרות להתמודד עם חוסר ביטחון ואפילו עם חרדה חברתית. טובה יעילה למשל היא דמיון מודרך. ואכן, אפשר לדמיין את עצמנו במצבים חברתיים מלחיצים. משחק מנטלי יכול לחולל שינוי בחשיבה ולאחר מכן גם בהתנהגות. אבל כעת אנו רוצים להציג כלי פחות מוכר, שיש לו השפעה ניכרת. כנגד דימוי נמוך שיש לכם על עצמכם חשבו על דבר מה שאתם יכולים לתרום לאחרים. אנו לא מדברים דווקא על תרומה כספית אלא על עשייה חברתית. לא חסרים בעולם אנשים וילדים שהגורל התאכזר אליהם. התנדבו בעמותה שמחלקת אוכל לנזקקים, היו אוזן קשבת לקשישים עריריים או בואו לשמח מאושפזים בבית החולים. ברגע שאדם מפזר סביבו דברים טובים, הערך העצמי שלו עולה ובצדק.

שימו לב למחשבות שלכם

הכלי המפתיע הנוסף שיכול לעזור לכם להעלות ביטחון עצמי הוא לשים לב למחשבות שלכם. מחקרים מראים שלכולנו ישנן לא מעט מחשבות אוטומטיות בראש. הן עולות במצבים שונים, אישיים או חברתיים, זוגיים ורומנטיים ועוד. כאשר המחשבות הללו שליליות, זה מוריד למטה. חשיבה שלילית מורידה מצב רוח באופן תת מודע. ברגע שתזהו חשיבה שלילית, סלקו אותה הצידה והחליפו אותה בחשיבה ניטרלית ולאחר מכן בחשיבה חיובית. זה מצריך תרגול, אבל ההשפעה הטובה מורגשת היטב.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*