הכירו את הפורמולות השונות לתינוקות

הכירו את הפורמולות השונות לתינוקות

רופאי ילדים וארגוני הבריאות בישראל וברחבי העולם ממליצים על הנקה כתזונה הבריאה והטובה ביותר לתינוקות. הנקה המהווה את מקור המזון העיקרי של התינוק מומלצת עד גיל 6 חודשים לפחות, ובהמשך ההמלצה היא להמשיך עם הנקה ולשלב מזון משלים עד גיל שנה ואף למעלה מכך, כל עוד ההנקה מתאימה לאם ולתינוק.

לתינוקות המקבלים הנקת חלקית בחלב אם או שהם אינם יונקים כלל, מומלץ לבחור בתרכובת מזון לתינוק (תמ"ל) על בסיס חלב פרה, בתוספת ברזל, למעט מקרים בהם הרופא ממליץ על פורמולה ייעודית אחרת. יש בשוק המקומי מגוון סוגים של פורמולות (תמ"ל) לתינוק, חלק מהפורמולות מיובאות לישראל כשהן מוכנות וחלקן מיוצרות בארץ.

חשוב לציין כי תינוקות רבים ניזונים מתמ"ל, אך יש הבדלים משמעותיים בין סוגי הפורמולות, לכן הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת וההורים חייבים לבחור נכון את הפורמולה ולהקפיד על הכנה נכונה של התמ"ל.

סוגים שונים של פורמולות

פורמולות לתינוקות מכילות חלבונים, פחמימות ושומנים הנחוצים להתפתחות התינוק, התרכובות השונות מועשרות בכל המינרלים והוויטמינים החיוניים לבריאות ולהתפתחות הפעוט. הסוגים העיקריים של תרכובות מזון לתינוקות הם:

  • פורמולה על בסיס חלב פרה – תמ"ל על בסיס חלב פרה נחשב למומלץ ביותר עבור תינוקות בריאים, אם הנקה או שאיבת חלב לא אפשרית. הפורמולה מבוססת על חלב פרה שעובר תהליכים שונים כדי להפוך אותו לדומה לחלב אם. התמ"ל מכיל חלבון, שומן חלב וסוכר, שמנים מהצומח, ויטמינים, מינרלים וברזל. רוב היצרנים מעשירים את הפורמולות שלהם עם רכיבים כמו נוקלאוטידים לחיזוק המערכת החיסונית, חומצות שומן כמו אומגה 3 המסייעות להתפתחות המוח ועוד.
  • פורמולה צמחית – פורמולות צמחיות מיועדות בעיקר לתינוקות רגישים ללקטוז, הן מספקות מענה גם להורים המעדיפים להימנע מתמ"ל על בסיס חלב פרה. יש פורמולות על בסיס חלבון סויה, הן לא מומלצות לפגים ולתינוקות הסובלים מכשל כלייתי.
  • פורמולה היפוראלרגנית – הפורמולות מיועדות לתינוקות הסובלים מאלרגיה לחלבון פרה או לחלב, סויה וכו'. את התמ"ל ההיפואלרגני רוכשים באמצעות מרשם רופא.
  • פורמולה דלת/ללא לקטוז – תמ"ל על בסיס חלב פרה שאינו מכיל לקטוז או מכיל כמות מזערית של לקטוז. הפורמולה לא מתאימה לתינוקות מאובחנים בגלקטומזיה.

4 מותגים מובילים

מקובל לחלק את סוגי הפורמולות המשווקות בשוק המקומי לפי היצרנים, יש 4 מותגים מובילים השולטים ללא עוררין בשוק הפורמולות בישראל:

  • סימילאק – הפורמולות מיוצרות על ידי חברת אבוט (תאגיד בינלאומי לפיתוח ולייצור תרופות ומוצרי בריאות), המותג סימילאק מופץ בישראל ע"י חברת פרומדיקו.
  • מטרנה – הפורמולות הפופולריות מיוצרות במפעל בארץ בבעלות אסם – נסטלה, הן משווקות על ידי המותג אסם.
  • NANמותג ותיק בבעלות נסטלה, חברת נסטלה היא יצרנית התמ"ל הגדולה בעולם. פורמולת התמ"ל NAN משווקת על ידי קבוצת אסם – נסטלה, המותג מציע סדרת תמ"ל איכותית ומתקדמת הנקראת NAN Supreme הכוללת שני סוגי HMO ופרוביוטיקה ייחודית.
  • נוטרילון – המותג הגיע לישראל ב-2011, הפורמולות מיוצרות על ידי חברת נוטרישה מהולנד, כיום החברה בבעלות קונצרן דנונה.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*