הכוכבים שהסתדרו לאבי אמסלם

אבי אמסלם

אבי אמסלם

בכל מערכת בחירות, מקומית או ארצית ואפילו לועד הבניין יש מרכיב הצלחה מאוד חשוב שנקרא ״מומנטום״. טיימינג מיוחד שמסדר לך את המזל והכל פשוט הולך. או הפוך. קחו לדוגמא את מערכת הבחירות האחרונה באשדוד לפני ארבע וחצי שנים, ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי שהרגיש בטוח בקומה 5 ולא ניבא את ״מחאת השבת״ שיצאה לו לגמרי משליטה, את אותה מערכה סיים לסרי עם 41% אחוז דחוקים ו-2 מנדטים בלבד למועצת העיר, הישג שלילי לכל הדיעות לאחר 10 שנות שלטון ו-5 שנות סגנות. מצד שני היתה זו הפריחה הגדולה של האחרים, שמעון כצנלסון, אלי לחמני ואלי נכט עבורם נפרש שטיח אדום למועצת העיר כמעט בהליכה.

המערכה הקרובה ללא ספק שייכת לאבי אמסלם,  יו״ר ש״ס שסכסוכו הגלוי עם ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי עוקב אחריו כמו צל, אמסלם שמילא פיו מים במשך 4 שנים למרות ההישג המדהים שלו כסיעה הגדולה ביותר במועצה יחד עם כצנלסון להם תריסר מנדטים בחלוקה שווה המהווים כשליש ממועצת העיר.

אמסלם שלא התרעם ולא יצא בגלוי נגד ראש העיר למרות הדרה מהשולחן המצומצם של הנהלת העיר, פודה את את המומנטום שהכוכבים סידרו לו במזומן, שלא לומר בריבית.

 

אמסלם ידע טוב מאוד למנף את הביטחון העצמי שלו כשהתבטא נגד חברי מועצה וסגני ראש עיר מכהנים בצורה שהקשר בינה לבין ״דרך ארץ קדמה לתורה״ מקרי בהחלט.

 

אבי אמסלם יודע טוב מאוד שהתמיכה שלו בלסרי או סרי יכולה לטרוף את הקלפים לכאן או לכאן,ולא סתם הוא מרשה לעצמו להתבטא כפי שמעולם לא התבטא במספר סוגיות הקשורות לנושא הדתי בעיר, אמסלם שנחשב ליו״ר הסיעה החרדית הגדולה ביותר (אגודת ישראל עם 4 מנדטים) לא חוסך בהתבטאויות קיצוניות במספר סוגיות עירוניות מהותיות ומשוכנע, די ביהירות לא אופיינית לתדמית החברתית שיש לו שהוא זה שמזיז את החוטים, הכח שניתן לו מקנה לו ביטחון עצמי שלא היה מוכר בשנים הקודמות עד שסוגיית ברק סרי נכנסה לחיינו. אמסלם, שעודכן עוד הרבה לפני, על תכניותיו של סרי ועל כוונתו להתמודד לראשות העיר, ידע טוב מאוד למנף את הביטחון העצמי שלו כשהתבטא נגד חברי מועצה וסגני ראש עיר מכהנים בצורה שהקשר בינה לבין ״דרך ארץ קדמה לתורה״ מקרי בהחלט.

אין לאף אחד ספק שהקלפים שמחזיק אמסלם שווים הרבה, אבל מה שעוד צריך לקחת בחשבון זו העובדה שלא מדובר בסיעה פרטית בה אמסלם הוא בעל הבית וכל יכול, בסיעות כמו ש״ס, ואגודת ישראל השחקנים המקומיים כשמם כן הם, שחקנים. הכל נסגר בסוף בירושלים וצריך לקחת בחשבון שיחיאל לסרי לא יישב בחיבוק ידיים, לסרי כבר הבין מזמן שמערכת היחסים הזאת נזילה והוא פיתח במשך השנים התקשרויות ישירות עם חצרות רבנים שונים מעל לראש של אמסלם ולא בטוח, גם היום, שהתמיכה אותה שומר אמסלם מתחת לחזה לא מבטיחה 100% מבוחרי ש״ס בפתק הצהוב. הוא יודע את זה כך גם לסרי וכאן נשאלת השאלה הגדולה של הקמפיין: היא האם ברק סרי מכיר?

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*