היתרונות שבאוטומציה למערכות שיווק 

היתרונות שבאוטומציה למערכות שיווק 

אחת העבודות הראשונות שלי בתור נערה בתחילת שנות ה90 הייתה לשבת שעות ולהכניס דיוור פרסומי למעטפות שישלחו לקונים הקבועים של החנות. דיוור פרסומי שסביר להניח שחלק גדול מהלקוחות לא יטרח אפילו לפתוח לפני שייזרק לפח האשפה. חשבו רגע על הבזבוז העצום שבצורת השיווק הזו. עלויות ההדפסה, הנייר, המעטפות ושעות העבודה. כמה טוב שכיום ישנן דרכי שיווק טובות יותר, חסכוניות בהרבה מבחינת משאבי זמן, חומרים וכסף, ובזכות היכולת לבצע אוטומציה, גם חוסכות במשאבי כוח אדם. 

מה זה אוטומציה? 

אוטומציה משמעותה יצירת מנגנון, מכני או אלקטרוני, אשר מבצע במקומכם פעולות מסוימות. לרוב, מדובר יהיה בפעולות מכאניות אשר חוזרות על עצמן. בצורה זו, תוכלו לייעל את זמן העבודה שלכם. 

אם נחזור רגע לעבודה שלי כנערה, רק חשבו לעצמכם כמה זמן, כסף ואנרגיה, היו נחסכים מאותו בעל החנות אם הייתה לו האפשרות להשתמש באוטומציה בתהליך הדיוור ללקוחותיו, למשל על ידי שימוש במערכת לשליחת sms הוא היה יכול לשלוח לכל מועדון הלקוחות שלו הודעות על המבצעים בחנות בלחיצת כפתור. אין ספק ששימוש באוטומציה מעלה את פריון העבודה שלנו בצורה משמעותית. 

כלים ליישום אוטומציה בשיווק 

קיימים כיום כלים רבים ליישום תהליכים אוטומטיים. בסעיפים הבאים נכיר חלק מהכלים הללו. 

  • צ’ט בוט. זהו צ'ט חכם שניתן להשתמש בו לשיחה ראשונית עם הלקוח, למשל בירור נושא הפנייה, הפנייה לתשובה המתאימה שהוכנה מראש, ואיסוף מספר טלפון לחזרה אל הלקוח במידה ויש לו שאלות נוספות. ניתן להשתמש בצ'ט בוט גם לשליחת סקרים ללקוחות, לביצוע קידום מכירות ועוד. 
  • ניוזלטר. זו מערכת דיוור אלקטרוני שיווקית. ניתן להשתמש בניוזלטר לשליחת קמפיינים ומבצעים למועדון הלקוחות שלכם דרך הדואר האלקטרוני. 
  • הרשתות החברתיות, כגון פייסבוק ואינסטגרם, מציעות גם הן כלים אוטומטיים לשליחת מסרים שיווקיים ללקוחות. ניתן ליצור פוסט שיווקי ולהגדיר מראש שהוא ירוץ תקופה מסוימת. ניתן ליצור טפסים דיגיטליים שהמתעניינים ימלאו כדי שניצור עימם קשר ועוד. 

מערכת לשליחת SMS. בתקופה שבה אנשים רבים מעדיפים תקשורת בהודעות על פני שיחות טלפון, המערכת הזו היא בבחינת חובה לכל עסק שמעוניין בתקשורת נוחה עם הלקוחות שלו. מדובר באחד מהכלים השיווקיים היעילים ביותר שיש כיום. מלבד פרסום ותקשורת עם הלקוחות, מערכת לשליחת SMS תומכת בתהליכים פנימיים של העסק ומציעה פיתוחים חדשניים ויעילים.
מערכת לשליחת  SMS 

שליחת הודעות SMS זהו כלי לדיוור אישי וישיר עם הלקוח שהולך אתו לכל מקום, לא עוד הטרחת הלקוח עם קופונים במייל שהוא ידפיס ויאבד, הודעת מבצע אישית ללקוח בSMS תבטיח שההודעה תגיע אתו לחנות כשיבצע את הרכישה. מכיוון שהטלפון שלנו תמיד איתנו, לא מפתיע להיווכח שלקוחות נוטים להגיב יותר, כלומר, לפתוח את ההודעות, ללחוץ על הלינקים, ולבצע רכישות, בקמפיינים בSMS לעומת קמפיינים דרך ערוצים אחרים. 

לסיכום: מערכת לשליחת SMS זו מערכת אוטומציה שיווקית נוחה, זולה ויעילה המאפשרת לשמור על קשר רציף עם הלקוחות. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*