היכן תמצאו דירות להשקעה בארץ עם תשואה יפה?

היכן תמצאו דירות להשקעה בארץ עם תשואה יפה?

הקורונה שינתה לא מעט מהלכים, כך שאם עולם הכלכלה היה לוח שחמט, ניתן לומר שגם השחקן המקצועי ביותר היה עוצר להריץ אינספור מהלכים לפני שהיה מקבל החלטה. הקורונה לימדה אותנו להעריך פרנסה ובעיקר הכנסה פאסיבית, כזו שאינה דורשת להתרועע עם אנשים וכזו שמאפשרת להישאר בבית עם הילדים, ופה התחום של השקעות נדל"ן נכנס למשוואה.

סיכון קטן מול תשואה גדולה

בשנים האחרונות אנשים שמתעניינים בנדל"ן למדו שני דברים: שבשביל ליהנות מתשואה יפה יש לקחת סיכון קטן, ושסיכון בתחום הנדל"ן בהחלט יכול להישאר קטן. כל עוד יודעים מול מה עומדים ומהם סך הפרמטרים המשלימים, הרי שבהחלט ניתן להשקיע בלב שקט – לדעת לאן הדברים עומדים לזרום, איזו תשואה עומדת להגיע ואף תוך כמה זמן. מכאן שאם רק נבחן את הדברים, נמצא לא מעט הצעות מפתות – לא מעט דירות שלמרות המצב יודעות להציע תשואה מרשימה.

שנעבור לדוגמאות? בבקשה!

ראשית נתחיל מהמובן מאליו – אזור המרכז. אזור המרכז הוכיח שהוא נולד עם חסינות מלאה. שום נגיף לא יגרום למיקום המבוקש לאבד מיוקרתו ושום מצב עולמי לא ייפגע בפופולארית של המקום. עם זאת, כמובן שכן צריך לזהות את המיקום האידאלי ביותר. כך למשל פלורנטין, מתחם גלילות החדש וכפר סבא יודעים להציע דירות שוות עבור השקעה, דירות שמציעות תשואה טובה. שנתמקד? לצורך הדוגמה ניקח את שכונת פלורנטין. מדובר בשכונה שממזמן עשתה לעצמה שם – ידועה כאזור אטרקטיבי עבור אנשים צעירים ואמידים. השכונה בעלת קסם רב והיא שוכנת במרכז תרבות תוסס וצעיר. במקביל, שכונת פלורנטין לא יודעת להציע דירות פנויות, לפחות לא דירות שמציעות רמה גבוהה. מכאן ששווה לשים עין על פרויקטים חדשים שצצים באזור, פרויקטים שעדיין אפשר למצוא בהם דירה להשקעה.

גם אזור הפריפריה יודע להפתיע

לאחר שהתמקדנו במרכז, יש לציין שגם בפריפריה ניתן למצוא הזדמנויות שוות, ויש שיגידו אפילו יותר שוות. בפריפריה (בדרום ומחיפה צפונה) ניתן למצוא דירות במצב מעולה ואפילו "דירות עטופות בניילון" שעולות פחות ממיליון ש"ח. כל עוד יש ביקוש, בהחלט אפשרי ליהנות משכירות מבטיחה לטווח הארוך, שכירות שמובילה לתשואה נאה של 4% ומעלה.

פחות מיקום יותר פרמטרים משלימים

אז כן, גם בפריפריה וגם במרכז הארץ ניתן למצוא יופי של הזדמנויות נדל"ניות , יופי של דירות שמובילות לתשואה גבוהה, ופה נציין שהמיקום הגיאוגרפי פחות חשוב, אלא יותר חשוב הסיפור המלא שמכיל את כל הפרטים הקטנים. מה זה אומר? שכדי להבין אם עסקה באמת מבטיחה, יש לבדוק מה האזור עבר בתקופה האחרונה, מהו הביקוש הנוכחי לעומת ההיצע, האם האזור במגמת פיתוח, האם האזור חובר לאחרונה לאמצעי תחבורה מרכזיים (או שיש תכניות כאלו), האם האזור יושב לצד מרכזי תעסוקה מרכזיים, האם האזור זוכה לזרימה של משפחות חדשות, או האם הסביבה המידית יודעת להציע תמריץ (חוף ים, מרכז בילוי, חנויות בוטיק, נוף מרשים וכדומה).

שומרים על ראש פתוח

עדיין מנסים להבין אלו השקעות נדל"ן מבטיחות תשואה כמה שיותר גבוהה? ובכן במרכז הארץ מחירי הדירות מראש גבוהים, ועל כן רבים לא חושבים שניתן להשיג תשואה גבוהה, אך פה אנו מבקשים לסייג, כיוון שאם מדובר בדירה מיוחדת והביקוש גדול, הרי שבהחלט ייתכן שמצאתם את ההשקעה הבאה. מנגד, אם הדירה מצויה בעיר צדדית והמחיר מראש נמוך, קחו בחשבון שהוא גם עשוי להישאר נמוך, אלא אם כן עומד להיות פיתוח משמעותי באזור, באופן כזה או אחר. שורה תחתונה? תמיד צריך לדעת לראות את כל התמונה, ואין למהר לפסול הצעות. עם זאת, בשביל לערוך סינון יעיל, מוטב להיעזר בחברת השקעות ושיווק נדלן שכבר צברה מוניטין וניסיון בתחום. בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*