היום זה קורה: גמר אליפות ארצית בקט- רגל.

היום זה קורה: גמר אליפות ארצית בקט- רגל.

היום, השמיני ליוני יתקיים גמר אליפות התיכונים בקט- רגל שיפגיש את האלופה המכהנת תיכון אביב רעננה, נגד מקיף ט' אשדוד עם נציגות בכורה של קבוצה ממחוז דרום.

לראשונה בהיסטוריה, קבוצה ממחוז דרום עולה לגמר האליפות ארצית בקט- רגל לכיתות י-יב. מקיף ט' מאשדוד לראשונה עולה לגמר אליפות ארצית, לאחר לחימה בשיניים בכל השלבים. למקיף ט' מאשדוד יש מספר שחקני כדורגל בליגת העל לנוער כמו בן לוי שאפילו עשה היסטוריה עם אליפות ראשונה למ.ס אשדוד, דיוויד סוויסה שמשחק בהפועל ראשון לציון ואופיר גודוסי מבית"ר ירושלים.

בשלב המוקדמות מקיף ט' פגש את תיכון שוהם ותיכון הראל ממבשרת ציון, כאשר הקבוצה האשדודית ניצחה את שוהם 4:0 והפסידה להראל 3:2. במזל, תיכון שוהם ניצח את תיכון הראל, שהקנה למקיף ט' את המקום הראשון בבית. הרבע גמר היה די קליל עם ניצחון 7:1 על אצבע הגליל מקריית שמונה. את חצי הגמר המשחק היה צמוד וקשה ונגמר בפנדלים נגד כפל גלים מחוף הכרמל, עם ניצחון 8:7 בסך הכל לקבוצה מעיר הנמל. בחצי הגמר השני תיכון אביב רעננה ניצחו 8:2 את תיכון הראל ממבשרת ציון.

תיכון אביב רעננה עם הופעה שלישית ברציפות בגמר האליפות, לאחר שהפסידו בשנת התשע"ט (2019) לתיכון חוף הכרמל 5:2 בבית מכבי ראשון לציון. שנה לאחר מכן פגשו את הרצליה (התש"ף, 2020) באולם מקיף ט' וניצחו אותם בהארכה, בתוצאה 7:6. ותיכון אביב רעננה ירצו לשמור על התואר.

השבוע, נודע למקיף ט' שהמשימה תהיה קשה עוד יותר. עם דחיית הגמר ממרץ בשל הפיגועים אשר קרו באותם זמנים, האולם המארח מפתח תקווה ויתר על האירוח. ולכן הוחלט לעשות הגרלה השבוע בין צמד הקבוצות על אירוח הגמר. וכתוצאה מכך, יצא שמשחק הגמר יארח בתיכון אביב שברעננה.

לקראת הגמר, הדס דמתי מנהלת בית הספר, אייל תורג'מן מאמן הקבוצה ורכז חינוך גופני ובן לוי קפטן הקבוצה התפנו לשאלות.

 

בן לוי, האם יכבוש גם היום?

 

הדס דמתי מנהלת בית הספר מקיף ט׳

בית הספר מועמד לפרס חינוך גופני ארצי, וכחלק המועמדות אנחנו יכולים להגיד שזה בזכות הצלחת נבחרת הקט-רגל שהגיעה למעמד ונבחרות הכדוריד והכדורגל דשא שהגיעו לאליפויות הארציות, בשנה השנייה שלך כמנהלת. מה עשית בכדי לראות את בית הספר והנבחרות מגיעים למעמדים אלו?

"בית הספר השנה מועמד לפרס חינוך ארצי, זכינו כבר במחוזי. זה בעיקר מכמה היבטים. ההיבט הראשון זה צוות חינוך גופני, צוות מצוין של מורים שהם קודם כל דוגמא אישית, שזה בעיני הדבר הכי חשוב. היבט נוסף זה האיכות. מעל 20% מתלמידי בית הספר עוסקים בפעילות אחר הצהריים בספורט תחרותי, וזה מספר מאוד גדול יחסית לבתי ספר אחרים. בית הספר פותח לילדים את האופציה הזאת והילדים מבינים שאורח חיים בריא חשוב ולשלב את הספורט זה גם חלק מהעניין." והוסיפה "כל מנהלי בית הספר הקודמים השקיעו בתחום הספורט. אני חושבת שבשנתיים האחרונות החיבור עם רשות הספורט התהדקו, אנחנו עובדים צמוד מאוד. בשנה הבאה עומדת להיפתח כיתת ספורט לענף הכדוריד, שזה הודות לתמיכה ושיתוף הפעולה מרשות הספורט. דבר שני זה להעצים את צוות החינוך גופני ולתת לו לממש את החזות שלו. תפקיד המנהל בעיני זה לתת לאנשיו להגשים את החלום שלהם. כמובן פתחנו גם את קורס כתבי ספורט צעירים, כאשר שילבנו אותם עם מגמת הניו- מדיה. היום סיפור החינוך הגופני הוא לא רק סיפור של נחלתו מורי חינוך גופני, אלא של כל חדר המורים"

אייל תורג'מן, מאמן הקבוצה

איך אתם, נבחרת קטנה עם הופעת בכורה במעמדים אלו. יכולים לנצח את הנבחרת החזקה שמגיעה מידי שנה למעמדים אלו כמו רעננה. טקטית, נפשית ופיזית?

"אנחנו מכיתה ז' בענף הקטרגל, החברה האלה אחרי שש שנים בענף מגיעים לאליפות ארצית. עם כל הכבוד לרעננה ועל המסורת, הם עדיין פגשו קבוצה שמבינה את הקטרגל, עכשיו הם פוגשים קבוצה שמבינה את הענף. יהיה להם יותר קשה, אנחנו נעשה להם חיים קשים. הגמר אצלם בבית, זה מהווה יתרון מסויים. אבל נוכיח שלא משנה איפה אנחנו משחקים, אנחנו נתן את כל מה שאנחנו יודעים לתת"

בן לוי, כוכב הקבוצה:

השנה היית חלק מהיסטוריה, בה הקבוצה שלך מ.ס אשדוד זכתה באליפות המדינה, בליגת העל לנוער. איך אתה יכול להוביל את נבחרת בית הספר שלך (בפעם האחרונה בשל היותך תלמיד כיתה י"ב) לעשות היסטוריה נוספת השנה ולזכות בתואר?

"זה כיף גדול בשבילי לשחק עם חברים שלי שלמדתי איתם כל השנים האלה ולייצג את בית הספר בפעם האחרונה. יש לנו פה כישרונות אדירים, כל שחקן ושחקן הוא משהו אחר. אני מאוד שמח להיות חלק מלהיות בקבוצה של אלופת המדינה לנוער, אבל אני לא חלק משמעותי שם כמו שאני פה, ופה סומכים עליי" והוסיף "אני מאמין בלי שום צל של ספק שנעשה פה היסטוריה, אחרי כל המשחקים והמהפכים הטובים שעשינו. אנחנו מכירים את הענף מגיל קטן בזכות אייל, שלימד אותנו הרבה על זה. אני מאמין שהכישרון ינצח. היינו במומנטום מטורף מהשלבים האחרונים. אין שום סיכוי שנעשה הכל ולא ניקח את הגביע, ולתת גאווה למקיף, לעיר אשדוד ולמחוז דרום. זה חשוב לי לסיים את שנות הלימודים עם תואר לבית ספר, ואני סומך על השחקנים שננצח."

 

מאת איתי אניג׳ר

צילום: התאחדות הספורט

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*