היום בו העיר אשדוד תעצור מלכת: במוצאי שבת הדרבי הגדול של אשדוד מגיע

היום בו העיר אשדוד תעצור מלכת: במוצאי שבת הדרבי הגדול של אשדוד מגיע

אחרי שבועות בהם עקבו אחת אחרי תוצאותיה והישגיה של השנייה, ייפגשו סוף כל סוף שתי קבוצות האוהדים של העיר אשדוד (הפועל אדומים ומכבי עירוני) למשחק הדרבי הגדול והמרתק.

במוצאי השבת הקרוב (19:30) יעלו שני המועדונים למסגרת המחזור ה-15, הלא הוא מחזור הנעילה של הסיבוב הראשון, של ליגה ב' דרום ב', כשיתמודדו ראש בראש באצטדיון היא' המקומי והנוסטלגי.

הדרבי עצמו שכבר הוכרז כ"אירוע הספורט הגדול של השנה באשדוד" נבחר גם להיערך קצת יותר מ24 שעות לפני שהשנה האזרחית 2017, תוחלף בחדשה שתבוא לשלום. והאמת שעיר הנמל שלנו לא יכולה הייתה לבקש דרבי יותר פיקנטי ועסיסי ממה שיתרחש בשבת.

על-פי הערכות, לא פחות מ4500 איש יפקדו את אצטדיון היא' ויספקו אוווירה שלא נראתה כמוה באשדוד, בערך מאז הדרביים בין הקבוצות, בגלגול המיתולוגי שלהן. בעוד שהאדומים מתכננים הפגנת עידוד מטורפת ביציעים, בעירוני לקחו את זה צעד אחד קדימה, כשבערך בשעה 15:00 אוהדי הקבוצה מתכננים תהלוכה מרחוב רוגוזין ועד למגרש עצמו.

yel

ומה המצב בטבלת הליגה?

אל הדרבי יגיעו שתי הקבוצות ממרומי טבלת ליגה ב' דרום. מי שצועדים בפסגה הם האדומים של פיני עייש, שעבורו כמובן יהיה זה המשחק הראשון בו יפגוש את האקסית, אותה העלה מליגה ג' לב' לפני כשנתיים, וכזכור עזב אותה יחסית בטון צורם. לאדומים יש 38 נקודות מתוך 42 אפשריות, ואילו לצהובים של שרון מרציאנו, שאיבדו לפני ארבעה מחזורים את הפסגה, יש שתי נקודות פחות (36), כששני המועדונים האשדודים טרם הפסידו העונה בליגה.

הנתון אולי המדהים ביותר, מגיע מצד ההגנה האשדודית, כשבראשה עומד גל אנגלשטין. אנגלשטיין שממשיך את עונתו השנייה בקבוצה, כבר לא ספג שער מעל ל1200 דקות!! כשהפעם האחרונה שדבר זה קרה, היה במחזור הפתיחה של העונה, אז עירוני סיימה בתיקו 2-2 מפתיע בבית מול בני יצ'לאל.

red

השחקנים שיעשו לנו את הדרבי\ מאצ'-אפים:

אם לוקחים את הרכבי שתי הקבוצות המשוערים, הרי שלא ניתן להצביע על יתרון וודאי לאחת מהן.
שני שחקני הציר שעליהם ייטול חלק מירבי בהתמודדות במוצש, הם כמובן דוד רביבו האדום וברוך דגו הצהוב.
דגו ורביבו שעטורים בניסיון בליגת העל, וחרשו לא מעט את אצטדיון היא' כשיחקו במ.ס אשדוד, נחשבים למנהיגים של קבוצותיהם, וכל פעולה שלהם עשויה להכריע במובן זה או אחר את הלך הרוח במשחק.

כשמדברים על הפן ההגנתי, נראה שלעירוני יש יתרון קל. שרון מרציאנו דגל במשך כל העונה עד כה בשיטה של חמישה שחקני הגנה, שעבדה נהדר עד כה ושמרה על יציבות. במשחק הליגה האחרון מול מ.ס באר שבע, עירוני פתחה עם נדב עמר ונתי בנימינין כמגנים תוקפים, ובמרכז ההגנה הציבה את לירן קצב ומאור זוהר, שלהם כאמור גם כן ניסיון בליגת העל, ואת בר כחלון שסגר שלישייה הרמטית.

בצד האדום, עייש דוגל במערך של ארבעה שחקני הגנה, כשבשער יוסי שקל. במרכז ההגנה ניתן למצוא שני בלמים ותיקים בדמותם של יאיר אזולאי וגולן עמוס, אך החיסרון הבולט אולי שלהם, תלוי בכך ששניהם לא בדיוק מהירים יתר על המידה.

דוד-רביבו-פנימי

חוליית הקישור עשויה להיות כלי המפתח בהתמודדות המרתקת:

גם לצד הצהוב של עירוני וגם לזה האדום, יש ככל הנראה את שחקני הקישור הטובים בליגה.
בצד האדום, הפועל תלויה בנתן גנון, איש הנשמה של הקבוצה, עדן מור הרכש האשדודי מקריית גת, ודוד רביבו כמובן, כשמנגד, לעירוני יש את טקלה אסמלש המכונה על-ידי אוהדי הקבוצה "הגרזן", כשאליו מצטרפים ערן מלכין, ברוך דגו ושהאב פשאי התגלית של העונה עבור עירוני.

ומה בנוגע להתקפה:

כמעט אין ספק, שלאדומים יש יתרון בחוד החנית. החלוץ הלוהט ביותר של הליגות הנמוכות בשנתיים האחרונות, אריאל טרבלסי, הוא כמובן המוציא לפועל הגדול של האדומים. טרבלסי שכיכב במדי עירוני וכבש לא פחות מ49 שערי ליגה בשנתיים שלו בצהוב, ירצה מאוד לשמוח ולחגוג מול האקסית, כשלצידו, יישחקו וורקאט גאדיף, עוד אקס של עירוני, והסילון נועם תרועה.
מנגד, עירוני ביצעה רכש נהדר בחודש שעבר, כשצירפה את יובל אלמקייס מעירוני בית דגן, זה כאמור כבש את שלושת השערים במשחק הבית האחרון בו ניצחה הקבוצה, כשעלה במחצית השנייה מהספסל. מי שאמור לפתוח בחוד של הצהובים בדרבי, הוא ככל הנראה יוסי פליקר, שאמנם איטי, אך עד כה כבר סופר שמונה שערי ליגה.

ומכאן לקטגוריה האחרונה: המאמנים

אין ספק ששני המאמנים שיעמדו בשבת בשני צידי הספסלים, בעלי ניסיון רב ומוכח בליגות הנמוכות. היתרון של שרון מרציאנו מעירוני, נוגע אולי בכך שהוא אימן כבר לא מעט שנים בליגה א', אך מנגד, פיני עייש כבר זוקף לזכותו שתי עליות ליגה רצופות, כשהמטרה היא כמובן להשלים את הרצף גם העונה.

לפני המשחק עצמו, יערכו האדומים טקס לשני שחקני עבר של המועדון, חיים רביבו ואלון חזן, שנחשבים גם לשניים מגדולי הכדורגלים של מדינת ישראל בכל הזמנים.

בנוסף, האדומים ערכו בשבוע האחרון הגרלה עבור אותם אוהדים שרכשו כרטיסים, כשהפרס הראשון והיקר הוא זוג אופני הרים. האמת- שווה!!

אם כך, במוצאי השבת הקרובה נדע, מי הקבוצה השולטת של אשדוד, עירוני או הפועל. מה שבטוח, הדרבי יהיה חם מבפנים, וכנראה שגם קצת קר מבחוץ. סופ"ש נעים וחגיגי!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*