הטיפול ב OCD והשלכותיו

הטיפול ב OCD והשלכותיו

כאן תוכלו לקרוא אודות הטיפול ב OCD, על הגישות הטיפוליות השונות ועל המחקרים שנעשו בתחום.

טיפול בOCD אתם לא לבד

אם חשבתם שאתם לבד בהתמודדות של עם OCD דעו לכם שמיליוני אנשים מסביב לעולם סובלים מתופעת הפרעה טורדנית כפייתית.

אולי אין זה מנחם לדעת שישנו מספר רב כל כך של אנשים הסובלים בדיוק כמוכם מהבעיה ומהסימפטומים הלווים אותה, ולבטח אין זה עוזר כהוא זה לטפל בתופעה, אך מלבד 'צרת רבים חצי נחמה, שכולנו יכולים להפיק ממנה נחמה קטנה, הדבר אומר שהתופעה אינה אזוטרית ולכן יש סיכוי רב יותר שתעשיית התרופות ועולם המדע והרפואה יקצו משאבים למחקרים, תרופות ופתרונות יצירתיים להתמודד איתן.

הגישות הטיפוליות להתמודדות עם תופעת הOCD

ישנן כמה גישות טיפוליות המנסות להתמודד בהצלחה עם הפרעה טורדנית כפייתית בדרגות שונות.

נתחיל בזה שנאמר שהתסמונת הכפייתית מצריכה על פי רוב הן התייחסות תרופתית והן טיפול בגישה קוגניטיבית התנהגותית. גישה כזאת היא שיטת CBT וישנם מספר צוותים מומחים ברחבי העולם המתמחים בטיפול בשיטה זו בתופעה.

מאמר זה נכתב בעזרת מאמרים באתרו של  דוקטור לאון גרינהאוס.

כמו במקרים רבים הטיפול מתחיל בהערכה או אבחון האדם, ואחת השיטות המתקדמות לכך היא בדיקת גלי מוח (EEG) המלווה בדרך כלל בהמלצה לטיפול תרופתי וטיפול CBT מותאם אישית לכל מטופל או מטופלת לפי הצרכים האישיים שלהם.

ישנו גם טיפול בנוירופידבק, טיפול שיכול לסייע באיזון מחודש של גלי המוח לשם ויכול להפחית ולהביא לירידה במחשבות האובססיביות והטקסים הכפייתיים שמאפיינים כל כך אנשים הלוקים בתופעת הפרעה טורדנית זו.

מה היא אותה תופעה שרבים לוקים בה אך מתביישים להודות בכך

מחקרים וסקרים מצביעים על כך שעל אף שאנשים רבים חושבים שמדובר בתופעה זניחה, שכיחותה של הפרעה כפייתית טורדנית בקרב האוכלוסייה מגיע לעד כ-2-3%% מהאוכלוסייה.

תסמונת או הפרעה זו באה לידי ביטוי במגוון תהליכים חשיבתיים והתנהגותיים חודרניים, כאשר הבעיה העיקרית איתם היא חוסר השליטה שהאדם הלוקה בתופעה מרגיש וחוסר האונים מולו ניצב אותו אדם בהגיעו להסביר את הסיבות לכך, וחוסר הידיעה כיצד לטפל או לפחות להקל על הבעיה.

חוסר שליטה זה עמו מתמודד האדם, והתהליכים הללו, גורמים לו סבל רב ופגיעה תפקודית משמעותית בחיים, ולאלו יש השפעה ישירה על יכולתו להתמודד בחיים, בחברה, בעבודה, בחיים האישיים וכדומה.

כאמור, עיקר התופעה היא מקיומן של מחשבות אובססיביות, המעוררות חרדה רבה בקרב אותו אדם, מחשבות שמובילות לעיתים קרובות למעשה קומפולסיבי כל שהוא, שאף הוא אינו נשלט על פי רוב.

הפעולה הקומפולסיבית היא תוצר לוואי והשלכה של החרדה והיא באה בדרך כלל במטרה להרגיע את אותה חרדה הנגרמת בעקבות אותה מחשבה כפייתית.

אותה מחשבה אובססיבית ואותם טקסים קומפולסיביים המשבשים את חייו של האדם הלוקה בתופעה, חוזרים על עצמם פעמים רבות, בשעות רבות של היום והלילה, והמצבים הקשים מביאים את האדם הלקוה בתופעה עד למצב של שיתוק תפקודי.

חשוב לדעת: ישנן דרכים להתמודד עם התופעה ואבחון מוקדם שלה יכול לעזור משמעותית להתמודדות עם התופעה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*