"החיים בצבע" – תערוכת יחיד לנלי סרנוב

"החיים בצבע" – תערוכת יחיד לנלי סרנוב

נלי סרנוב, ילידת אוקראינה, מציגה בתערוכת יחיד ראשונה את פירות יצירתה מהשנים האחרונות. סרנוב שהינה מנהלת חשבונות במקצועה, הגשימה לפני כחמש שנים חלום ישן – ללמוד ציור. היא הצטרפה לסטודיו של האמנית האשדודית הוותיקה והמורה לציור לינה גולן. בהנחייתה רכשה את יסודות אמנות הציור, רישום מודל, תכנון קומפוזיציה ושימוש בצבע.

"לינה גולן מכוונת ומנחה כל תלמיד במקום שבו הוא נמצא וליבו חפץ", מעידה סרנוב בהערכה. מבט מהיר על ציוריה מגלה כי הטבע הוא אחד מנושאי הציור האהובים עליה. דמויות בע"ח המבטאים עוצמה ועזות כמו אריה מלכותי, נמר חשוף שיניים ועדר פילים בסוואנה ומנגד, סוסים אצילים ועגורים ארוכי צוואר. בין נושאי ציוריה נראה גם דמויות, נוף דומם ונופים. לדבריה של סיגל מאור, אוצרת התערוכה, "בסגנון ריאליסטי רווי צבעים, בוחרת סרנוב לתאר סצנות של רגעי שיא בחיים. פחות מעניינים אותה היומיומי, הפשוט והבנאלי אלא דווקא מצבי הקיצון. מעין נגיעה בנשגב, שאיפה ליופי ולפיוטי. דוגמה לכך נראה בציור רקדנית בלט ענוגה הנראית כמרחפת, תיאור של רקדנית פלמנקו חושנית, נגן כינור צועני המרוכז בצלילי כינורו, ואפילו ציור של רחוב גשום השטוף בצבעים, אורות ומשחקי השתקפויות. ייתכן כי סרנוב מבטאת בציוריה את תשוקת האמן הבסיסית הראשונית- להתבונן ביופי שסביבו ולבטא את שהוא רואה, בשילוב עם מראות דמיונו".

פתיחה חגיגית לתערוכה במעמד בוריס גיטרמן, סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד ואריה אזולאי,יו"ר עמותת בית יד לבנים.

פתיחה: מוצ"ש 2.12.17  |  שעה 19:30  |  בית יד לבנים  |  הכניסה חופשית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*