החוקר הפרטי, קווים לדמותו

החוקר הפרטי, קווים לדמותו

התרבות הפופולרית יצרה לחוקרים פרטיים דימוי של גברים מחוספסים שמבלים את זמנם במעקב אחר גברים בוגדניים. הקלישאה הזו לא לגמרי מופרכת. אכן, חלק ניכר מהחקירות הפרטיות מתמקד במעקב אחר בעלים בוגדניים ונשים מקרננות. אבל זה ממש לא כל הסיפור. נפגשנו עם חוקר פרטי בצפון, שמסיבות מקצועיות העדיף להישאר בעילום שם, ושמענו ממנו פרטים מעניינים על עבודת החוקר הפרטי.

הרבה יותר מתיעוד בגידות

"העבודה שלי מאוד מגוונת, חלק מסוים מהחקירות שאני מנהל אכן כולל מעקב אחרי אנשים שבני הזוג שלהם חושדים שהם בוגדים. אבל אני מנהל גם הרבה מאוד חקירות פרטיות במקומות עבודה, עבור מעסיקים שחושדים שמתקיימת אצלם בארגון גניבה או מעילה. אני עושה הרבה מאוד בדיקות רקע עבור אנשי עסקים, מעסיקים ואנשים שחושבים שנפלו קרבן למתחזה. בנוסף, כחוקר פרטי בצפון, אני יוצא לבצע הרבה חקירות פרטיות עבור חברות ביטוח שנמצאות במתקפה בלתי פוסקת של הונאות ביטוח."

מסתבר שהונאות ביטוח הן סוג של מכת מדינה. לטענת החוקר שפגשנו בין השותפים להונאה אפשר למצוא בעלי מוסכים, נהגי מוניות, עורכי דין אפילו שמאי רכב.

הונאות במקומות עבודה

כאמור, גם מעילות וגניבת ציוד הן בעיות שהחוקר הפרטי עוסק בהן לא מעט. מסתבר שהישראלים גם מאוד יצירתיים בתחום זה. כך למשל, בחברת בנייה אחת, שלא נזכיר את שמה, הסתבר שלמנהל העבודה באחד האתרים היה עסק צדדי מכניס. החוקר הפרטי שלנו מפרט: "היה חשד שמנהל העבודה מוכר מתחת לשולחן חומרי בניין כמו דבקים, שקי חול ומלט. הצלחתי להתיידד עם איש הקשר שלו, התחזיתי לקבלן שיפוצים זעיר, עשיתי 'קנייה' ותיעדתי את הכול. עם המידע הזה ניגש מנהל החברה למשטרה, מנהל העבודה היצירתי נעצר, נשפט והורשע."

אבל בלי סיפור קלאסי על 'בגידה' אי אפשר לסיים מאמר כזה. אז ביקשנו מהחוקר הפרטי בצפון סיפור פיקנטי במיוחד. "פנתה אלי אישה שחשדה שבעלה בוגד בה. פנייה די שגרתית. במשך שבוע עקבתי אחרי האיש, וכלום. הדפוסים שלו היו קבועים והוא התנהל באופן נורמטיבי לחלוטין. לאחר שבוע הבחור מתקשר לאשתו ומודיע לה שיגיע באיחור. היא הודיעה לי ואני מיהרתי להתמקם מחוץ למשרד שלו. אחרי שעה קלה הבחור יצא. עקבתי אחריו עד שנעצר ליד מלון זול שמשכיר חדרים לפי שעה. בינגו. ההפתעה הגדולה היתה כאשר גיליתי מי הצטרף אליו. זה היה גבר בן גילו שאחר כך הסתבר שהוא בעלה של אחותו."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*