הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן

הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן

תחום הנדל"ן ידוע בשלל אפשרויות והזדמנויות להשקעה בטוחה, הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר בשוק שמחיריו תמיד מצויים במגמת עליה. למרות זאת אין זה מבטיח תוצאות טובות עבור כולם, על מנת לזהות הזדמנות טובה יש להבין דבר או שניים בעניין. ראשית יש להיות במעקב מתמיד על מנת לאתר נכסים בעלי פוטנציאל, שיניבו תשואה טובה, מלבד זאת יזם  נדל"ן מקצועי ידע לראות לטווח הרחוק, לקחת סיכונים ובעיקר להמתין בסבלנות עד לאיתור וביצוע העסקה המיוחלת.

איך לזהות הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן?

הדבר החשוב ביותר שמסייע לזהות הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן הוא ידע. ככל שתצברו יותר ידע אודות הנכס וסביבתו כך תוכלו להגדיל את הייתרון שלכם על פני יזמים אחרים. לא תמיד מדובר במידע נגיש ולכן יש צורך ביצירת קשרים ברשויות המקומיות. מדוע המידע הזה כה חיוני? מאחר שהוא יכול לתת לכם אינדיקציה לגבי העתיד, ובכך תוכלו לחזות האם מדובר בהשקעה שתהיה רווחית. לדוגמא נכס שהמבנה שלו או סביבתו עתידים לעבור חידוש או שיפורים מבחינת תחבורה יהיו משמעותיים. כל דבר שעשוי לשפר את איכות החיים בנכס ובסביבתו יהיה בעל השפעה על השבחת הנכס והקרקע.

אז באיזה מידע מדובר? ישנו המידע הגלוי לציבור שמפורסם באמצעות הרשויות. מלבדו ישנו מידע שטרם פורסם, כמו החלטות שנקבעו בוועדות שונות על הקמת שכונה חדשה, הקמה של מתחם בילויים או מתחם עסקים, כך שהשקעה בסמוך להם עשויה להיות רווחית. גם אם אין לכם גישה למידע מסוג זה, תוכלו לנסות דרכים עקיפות כמו ביצוע תחקיר ומעקב אחר פעולות של יזמים גדולים יותר בתחום, ובכך לנסות להסיק וללמוד מהן דרכי הפעולה הבאות שכדאי לנקוט.

השקעה בקרקע חקלאית כהזדמנות עסקית

העלות של רכישת קרקע חקלאית בשונה מקרקע מאושרת לבניה, נמוכה יותר. לכן רבים בוחרים לבצע השקע מסוג זה, במטרה שהקרקע תאושר בעתיד הקרוב לבניה ובכך יוכלו להנות מהרווח. ישנם מקרים בהם החלטה זו מבוססת על תקן 22. חשוב להבין שמדובר במהלך שאינו וודאי, כלומר אין אפשרות לדעת שאכן הקרקע תופשר ותשנה את יעודה. גם במקרה  של תקן 22 הזמן המשוער שבו הקרקע תופשר אינו וודאי, ובפועל עשויי להיות הרבה יותר ארוך.

לפתוח עסק בארצות הברית

במידה והחלטתם לנסות את מזלכם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הלוא היא ארצות הברית, יש כמה דברים שחשוב לדעת. אומנם מדובר בשוק עצום עם כוח קנייה משמעותי, איך אין זה מבטיח הצלחה לכולם. כאשר ניגשים לפתיחת עסק בארצות הברית חשוב לעשות זאת נכון ואם צריך להסתייע גם באנשי מקצוע. תחילה ישנן דרישות בירוקרטיות שיש לבצע כמו הוצאת ויזה לארה"ב, אך אין מדובר בוויזה רגילה אלא בוויזת משקיע 2E. על מנת לקבל ויזה מסוג זה יש להוכיח יכולת עסקית, הכוללת הון עצמי שיוקדש לצורכי העסק. מלבד זאת עליכם להיות בעלי העסק, לפחות בבעלות של 50%, להעסיק עובדים אמריקאים, להיות רווחים, לעבוד בכפוף לתוכנית עסקית ולפתוח חשבון בנק תחת שם העסק בארצות הברית.

עסקת פליפ כהזדמנות עסקית

עסקת פליפ הינה עסקת נדל"ן מהירה או במילים אחרות עסקת אקזיט. בדרך כלל סדר הפעולות בעסקאות מסוג זה יכלול את איתור הנכס, רכישה של אופציה במחיר קבוע, שיפוץ והשבחת הנכס, מתן תג מחיר גבוה יותר וגבייה של פער המחירים. סידרת הפעולות הללו אומנם לא נראית מסובכת במיוחד, אך היא דורשת ידע וניסיון רב, הן באיתור הנכס וזיהוי ההזדמנות, הן ביכולת השכנוע לקבלת אופציה על הנכס וכמובן גם על יכולת ההשבחה- הבנה היכן וכמה צריך להשקיע על מנת להגדיל את הרווח בצורה המקסימלית. לא הזכרנו גם את מכירת הנכס, שדורשת עבודת תיווך מיומנת. לכן מדובר בעסקה הכרוכה בלא מעט סיכונים אך יכולה להניב גם תשואה גבוה מאד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*