הורים וילדים לומדים על אינטרנט בטוח

הורים וילדים לומדים על אינטרנט בטוח

אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות הפכו זה מכבר לחלק אינטגרלי מחיינו ובעיקר מחיי ילדינו. העידן החדש לא יכול לדלג על הטכנולוגיה הזמינה הזאת, המצויה בהישג ידם של הילדים, אך בצד יתרונותיה אורבות לנו גם סכנות. בבית ספר שז"ר, במסגרת שבוע "אינטרנט בטוח", למדו והפנימו את ככל מה שחובה לדעת על האינטרנט. גם ההורים למדו.

שבוע "אינטרנט בטוח" שהתקיים בבית ספר שז"ר היה עמוס בפעילות, ושיאו היה בטקס חגיגי שעמד בסימן "30 שניות לפני שיתוף והפצה". במהלך השבוע צפו הילדים בסרטים, השתתפו בפאנלים יחד עם הוריהם, התמודדו עם דילמות שונות והטמיעו מהם היתרונות והחסרונות של האינטרנט. גם נאמני המחשב של בית ספר שז"ר נטלו חלק בפעילות ובאמצעות שיר וריקוד, הם המחיזו את החשיבות בשמירה על  כללי הביטחון באינטרנט.

כך, במהלך שבוע הפעילות, השתתפו תלמידים והוריהם ברב-שיח שבו התמודדו עם דילמות מורכבות הניצבות לפתחם בתחום השימוש באינטרנט. נציגי הורים, מורים, תלמידי מועצת התלמידים ונאמני המחשב צפו בתחילת הפאנל בסרטון המעיד על חשיבות השימוש באינטרנט בצורה מושכלת ובטוחה, ולאחר מכן הוצגו בפניהם דילמות ואירועים שונים, עליהם התבקשו להגיב.

הדיון היה מפרה ומעניין כאשר התלמידים וההורים מגיבים ומתייחסים לסוגיות שהוצגו בפניהם, כל אחד מנקודת מבטו כמובן, תוך שחודדו השקפות והיבטים הנגזרים הן מהבנת המציאות והאתגרים שהיא מעמידה בהקשר האינטרנטי והן מבחינת המשמעויות המשליכות על ההתנהלות היומיומית.

אחד ההורים ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בהעלאת הנושא למודעות והוא מברך על שיתוף ההורים בהעברת מסר אחיד לכל ציבור התלמידים באשר לעמדה המשותפת של הצדדים לגבי האינטרנט. ההורים כמובן הביעו את חששם מפני שימוש לא נכון באינטרנט והסכנות הכרוכות בו ומאידך, גם לנציגי התלמידים היה מה לומר כאשר הם הציגו בפני ההורים את עמדתם ואת המשמעות של הרשתות החברתיות עבורם.

בפעילות מסכמת שהתקיימו סביב שולחנות עגולים בסיום הפאנל, פעילות שנקראה "מעגלי שיח", אירח בית הספר שז"ר את תלמידי כיתה ה' מבית הספר חזון יעקב, בליווי הרב דרעי. במהלך הפעילות היה על כל קבוצה להתמודד עם דילמה מתוך שורה של נושאים שעלו בפאנל כגון: ה"סלפי ואני", "חוק וסדר ברשת", "אל תפלו ברשת" "ברומא התנהג כרומאי" ו"בריונות ברשת".

התלמידים התבקשו באמצעות שאלות מכוונות לדון על הנושא ובסיום כל קבוצה הציגה את הנושא לכלל התלמידים, הן מבחינה מילולית והן באמצעות מיצג אשר הוצג ברחבי בית הספר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*