הורות זה בטבע שלנו

הורות זה בטבע שלנו

אתם מחפשים גישה אחרת לגידול הילדים שלכם? רצונכם להכיר הורים חובבי טבע? מעוניינים לשמוע למה כדאי לגדל ילדים יחד עם בעל חיים בבית?  האם ערכים של טבע וסביבה יכולים לעזור לנו בהורות? ומה בין אמפתיה ושימוש בסביבה הטבעית לפיתוח יצירתיות ודמיון של הילד? אם כל זה מעניין אתכם, אתם מוזמנים לערב השראה בדגש הורות ירוקה.

"הורים בודאי מבקשים את הטוב ביותר עבור ילדיהם, אבל בחיים האינטנסיביים שלנו צריך לזכור כי האדם חי בתוך עולם של למידה מתמדת, בתוך קצב חיים מהיר ולעתים מסחרר, ובדרך כלל אנו חיים בתוך מקום ומסגרת שיש להם הקשר. במילים אחרות אנחנו כהורים רוצים לגדל ילדים שחיים בהקשר" בצורה תמציתית ומעוררת עניין, רומזת הדר ימין הלוי מה מצפה למי שיגיע למפגש המרתק במחבר בין הורות לסביבה הטבעית ולנושאי סביבה.

להדר ימין הלוי, רקורד מרשים וניסיון רב. היא מדריכת הורים מוסמכת של מכון אדלר ומשרד החינוך, מייסדת תיכון לאומנויות לתלמידים לקויי למידה ונוער בסיכון, מנחה תלמידים ומורים בתכניות התערבות במיומנויות חברתיות בבתי ספר ומנחה קבוצות של אבות אסירים מטעם מכון אדלר. את כל זה היא מביאה למפגשים איתה מתוך רצון לסייע להורים במלאכתם החינוכית.

"מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד ובכל מקום, רציתי להרגיש בבית, אפילו כשהייתי בבית!" היא אומרת ומגדירה בית כ"מקום שבו אני מרגישה כמו שאני, וככה זה טוב". או במילים ברורות יותר: "בית שבו הקול שלי נשמע. בית שבו אין תנאים לאהבה. בית שבו יש מקום לטעויות. בית שבו אני מרגישה שייכת. בית שמחבק אותי אליו בערב ומשאיר את כל סערות היום מעבר לדלת".

כל הורה וכל ילד בודאי היה רוצה לראות כך את ביתו אלא שזה לא מובן מאליו, זה מחייב עבודה. והשאלה היא כיצד עושים זאת? כיצד מייצרים לילדינו בית שבו הם יכולים להיות פשוט הם ולדעת שזה מספיק? כיצד הורים מייצרים בית שבו הם יכולים להיות פשוט הם, הורים אנושיים, טועים, תועים… אמיצים מספיק בשביל להיות בלתי – מושלמים.

ימין הלוי מדברת כאמור על הנושאים הללו מתוך הקשר. ילד צריך להבין שהוא חי בהקשר אלא שהילד לא יכול לנסח ולזהות את ההקשר בעצמו, ותפקידו של ההורה הוא לייצר עבור הילד את הכלים הנכונים לכך. אך מי ינחה את ההורים? מי יצייד אותם בכלים הנכונים לכך? איך ידעו לייצר חוויית למידה נכונה ומה בין כל אלה לסביבה וטבע?

המחלקה לאיכות סביבה בעיריית אשדוד, יחד עם המרכז להורות משמעותית ואשדוד טף, יזמו מפגש מרתק בנושא "הורות זה בטבע שלנו – מצמיחים משמעות בהורות" שנותן מענה לשאלות הללו. המפגש יתקיים ביום ג׳ 05/07/2022, בין השעות

19:30-21:30, במרכז הורות משמעותית, רח' ניסן 11 אשדוד. פרטים נוספים והרשמה:  https://www.coing.co/u/0e6d67be4a

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*