הוצאת ויזה לארצות הברית – כיצד זה מתבצע?

הוצאת ויזה לארצות הברית – כיצד זה מתבצע?

כל ישראלי שמבקש לנסוע לארצות הברית, מחויב להוציא ויזה בשביל להיכנס אל גבולות המדינה. אומנם במשך שנים מדינת ישראל עושה מאמץ גדול על מנת לשנות סטטוס זה, ולגרום לממשל האמריקאי להסכים שישראלים לא יצטרכו ויזה, אך עד כה זה לא צלח ולכן כל ישראלי, בין אם מדובר במי שמבקש לעבוד במדינה, ללמוד או לטייל חייב להחזיק בויזה בזמן ביקורו בארצות הברית.

הוצאת ויזה לארצות הברית מתחלקת לשני חלקים. חלק אחד נעשה דרך המחשב, בין אם באופן עצמאי ובין אם דרך סוכנות שמתמחה בכך, וחלק אחר מתבצע בשגרירות האמריקאית שיושבת בתל אביב (עד המעבר הצפוי לירושלים), במסגרת פגישה בין הנוסע לבין נציג מהשגרירות.

לפני שניכנס להסבר קצר על שני החלקים של הוצאת ויזה לארצות הברית, חשוב להבהיר שמטרת הנסיעה תקבע את סוג הוויזה שנקבל. אם אנחנו נוסעים במסגרת מקום העבודה שלנו, הרי שאנחנו נקבל ויזה עבודה. זה לא משנה אם מדובר בפגישת עבודה רגילה או אם אנחנו נוסעים לעבוד בארצות הברית למשך תקופה מסוימת. מלבד ויזה עבודה, הרי שיש גם ויזה לימודים שמיועדת לסטודנטים, ויזת מהגר שמיועדת למי שקיבל גרין קארד ויכול לעבור ולהתגורר בארצות הברית, או ויזת תייר רגילה.

כיצד מתבצע החלק הראשון בתהליך

החלק הראשון כאמור מתבצע דרך אתר האינטרנט של השגרירות. הוא כולל מילוי כל הפרטים האישיים, כולל שם משפחה, שם פרטי, שם ההורים, מקום מגורים, מצב משפחתי, סטטוס עבודה, כמו כן זה כולל פרטים על סיבת הנסיעה, מועד חזרה אם יש ופרטים נוספים שיכולים להסביר לשם מה אנחנו צריכים את הויזה.

חלק זה כאמור, יכול להתבצע באופן עצמאי ויכול להתבצע גם דרך סוכנות שעוזרת בכך, מטרת הסוכנות היא להקל על התהליך למי שמתקשה ולבצע אותו כמה שיותר מהר. צריך לומר שחלק זה כולל גם תשלום אגרה, לאחר מכן מקבלים מועד לראיון בשגרירות.

כיצד מתבצע החלק השני בתהליך

החלק השני הוא למעשה אותו ראיון שמתבצע בשגרירות. לחלק זה צריך להגיע מוכנים. יש להגיע מוקדם בבוקר, צריך לקחת בחשבון שבתקופות מסוימות ישנם תורים מאוד גדולים של אנשים אשר ניגשים גם הם לראיון. יש לזכור, שאסור להכניס חפצים לשגרירות מלבד מסמכים (מטעמי בטיחות).

לפגישה יש להגיע עם המסמכים שהדפסנו מאתר השגרירות אחרי שמילאנו אותם, צילומי פספורט שמתאימים לויזה אמריקאית, דרכון בתוקף לפחות חצי שנה,  ויש להביא גם מסמכים כמו תלושי שכר, ומסמכים אחרים שמוכיחים שיש לנו מקום עבודה מסודר.

התהליך כשלעצמו הוא יחסית קצר, במהלך השיחה ישאלו אותנו לשם מה אנחנו נוסעים, מתי וכמה זמן אנחנו מתכוונים לשהות בארצות הברית. לאחר מכן נידרש להשאיר את הדרכון בשגרירות ותוך מספר ימים נקבל אותו בדואר עם הוויזה המיוחלת.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*