הופכים את העולם ליפה יותר עם מזרקות מים

הופכים את העולם ליפה יותר עם מזרקות מים

ארכיטקטורה היא נושא מרתק, שכן מעבר לחישובים המתמטיים, מעבר למדידות ולמספרים, מעבר לחומרים והתוכניות, ישנו מפגש בין אדם לסביבתו, מפגש בין צורך ומענה, מפגש שיוצר את הסביבה של החיים שלנו. האינטראקציה עם הסביבה לנו מתחילה כבר בתת-המודע, כאשר החושים פוגשים את הצלילים, המראות, ולעיתים אפילו את הריחות של מקום זה או אחר. החוויה ראשונית יוצרת בנו תחושה – האם אנחנו אוהבים או לא אוהבים את המקום. זה מיידי, אוטומטי, חייתי אפילו, ומזרקות מים הן דרך מצוינת להשפיע על המרחב ועל האנשים שמגיעים אליו.

יש משהו במים שמשפיע על בני האדם, על כל בני האדם, כל עוד חושיהם פתוחים. הצליל של המים, המראה של המים, התנועה של המים, כל אלו יוצרים רושם ראשוני מאוד עמוק על תודעתנו, אשר מחבר אותנו למקום בצורה עמוקה יותר.

מזרקות מים בהתאמה לפרויקטים שונים

מזרקות מים מלוות את התרבות האנושית מזה שנים רבות, ומחקרים ארכאולוגים חשפו גם מזרקה שזמן הקמתה, או יותר נכון זמן חציבתה המוערך, הוא באלפיים לפני הספירה. המזרקות שמלוות אותנו, ובערים רבות מהוות ממש חלק בלתי נפרד מהנוף האורבני, נועדו לנוי, להשקיה, לטקסים ופולחן, וכמובן – לאספקת מי שתייה לתושבים ולעוברי אורח. כיום מרבית המזרקות מותקנות לצורכי נוי ואומנות, גם כאן בישראל.

מזרקות המים השונות מגיעות במגוון צורות ודגמים –

  • פסלי מים – מסלעות טבעיות או פסלים מסותתים, צורות גאומטריות או חפצים מוכרים, הכול יכול להפוך למזרקה, ויש הרבה דוגמאות, גם כאן בישראל.
  • מזרקות משטח יבש – מזרקות מודרניות אלו מוסתרות מעין, פורצות מתוך הקרקע ברגעים מסוימים עם זרם נאה ומרשים, ויוצרות גם מקום לשחק בו, לילדים או לצעירים ברוחם.
  • ווילונות מים – דמיינו מפל, אבל מווסת, מסודר, שמשתלב באופן הרמוני ומושלם עם הסביבה שלו. כאלו הם ווילונות המים, הזורמים כמסכים יפהפיים ויוצרים קירות בתנועה בלתי פוסקת.
  • בריכת השתקפות – לא רק תנועה, אלא גם חוסר תנועה יכול ליצור אפקט חזק על המרחב והשוהים בו. בריכת השתקפות הינה מאגר מים חלק שיוצר מראה למרחב שמסביב, ואפקט עיצובי יוצא דופן.

מה עם מזרקה מוזיקלית?

מזרקה מוזיקלית היא עוד דוגמא לאחת מאותן מזרקות מים אלמותיות, כאלו שמתעקשות, ובצדק, להפעיל כמה שיותר מהחושים שלנו, כדי לייצר אפקט חזק במיוחד על התודעה שלנו, ועל החוויה במרחב. המזרקות המוזיקליות הן בעצם "וואן מאן שואו", מופע של איש אחד, או מזרקה אחת. תיאום הרמוני ומרתק בין צבעים וצלילים, כוח טבע בתנועה, עם טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת את כל המופע הזה.

גם בפני עצמה וגם כנציגה של עולם המזרקות, המזרקה המוזיקלית היא דוגמא לאפשרות אחת מני רבות של מזרקות ייחודיות באמת, שיוצאות מהקופסה, ומשנות את הכול ברגע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*