הולכים על בטוח

הולכים על בטוח

שבוע הבטיחות בדרכים: 1-5 בנובמבר. יום הבטיחות בדרכים: 3 בנובמבר.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תציין גם השנה את השבוע הלאומי לבטיחות בדרכים וברשויות המקומיות משלימים בימים אלה את ההערכות לקראת האירוע המדובר שיתקיים השנה בין התאריכים 1–5 בנובמבר 2015 ובטבורו יום הבטיחות בדרכים (3/11/15). מטרתו של שבוע הבטיחות בדרכים הוא להגביר את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים ואת הצורך בלקיחת אחריות אישית.

כשליש מההרוגים בתאונות דרכים בישראל הם הולכי רגל. כך זועקים הסקרים המתעדים את כל תאונות הדרכים, את נזקי הרכוש ובעיקר את נזקי הגוף ואת אלה שמצאו בהן את מותם. נתונים אלה מקבלים משמעות חריפה וכואבת ביודענו כי אפשר גם אפשר היה לצמצם את מספר הנפגעים עד למינימום ובכך למעשה להציל חיים.

שבוע הבטיחות בדרכים המתקיים מידי שנה בכל רחבי המדינה, מכוון בדיוק למטרה הזו – להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים, לעורר את הנהגים להתנהגות נכונה וזהירה בכבישים ובעיקר ללמד כל אחד מאתנו כי אחריות אישית היא הדבר ההכרחי והנדרש על מנת לשמור על חיינו ועל בריאותנו. שיאו של השבוע ביום הבטיחות בדרכים, שיתקיים ב-3/11/15, ובמהלכו יתקיים מבצע רחב היקף בכל רחבי העיר.

מנהלת המטה לבטיחות בדרכים גב' אילנית אלימלך מסבירה כי "שבוע הבטיחות בדרכים יעמוד השנה בסימן הולכי רגל וילווה בסיסמא 'הולכים על בטוח'". כל השבוע יוקדש להגברת המודעות לבטיחות בדרכים והפעילויות בו תהיינה פעילויות מעוררי מודעות באמצעות המחנכות, חידונים בבתי ספר יסודיים, פעילות בנושא אופניים חשמליים, ויום שיא של ניצחון הרוח בכל התיכונים (משחק כדורסל עם נכים על כיסאות גלגלים שנפצעו כתוצאה מתאונות דרכים, משחק שנעשה בשיתוף שכבה י"א ובאמצעותו מפנימים הילדים את המחיר הכבד), סדנאות לשכבות י'-י"ב בנושא נהיגת צעירים ובדגש על אלכוהול וכיוצא בזה.

גולת הכותרת תהיה כאמור ביום הבטיחות בדרכים. "ב-3 בנובמבר יתקיים יום הבטיחות בדרכים, שבו נצא במבצע חסר תקדים בהיקפו, שכותרתו 'מ-07:45 בבוקר – הולכים על בטוח'". אילנית מבטיחה כי "שיאו של המבצע יתרחש בשעה 07:45, שעה בה הילדים מגיעים לבתי הספר, כי אז נסב את כל תשומת הלב הלאומית לחציה בטוחה של הכביש".

במבצע יום הבטיחות בדרכים ישתתפו גורמים שונים המשפיעים ומעצבים את דעת הקהל בישראל, ובהם: שרים, ח"כים, אנשי ציבור מובילים וידוענים מתחומים שונים. בכל ברחבי הארץ, יחצו הם את הכבישים הסמוכים לבתי ספר יחד עם הילדים ב-3 בנובמבר בשעה 07:45 בדיוק. גם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ובכירי העירייה ישתתפו במבצע המיוחד ויחצו יחד עם הילדים את הכבישים הסמוכים לבית הספר.

במטה הבטיחות בדרכים מרכזים את הפעילות באשדוד כך שכל רכזי הבטיחות בבתי הספר ייטלו בו חלק. תלמידי כיתות ה'-ו', המקיימים משמרות זה"ב, יענדו צמידים מיוחדים של

"הולכים על בטוח" וכן תישלח איגרת להורים. הפעילות המיוחדת והחשובה נעשית בשיתוף פעולה עם חברת איסתא ישראל בע"מ שמבצעת את הפרויקט עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*