הוועדה המחוזית להתנגדויות קיבלה חלקית את הערות הפורום לאיכות הסביבה

פורום איכות הסביבה

פורום איכות הסביבה

בדיון להתנגדויות לתוכנית על מגרש 18 בצמוד לכיכר "עין השמש" שברובע ט"ו, קיבלה הוועדה חלקית את הערותיו של הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד ודחתה את כל יתר ההתנגדויות בתיק. כולל זו של היזם עצמו.

רקע: על מגרש בסמוך לכיכר עין השמש שברובע ט"ו, הוגשה תוכניתו של היזם צחי אבו לבנות בית מלון בגובה של 20 קומות ולצידו בניין מגורים בעל 17 קומות. המגרש אגב, יועד במקור לפיתוח תיירותי ולא למגורים. לפני שנים אחדות ביקש היזם לבנות באותו המגרש בית מלון בן 40 קומות ובעקבות ההתנגדות של הפורום התוכנית נדחתה והוגשה שוב לאחרונה במחצית מגובהה הקודם.

הסיבה לשינוי ייעוד הקרקע מתיירות גם למגורים היא לדברי היזם משום חוסר כדאיות כלכלית לבנייה באותה החלקה, מלון בלבד. הפורום לאיכות הסביבה, המעודד תיירות בעיר ובעקבות כך בנייתם של בתי מלון – על פי החוק וההנחיות המוכתבות על ידי מוסדות המדינה – מברך על היוזמה אך חושש מפתיחת תקדים מסוכן ובלתי רצוי בשטחים נוספים המיועדים לתיירות ברחבי העיר. למצער, הערה זו נדחתה על ידי חברי הוועדה המחוזית אשר קיבלו את הערת חברי הפורום בנוגע לגובה המלון החורג משמעותית מן המבנים שבסביבתו. לעניין זה דרשה הוועדה מן היזם להנמיך את קומות הביניים של המלון המתוכנן כך שגובהו יופחת בכעשרה מטרים. יודגש שהתוכנית בכללותה אושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה – קרי עיריית אשדוד, אשר הסכימה להמליץ על בניית מלון בדרגה C הנמוכה, מבין ארבעת דירוגי המלונות (D-A) על פי משרד התיירות.

יתר ההתנגדויות, בהן של תושבי הסביבה, שכנים לחלקת הקרקע ואפילו התנגדות נוספת של היזם עצמו, נדחו כולן על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד ימשיכו בפעילותם האקטיבית והרציפה להעיר ולהתנגד לכל ניסיון הנראה בעיניהם ככזה העלול לפגוע באיכות חייהם של תושבי העיר. המלאכה אינה קלה ואינה נגמרת. אך לא כך המרץ והרצון לשמור על האינטרס הכלל ציבורי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*