הודעות מזוויעות בכיתה ד׳ בבית ספר בעיר: ״שומעת יא אוטיסטית חולה באיידס מילה אחת על … אני אשבור לך את המפרקת השמאלית שמעת???

הודעות מזוויעות בכיתה ד׳ בבית ספר בעיר: ״שומעת יא אוטיסטית חולה באיידס מילה אחת על … אני אשבור לך את המפרקת השמאלית שמעת???

מה שתקראו בכתבה הזאת יצמרר אתכם כהורים ובכלל כבני אדם. הודעות שנשלחו בווצאפ לתלמידה בכיתה ד׳ (כן ד׳). תלמידה שרגע לפני קבלת ההודעות לא הראתה שום סימני מצוקה וככה ביום בהיר התהפך עליה עולמה. את ההודעות שלחו לבת כיתתם ילד וילדה שהחליטו להטיל אימה על הילדה.

במקבץ הודעות הצליחו השניים להדיר שינה מעיני הילדה ובעקבות תמיכה ומעטפת נכונה של ההורים שלמזלם שותפו ע״י הילדה. בעקבות חופשת הפסח לא ניתן היה לטפל מיידית במקרה אך מקרה דווח להנהלת בית הספר.

בית הספר יש לומר ממוקם ברובע ה״נחשב״ ביותר באשדוד והאוכלוסיה שמזינה אותו נחשבת לאיכותית כל שהזעזוע מהמקרה מקשה יותר על העיכול.

האכזריות של ההודעות אינה נתפסת והידיעה שאת ההודעות כותב יחד בכיתה ד׳ שרק לפני 3 וחצי שנים למד לכתוב, השפה, הרוע והאיום הממשי ניכר בכל מילה, הילדה שקראה את ההודעות נכנסה להתקף חרדה, אותו ניתן להבין. אל האיומים המאסיביים הצטרפו עלבונות אישיים ויחס מחפיר.

הטיפול אמנם הועבר להנהלת בית הספר אך בעקבות חשש שהנושא ימוסמס החליטו ההורים להכביר את הסיפור גם לתקשורת כדי לייצר זעזוע במערכת החינוך העירונית בכלל ולהעיר את תשומת לב ההורים ששולחים את ילדיהם עם מכשירים סלולאריים ההופכים בלילה לנשק שיכול להיות קטלני לנפש ולגוף של ילדים בכיתות נמוכות שאין להם שום יכולת להתמודד עם איומים וגועל שכזה.

אשדוד שמתהדרת בפרסי חינוך צריכה לעשות בדק בית משמעותי בכל מערכת החינוך, אפשר יהיה להאשים את מגיפת הקורונה והסגרים אך מערכת חינוך חייבת להיערך למקרים כאלה, בגילאים כאלה שיכולים לגבות מחיר נפשי כבד ובלתי הפיך וחלילה אף יותר מזה, כאמור למרבה המזל המקרה הזה שותף להורים עם קבלת ההודעות שהצליחו לעטוף את הילדה מהרגע הראשון והרגיעו אותה שהכל יהיה בסדר. כאמור הסיפור שוחרר לתקשורת בעקבות חשש המסמוס של המערכת. בשלב ראשון החליטו הורי הילדה לא לחשוף את שם בית הספר ואת שמות התלמידים אך במקרה של הזנחה ומיסמוס המקרה יחשפו ההורים את כל הפרטים.

כאמור מדובר בבית ספר שנחשב איכותי וזו הפעם הראשונה בה נתקלת הילדה בבעיה חברתית, ללא שום תמרור אזהרה נשארו ההורים ההמומים למראה ההודעות שחשפה הילדה. עד היום נתקלנו בלא מעט סיפורים על חרמות בקבוצות וואצאפ ונראה שזו מכת מדינה אך במקרה הנ״ל מדובר גם באיומים פיזיים לא פשוטים שיכולים להרתיע ילדה בת 9 וחצי מלהגיע לבית הספר. ההורים המודאגים מחכים לשמוע על פיתרון מערכת החינוך לה דווח המקרה אך כאמור לא עוצרת שם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*