ההתמודדות עם מזג האוויר הקיצוני באשדוד- פתרון חדש

ההתמודדות עם מזג האוויר הקיצוני באשדוד- פתרון חדש

*מזג האוויר הקיצוני של השנים האחרונות כבר עובדה מוגמרת, והראשויות בכלל נערכות להתמודדות עם המצב.

גם באשדוד מיישמים את הקונספציה, ורומה אורן, מנהל מחלקת תכנון ובקרת פרויקטים הציג השבוע בפני מטה כב״ה המורחב את מודל ההערכות לחורף, הכולל כניסת מזג אוויר קיצון.
המודל מהווה מרכז התעניינות לגופים רבים, בהם גם גופי הצלה.

רומה, הציג את מערכות החיזוי שיש בעיר, ובהן קיימים מודלים של חיזוי על פי מצב הכוננו-

׳מודל ניהול עובדים בשטח לפי רמת כוננות שמציג מיפוי, מקומות המועדים להצפה ומקומות בהם נחסמת התנועה למניעת אסון.

המערכת נחשבת למתקדמת ביותר בקרב הרשויות בישראל, והיא כוללת תוכנית הערכות ייחודית המסווגת לרמות כוננות 1-4,  והיא גם אמורה לדעת לשלוח התראות למערך כוח אדם בחירום עם הגדרת המשימות כפי שנכתבו בתוכנית.

 

על פי העיריה, כבר 3 שנים שנבנית תכנית חירום המתאימה עצמה לגודל העיר ולתשתיות שבה, לצד השינויים באקלים.

במטרה לשדרג את תורת ההפעלה, החליטה עיריית אשדוד להוסיף נדבך חשוב ומרכזי בתוכנית ושכרה את שירותיה של חברת הסטארט-אפ 'Tomorrow.io – זרוע המודיעין של בתוכנית המספרת תמונת מצב חיזוי המתעדכנת כל 6 דקות. הרשות בכך יכולה לחסוך זמן ומשאבים רבים ולפרוס את הכוחות באופן פרטני ומדוייק יותר.

תכנית זו מלווה גם כמובן בתכנית הסברה על היערכות ראויה לכל תרחיש.
המערכת מאוד מתקדמת וחוזה מראש לא רק את זמן ההופעה והעוצמה של הגשם והרוחות, אלא גם את המיקום המדויק וכיוון התקדמות התופעה הנצפית ברחבי העיר על ציר הזמן. זה מאפשר לנו לתת מענה ברמה הגבוה ביותר בהיבט של שמירה על חיי אדם, פגיעה ברכוש, ושגרת חיים מיטבית.

רומה הציג את חברת החיזוי שפועלת באשדוד והיא  מהמתקדמות בעולם – חברת הסטארט אפ הישראלית- אמריקאית Tomorrow.io. החברנ היא פיתוח של שלושה יזמים צעירים ישראלים, ומשמשת כיום את חיל האוויר האמריקאי, סוכנות האמריקאית למחקר אטמוספרי ואוקינוגרפי, חברות מסגמטים רבים (תעופה, ביטחון, בניה, חקלאות, תחבורה ועוד) ותאגידים גדולים בעולם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*