ההכנות לקראת הלידה המתקרבת

ההכנות לקראת הלידה המתקרבת

תאריך הלידה המשוער יעניק לך אינדיקציה לרגע המתאים שבו צריך להכין את חדר התינוק, הבית ושאר הציוד. מאיפה מתחילים וכמה זה עולה? הנה המדריך המלא עם כל ההכנות החשובות

הריון הוא תהליך ארוך שמלווה מטבעו בהתרגשות, בלחץ ובהמון הוצאות, אבל יש כמה טיפים שיכולים לעזור. קודם כל, התאריך המשוער ללידה שנקבע לך על ידי הרופא אמור לסייע בהכנות המוקדמות.  את כל הארגונים והקניות מומלץ לסיים עד לשבוע 35, כי מאותו רגע והלאה צריך כבר לעבור לשלב של הכנה ללידה עצמה ולהורות. לשם השוואה, תיק ללידה מכינים משבוע 36 ובו שמים מסמכים, מוצרי רחצה והיגיינה ובגד ליציאה הביתה בהתאם לעונה.

שנית, יש הרבה דברים שממש לא חייבים לרכוש ואפשר לחסוך עליהם בלי נקיפות מצפון. אין סיבה לרוץ לקנות מסרק לשיער של תינוק בן יומו, לא מוכרחים לקנות מוצץ אם לא מתכננים לתת לו להתרגל אליו ובמקום קרמים ושמנים יקרים אפשר לרכוש שמן תינוקות ולהוסיף לאמבטיה.

חוץ מזה, התינוק לא יחפש צעצועים ומשחקים בחודשים הראשונים אז אפשר לחכות למתנות שלבטח יגיעו מהאורחים ולשמור את התקציב לדברים חשובים יותר.

ההוצאות הקלות: בגדים, היגיינה וחיתולים

הכי חשוב להתחיל עם ביגוד. עשר חליפות מלאות במידות 0-3 יספיקו לך ולרוב אין צורך בשלבי בייבי בורן, אלא אם הצפי הוא לתינוק קטן. במקביל, יש לקחת בחשבון שתינוק לובש בחודשים הראשונים לחייו שתי שכבות, למעט לידה בקיץ, ושצריך לרכוש מראש גם חיתולי בד ושתי חבילות של חיתולים.

אי אפשר להתכונן לקראת הלידה בלי להכין את הבית. מומלץ לדאוג לאמבטיה ייעודית עם רגליים או לגיגית שמתאימה לפעוטות, לרכוש 4-5 חבילות של מגבונים לחים ולהוסיף לרשימה משחה למניעת תפרחת חיתולים ואדמומיות.

באותה הזדמנות כדאי לקנות שמפו, אל-סבון לתינוק ואבקת כביסה היפו-אלרגנית וניתן לשמור אותם בלי חשש בארון כי הם לא מתקלקלים. הכל ביחד לא אמור לעלות יותר מכמה מאות שקלים, מה גם שסביר להניח שאת הבגדים במידות 0-3 ניתן יהיה להלוות מחברים או בני משפחה.

ההוצאות הכבדות: עגלה, שידה ומיטה

מבחינה כספית, ההכנות האמיתיות מתחילות עם קניית עגלה ורצוי להביא בחשבון את ההשפעה שלה על התקציב כדי לשקול פריסה לתשלומים. מלבד המחיר, בבחירת עגלה יש לשים לב לפרמטרים כמו משקל, גובה, תפעול, אפשרויות קיפול, אחסון, מצבי שכיבה-ישיבה, גגון הצללה, ריפוד וכמובן בטיחות. אם מחליטים לקנות סלקל בנפרד, צריך להיערך להוצאה נוספת של 250-1,200 ש"ח בממוצע.

לבסוף, השידה שבוחרים לשים בחדר השינה של התינוק תשמש להחתלה ואחסון ואמורה לענות על הצרכים שלך מבחינת נוחות ובטיחות. השקעה של 2,500-4,000 ש"ח אמורה להספיק לשידת החתלה איכותית וניתן לרכוש עריסה לחודשים הראשונים בלבד או מיטה שמתאימה עד גיל שנתיים פלוס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*