הדרכת עובדים במעבדה

הדרכת עובדים במעבדה

מהי הדרכת עובדים? על מי מוטלת האחריות לשלומם ובריאותם של העובדים במעבדה? מה כוללת הדרכת בטיחות במעבדה?

על פי תקנות הבטיחות בעבודה, על המעסיק במקום העבודה חלה האחריות לשלומם וביטחונם של העובדים. כיוון שכך עליו לדאוג לביצוע הדרכת עובדים לפחות אחת לשנה. כאשר מקום העבודה הוא מעבדה, על המעסיק לדאוג כי העובדים יעברו הדרכת בטיחות במעבדה שבמסגרתה ילמדו את כל הסיכונים שאליהם הם חשופים וכן דרכים להתגונן מפניהם, כגון ציוד מגן נדרש, טיפול בנפגעים ונהלי חירום. על הדרכת בטיחות מקצועית במעבדה לכלול מידע עדכני על כללי העבודה הבטיחותית במעבדה, תוך שמירה על בריאות העובדים במעבדה כימית או ביולוגית.

הדרכת בטיחות במעבדה

עבודה במעבדות כימיות, ביולוגיות או רפואיות חושפת את העובדים לחומרים מסוכנים ועלולה לגרום לפגיעה קשה בעובדי המעבדה, וזאת כתוצאה מהתזות, דקירות ממחטים, פגיעה עורית ופגיעה בתשתיות המעבדה בשל שבירת מבחנות ומכלים או התלקחות חומרים. הדרכת בטיחות במעבדה היא הדרך הטובה ביותר למנוע תאונות עבודה העלולות להתרחש בשל עבודה לא נכונה והפעלה לא נכונה של ציוד. על הדרכת בטיחות במעבדה לכלול חלק תאורטי ובו סרטונים ותמונות של מקרי תאונות במעבדה ודרכים למנוע אותן וחלק מעשי הכולל תרגול חירום ובו טיפול בשפיכת חומרים מסוכנים, תרגול כיבוי אש, טיפול בנפגעים ודרכי התגוננות באמצעות ציוד מגן אישי.

מה כוללת הדרכת בטיחות במעבדה

על הדרכת עובדים במעבדה להיות מותאמת לאופי העבודה ולסיכונים המצויים במעבדה ביולוגית, כימית ורפואית. הדרכת בטיחות במעבדה חושפת את עובדי המעבדה להיבטים שונים הקשורים לבטיחות העבודה במעבדה, וביניהם:

  • כללי בטיחות במעבדה
  • סיכונים בעבודה במעבדות כימיות, ביולוגיות ורפואיות
  • בטיחות ומניעת דלקות
  • חשיפה לחומרים מסוכנים
  • סיכונים בשימוש בציוד מעבדה
  • שימוש בגיליונות בטיחות (MSDS) והכנתם
  • שימוש בציוד מגן אישי
  • עבודה וכללי בטיחות בשגרה ובחירום
  • הכרת סביבת העבודה ומאפייניה הייחודיים של כל מעבדה (כימית, ביולוגית או רפואית)

מקצוענים בבטיחות במעבדות

חברת "ליאור בטיחות", מתמחה בהענקת שירותי ייעוץ והדרכה ומתן פתרונות בתחום הבטיחות והגהות בעבודה. צוותי החברה כוללים מהנדסים בכירים וממוני בטיחות מוסמכים ומנוסים. לחברה התמחות מיוחדת בהעברת הדרכת עובדים בכל תחומי הבטיחות בעבודה, לרבות הדרכת בטיחות אש, הדרכת בטיחות בעבודה בגובה, הדרכת בטיחות בעבודה עם חומרים מסוכנים וכן הדרכת בטיחות במעבדה. כל ההדרכות מותאמות לדרישות המעסיקים ולאופי העבודה וכוללות חלק תאורטי עדכני וחדשני ובו תמונות, סרטונים ומצגות וחלק מעשי הכולל תרגול לבישת ציוד מגן והתנהלות בזמן חירום. צוותי המדריכים של ליאור בטיחות מכירים היטב את עולם המעבדות, אופי העבודה והציוד הקיים בו והם מעבירים הדרכות בטיחות במעבדות כימיות, ביולוגיות ורפואיות בכל רחבי הארץ, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. זקוקים להדרכת בטיחות במעבדה? המקצוענים של ליאור בטיחות לשירותכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*