הדרכת עבודה בגובה

 הדרכת עבודה בגובה

מהן הדרכות עבודה בגובה? על מי מוטלת החובה להשתתף בהדרכת עבודה בגובה? מהו מטרתה של הדרכת עבודה בגובה? מה כוללת הדרכת עבודה בגובה?

רוב תאונות העבודה בישראל קורות בעקבות עבודה בגובה. הדרכת עבודה בגובה הינה הדרך הטובה ביותר לשמור על בטיחות העובדים שלך ולהבטיח לך שקט נפשי. תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) מחייבות כל מעסיק אשר עובדיו מוגדרים כעובדי עבודה בגובה, לעבור הדרכת עבודה בגובה. על הדרכה זו להיות מקצועית ומפורטת ולהתבצע על ידי מדריך מוסמך אשר עבר הכשרה במוסדות רלוונטיים ומוכרים על ידי משרד העבודה. על הדרכת עבודה בגובה, לשלב חומרים תיאורטיים לצד תרגולים מעשיים.

הדרכה בגובה

עקב ריבוי תאונות עבודה במקומות בהם מועסקים עובדים בגובה, משרד העבודה פרסם בשנת 2008 תקנות וחוקים המחייבים את המעסיקים בהדרכה בגובה. הדרכה זו מיועדת עבור העוסקים בעבודה בגובה (המוגדרת כעבודה אשר בגינה  עלולים העובדים, ליפול מגובה העולה על 2 מטרים.) בין היתר מדובר על העובדים על גבי סולמות, פיגומים, קונסטרוקציות, גגות, חללים מוקפים, ומכלים. עובדים אלו מגיעים מתחומי עיסוק שונים ביניהם : עובדי בניין, טכנאי מזגנים, מנקי חלונות, מרחיקי יונים, מתקיני צלחות לוין, גוזמי עצים ומתקיני תאורה. על מנת למנוע מקרים של תאונות עבודה, מחייב משרד העבודה עובדים אלו ואת מעסיקיהם לעבור הדרכה בגובה המותאמת לסוג העבודה ומועברת על ידי מדריך עבודה בגובה מוסמך. בתום ההדרכה, מקבל העובד אישור עבודה בגובה התקף לשנתיים ובתום תקופה זו עליו לעבור ריענון.

מה כוללת הדרכת עבודה בגובה

הדרכת עבודה בגובה, מועברת על ידי מדריכים מיומנים ומוסמכים בעלי ניסיון רב, אשר עברו הכשרה מיוחדת בתחום הדרכת עבודה בגובה. כל הדרכה בגובה מותאמת לסוג העבודה בין אם מדובר על עבודה על גגות, עבודה על סולמות, עבודה על גבי במות הרמה, עבודה על קונסטרוקציות, עבודה בתוך חללים מוקפים ועבודה בתוך בורות. כל הדרכה מותאמת לדרישות תקנות הבטיחות ובהתאם להנחית מפקח העבודה הראשי. ההדרכה נחלקת לחלק תיאורטי הכולל מצגות וסרטונים וניתוח מקרי תאונות ולחלק מעשי בו מתורגלת התאמת ציוד מגן אישי לעבודה בגובה ומצבי חירום. בתום ההדרכה מקבלים המשתתפים אישור עבודה בגובה התקף לשנתיים.

הדרכת עבודה בגובה עם המקצוענים של חברת "ליאור בטיחות"

כבר שנים רבות שחברת "ליאור בטיחות" מובילה את תחום הייעוץ והדרכה בכל תחומי הבטיחות בעבודה. החברה מתמחה בהדרכות בטיחות לרבות הדרכות עבודה בגובה והיא מעניקה את שירותיה למאות מקומות עבודה ברחבי הארץ לרבות מפעלים, אתרי בנייה וארגונים שונים הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר הציבורי. כל ההדרכות של חברת "ליאור בטיחות" מועברות על ידי מדריכים מוסמכים בעלי ניסיון רב, על פי הדרישות המחמירות של המוסד לבטיחות וגיהות, משרד התמ"ת והרשות הארצית לכבאות והצלה. את ההדרכות ניתן לעבור במקומות העבודה ברחבי הארץ  או במשרדי "ליאור בטיחות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*