הדרכת בטיחות לעובדים

הדרכת בטיחות לעובדים

מהי הדרכת בטיחות לעובדים? על מי מוטלת האחריות לשלום העובדים? מה קובעות תקנות ארגון הפיקוח על העבודה? מה כוללת הדרכת בטיחות? מי יכול להעביר הדרכת בטיחות בעבודה?

מידי שנה, מתרחשים בישראל עשרות מקרים של תאונות עבודה הכוללים נפילה מגובה, שאיפת חומרים מסוכנים, מחלות מקצוע, תאונות הנגרמות כתוצאה מנסיעה לא זהירה ועוד. נתונים מצביעים על כך כי הגורם המוביל להתרחשות מרבית תאונות העבודה הנו חוסר מודעות של העובדים לסיכונים בסביבת עבודה שלהם וחוסר הקפדה על כללי הבטיחות. תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים 1999 ) קובעות כי על המעסיק מוטלת האחריות ליצירת סביבת עבודה בטוחה ולהגן על עובדיו מפני תאונות עבודה וסיכונים אפשריים. על פי תקנות אלו, על המעסיק לקיים הדרכת בטיחות לעובדים. על הדרכת בטיחות בעבודה, להיות מועברת על ידי ממונה בטיחות בעבודה אשר עבר הסמכות והכשרות ולו ניסיון בהעברת הדרכות בטיחות על פי חוק.

הדרכות בטיחות בעבודה

מקומות עבודה שונים, טומנים בחובם סיכונים שונים בין אם מחלות מקצוע, תאונות בשל עבודה לא זהירה עם חומרים מסוכנים, מכונות מסוכנות או בשל עבודה בגובה רב. בכל מקום עבודה בו חשופים העובדים לסיכונים, יש צורך בהדרכה מקצועית ומותאמת, המלמדת אודות הסיכונים הטמונים בסביבת העבודה והדרכים להימנע מפגיעות ותאונות. מטרתן של הדרכות בטיחות בעבודה הן לשמור על חיי העובדים ועל שלמות הציוד במקום העבודה. בתום הדרכת בטיחות בעבודה, מוענקת לעובדים תעודה המעידה כי השתתפו בהדרכת בטיחות ועברו אותה בהצלחה בהתאם לאישור משרד הכלכלה. על המעסיק לוודא כי כל עובד ועובד אכן הבין את הסיכונים הרלוונטיים למקום העבודה ולתפקיד שלו וכי הוא בקיא בנושאים שנלמדו במסגרת הדרכת בטיחות לעובדים בהתאם לתפקידו ולסיכונים אשר להם הוא חשוף. על המעסיק לחזור ולקיים הדרכת בטיחות בעבודה בהתאם לצרכי העובדים לפחות אחת לשנה.

הדרכת בטיחות – נושאים נלמדים

הדרכת בטיחות לעובדים, מותאמת למקום העבודה ולסיכונים המצויים בסביבתו. בין הנושאים הנלמדים במסגרת הדרכת בטיחות:

  • מושגי יסוד בבטיחות וגהות
  • חוקים ותקנות
  • בטיחות בעבודה – הגורם האנושי
  • האחריות לניהול הבטיחות במפעל
  • ציוד מגן אישי – נעליים, כפפות, משקפיים, כובע, מגני אוזניים ועוד.
  • בטיחות בסביבת העבודה

בין הנושאים הנלמדים בהתאם לסיכונים במקום העבודה:

  • בטיחות אש
  • סיכוני חשמל
  • בעיות ארגונומיה
  • עבודה בסביבת חומרים מסוכנים
  • בטיחות בעבודה בגובה

כל הדרכה מותאמת לדרישות הלקוח, מאפייני העבודה במקום והסיכונים הכרוכים בסביבת העבודה ובאופי העבודה.

 

ליאור בטיחות – להיות בטוחים שבחרתם נכון 

חברת ליאור בטיחות, מתמחה בהענקת שירותי ייעוץ והדרכה בתחום הבטיחות והגהות בעבודה. צוות העובדים של החברה, כולל ממוני בטיחות ומהנדסים מקצועיים המתמחים במתן שירות ופתרונות בתחום ההנדסה והבטיחות. החברה מעבירה הדרכות בטיחות בעבודה במאות ארגונים, מוסדות ומפעלים מהמגזר הפרטי והציבורי בכל רחבי הארץ. כל ההדרכות מותאמות לדרישות המעסיקים, לאופי העבודה ולסביבת העבודה וכוללות חלק תאורתי וחלק מעשי ובו תרגול. הדרכות בטיחות לעובדים  של ליאור בטיחות מועברות על ידי ממוני בטיחות מוסמכים ומנוסים בהתאם לדרישות החוק. זקוקים להדרכות בטיחות? זה הזמן להזמין את המקצוענים של ליאור בטיחות ולקבל הדרכת בטיחות מותאמת אישית ברמה הגבוהה ביותר.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*