הדברים שההורים שלכם לא יספרו לכם

הדברים שההורים שלכם לא יספרו לכם

הרבה אנשים מבוגרים לא מערבים את הילדים שלהם בבעיות בריאותיות כדי לא להפוך לנטל. אם גם אתם חושבים שההורים שלכם מסתירים משהו, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את איכות החיים שלהם באופן מיידי

העלייה בתוחלת החיים שמאפיינת את העידן המודרני מביאה איתה המון אתגרים שבעבר לא היו חלק מהתא המשפחתי. כתוצאה מכך, דווקא ההורים המבוגרים הם אלו שמקשים להסתגל למצב החדש ולבצע את ההתאמות הנדרשות. התוצאה עלולה להיות ירידה משמעותית בתפקוד של ההורים ולעיתים גם תחושות של דיכאון, עצבים וחוסר שביעות רצון כללית.

התופעה הכי נפוצה אצל גברים ונשים מבוגרים בכל רחבי העולם היא חוסר רצון לערב את בני המשפחה בבעיות שקשורות לבריאותם. ההורים מתביישים לדבר על בעיות מן הסוג הזה כדי לא להפוך לנטל על הילדים, אך מצד שני גם אין להם יכולת להתמודד איתן לבד. לכן הפתרון הוא להכיר את הבעיות הבריאותיות שמאפיינות את הגיל השלישי ולשים לב לסימני האזהרה.

ההורים לא יוצאים מהבית? אולי הם צריכים מוצרי ספיגה

ירידה בשליטה על הסוגרים יכולה לנבוע מתאונה, טשטוש עקב תרופות ועלייה בגיל. המצב לא נחשב למחלה אצל בני הגיל השלישי אלא לסימפטום שמעיד על בעיה בתפקוד של שלפוחית השתן, והוא שכיח יותר אצל נשים מאשר גברים. מבחינה בריאותית, ליקויים בתפקוד השלפוחית עשויים להיגרם כתוצאה מבעיות בסוגרים ובעקבות פגמים או חולשה של השרירים, חסימת השופכה ומצבים רפואיים בבלוטת הערמונית.

האתגר העיקרי הוא לזהות מתי ההורים זקוקים למוצרי ספיגה. היות ומדובר על פעולה אינטימית שנעשית באופן פרטי ובתאי שירותים לבד, הרי ילדים בכלל לא מודעים לבעיה וכך ההורים שלהם נאלצים להתמודד איתה באופן עצמאי רק כי הם מתביישים ומובכים.

למזלם של הילדים, קשה להסתיר לאורך זמן בעיות שקשורות לעשיית צרכים דחופים ומתן שתן. אם למשל ההורים לא יוצאים מהבית ונמנעים מלפגוש חברים ובני משפחה, יכול להיות שהגיע הזמן להציע להם מוצרי ספיגה למבוגרים ולהסביר להם על הפתרונות הקיימים. במקביל, רצוי להגיע עם ההורים לביקורת תקופתית אצל הרופא ולאחר מכן ליצור איתו קשר בנפרד כדי לשמוע על בעיות מיוחדות שדורשות מעורבות.

סימנים לירידה בתפקוד הקוגניטיבי

סביר להניח שההורים שלכם לא יספרו שהם לא רוצים לקום בבוקר, שהם מרגישים שאין להם סיבה להמשיך לחיות ושבאופן כללי הם חווים דיכאון קליני. התפקיד שלכם בהקשר הזה הוא להישאר מעודכנים במה שעובר על ההורים וליזום איתם פגישות בסיטואציות חברתיות שונות.

בדקו איך ההורים מתפקדים כשהם בבית, הישארו ערניים לשינויים לא צפויים בשגרת החיים ונהלו איתם שיחות באופן כנה. בסופו של דבר, הגיל השלישי הוא אתגר שמשותף להורים וילדים בכל רחבי העולם והדרך להתמודד איתו היא רק בעזרת רגישות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*