הגירה שלילית גם אצל החרדים

הגירה שלילית גם אצל החרדים

דו"ח המציג הגירה שלילית מאשדוד גם במגזר החרדי פורסם, ועימו עולות שאלות חשובות.

הנתון העיקרי הוא ההגירה השלילית, שזה בתור נתון עצמאי כבר לא מחמיא, אך הוא לכאורה מסיר את האיום של התחרדות העיר. נתון זה גם יכול לכאורה להעיד כי דרישות החרדים למגורים לכאורה אינן נענות, והאוכלוסיה החרדית הצעירה לא מצליחה להשתקע.

 

 

אך הנתון לא מחמיא ואפילו עלול לערער ולאו דווקא על נציגיהן של המפלגות החרדיות. חבר המועצה נציג ש"ס, אבי אמסלם, מתריע על הצורך בבניה למגזר אותו הוא מייצג כבר זמן רב. גם נציגי החרדים האשכנזים לא קפאו על השמרים והם זועקים לאיפה ואיפה המורגשת מהצד שלהם.

הסיבה להגירה השלילית היא עליית המחירים הבלתי אפשרית לזוגות צעירים חרדים ברובעים בהם רוב האוכלוסיה החרדית גרה, אבל זה בעצם נתון לא מעודד בכלל-

הגירה שלילית של צעירים אינה יכולה להיות חיובית, גם אם המדובר הוא בהגירה של אוכלוסיה מרובת ילדים.

 

 

נתון שמתכתב גם עם העובדה שנסגרים גנים באשדוד, ולאו דווקא בקרב המגזר החרדי. את הנהגת העיר – זו הנוכחית וזו שתהא אמורה להעסיק ככל הנראה שאלה מרכזית אחת (מיני רבות) ממנה יגזרו עוד שאלות חשובות אחרות- כיצד מנגישים את העיר לאוכלוסיה צעירה ומגוונת, ובכך מבטיחים בעיר גם דם צעיר.

בפני המתמודדים מונחות על השולחן שאלות עליהן יצטרכו לענות לתושבים – מי תומכיהם, מה התמורה ומה הקבלות להבטחותיהם מהסבב הקודם?

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*