הבדיקה שתציל אתכם מליקויים בדירה

הבדיקה שתציל אתכם מליקויים בדירה

בדיקה של בעלי מקצוע היא בדיוק מה שנדרש על מנת לזהות מוקדם ליקויים שונים שקשורים אל התשתית, המבנה ונכס. במאמר הבא נסביר מתי בדיוק כדאי לתאם את הבדיקה ומה בכלל אפשר לעשות עם הממצאים שלה

רכישת דירה היא לרוב העסקה הכי יקרה שנעשה בחיינו. בין אם מדובר על דירה חדשה או על דירת יד שנייה, יש להיערך היטב מבחינת ההשקעה של הכסף והזמן. עם זאת, רובנו לא מקדישים מספיק תשומת לב לנושא של ליקויים.

החדשות הרעות הן שכיום ליקויי בנייה הם חלק בלתי נפרד מכל נכס. בבתים חדשים מקבלים אפשר לראות המון סוגים של ליקויי בנייה אחרי איתור נזילות או בדיקת רטיבות ולחות, בעוד בבתים ישנים מדובר על בלאי טבעי. אבל מבחינת הרוכשים ובעלי הדירות, יש גם פתרון: בדק בית של חברה מקצועית ואמינה.

מה עושה חברה שמתמחה בבדק בית?

המטרה של שירותי בדק בית היא להעניק לכל לקוח מידע מלא לגבי ליקויי בנייה שיש בנכס שלו או בתשתית. בשביל לספק מידע כזה, שירותי בדק בית מגלמים בתוכם סוגים שונים של בדיקת רטיבות וגם מעורבות של קבלן איטום מוסמך. בנוסף, יש מקרים שבהם חברת בדק בית מפעילה יועץ איטום לצורך הערכת עלויות התיקון.

חברה שמתמחה בבדק בית מספקת דוח ממצאים אובייקטיבי שאינו מוטה. מבחינת בעלי דירות או אנשים שמתעניינים ברכישת נכס, המשמעות היא שמדובר על מסמך שבו אפשר להשתמש כדי להתמקח על המחיר. במידה וקונים דירה חדשה מקבלן ואז רואים שיש ליקויי בנייה בנכס, ניתן גם להשתמש בדוח על מנת להגיש תביעה.

הדרך לפתרון עוברת בזיהוי של הבעיה

בדק בית היא הבדיקה היחידה שיכולה להציל אתכם מליקויים בדירה, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. בטווח הקצר, המשמעות היא שרואים היטב את ליקויי הבנייה ולכן גם יודעים מה אפשר לעשות על מנת לפתור ולתקן אותם. בטווח הארוך, בדיקת רטיבות או איתור נזילות מונעים נזקים בלתי הפיכים לקירות ולבית.

במילים אחרות, בדק בית הוא חלק מהפתרון. אם לא מזהים את הבעיה ולא יודעים איפה בדיוק היא מתחילה, אי אפשר גם לפתור אותה. כאן בדיוק נכנסים לתמונה בעלי מקצוע שאיתם אפשר להתייעץ ושהתפקיד שלהם הוא לספק את המידע הזה בצורה הכי מבוססת ואמינה.

מתי מזמינים חברת בדק בית?

הדרך לתאם שירותי בדק בית היא ליצור קשר עם חברת בדק בית מקצועית. אם עומדים לפני קניית נכס, אפשר לעשות את זה עוד לפני המשא ומתן על החוזה. בדירות חדשות, כדאי לתאם בדק בית מיד לאחר קבלת טופס אישור אכלוס מהקבלן. לשם השוואה, בדירות קיימות ניתן לתאם בדיקת רטיבות ואיתור נזילות באופן תקופתי ולפי ממצאים שמופיעים על פני השטח בקירות ועל הרצפה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*