האמת מאחורי מיתוס הכנת שיעורי הבית על השולחן

האמת מאחורי מיתוס הכנת שיעורי הבית על השולחן

מאת דלית בן-טובים.

אחת התמונות שעושות נחת להורים, היא לראות את ילדם יושב על כסא בחדרו ומכין שיעורי בית. הרי כך בדיוק נראית התמונה המיטבית של הכנת שיעורי בית. הילד מבצע את המשימות שקיבל מבית הספר, יש כסא, יש שולחן, אולי מנורה, יש יד שכותבת על גבי השולחן, מושלם, אם אחד מהמרכיבים הללו ייחסר, משהו כבר מתחיל לצאת מהאיזון.

מה תגיד לילדך אם תראה אותו שרוע על ריצפת הסלון, כאשר ברקע רועמים צלילי טלוויזיה וגופו נע מצד לצד? האם התמונה הזו תגרום לך לאותה נחת לו היה יושב בחדרו סמוך לשולחן הכתיבה שלו?

אז לפני שתשלחו את ילדכם לחדרם הנה כמה עובדות שכדאי לכם לדעת אודות הכנת שיעורי בית על הרצפה:

הגב של הילדים זקוק לגמישות ולכן התנועתיות מצוינת עבורם. הרצפה מעודדת אותם להמשיך ולהיות בתנועה תוך כדי הכנת שיעורי הבית, הם זזים, משפרים ומשנים את התנוחה ובדרך מחזקים את שרירי היציבה וזוקפי הגב. שינוי התנוחות תורם רבות להפחתה בעומס על הגב.

צורת העבודה הזו מאפשרת ליצירתיות של ילדכם לעלות, הריכוז משתפר הודות לתנועה, אפשר בהחלט לוותר על הנוקשות של הכסא. יותר מזה, ילד המכין שיעורי בית בחשבון ובין תרגיל לתרגיל עושה גלגול, מותח את הידיים והרגליים, רק משפר לעצמו את חדות המחשבה ומייצר לעצמו חוויה מהנה. אפשר להוסיף מזרן ואז בכלל נוצרת חגיגה של תנועה ושיעורים, מבורך מכל הבחינות.

אם אחד ההורים מצטרף לילד, על מנת לסייע בהכנת שיעורי הבית, אפשר לשבת על שני מזרנים ולעשות יחד תרגילים בתנועה בין לבין. לדוגמא תרגיל המטוס הפופולארי כשאתה, ההורה, שוכב על הגב, מכופף ברכיים, משכיב את ילדך עם הבטן על השוקיים שלך, מניע את הרגליים מעלה ומטה ולהלן אפקט המטוס. בתרגיל הזה אתה מחזק את שרירי הבטן והגב התחתון שלך, והילד מחזק שריר יציבה, נהנה מתחושת העננים ומזמן האיכות איתך.

תוכלו בקרוב להיפרד מהמשפט: 'לך לחדר שלך. שיעורי הבית מחכים לך', המעורר את התחושה שמדובר בעונש, ולכן פעמים רבות יוצר התנגדות מעצם האמירה. ילדים היושבים על כסא עם משענת מפספסים את הגמישות הגופנית וגם את גמישות המחשבה בדרך.

העולם שאנו חיים היום, מזמין לעשות מספר מטלות בו זמנית. לכן, אפשר בהחלט להכין את שיעורי הבית, להמשיך את תנועת הגוף על המזרן, להאזין למוסיקה ברקע ולקשקש עם חברים ברשת. ריבוי המישורים רק תומך ביצירתיות.

דלית בן טובים מומחית לארגונומיה, מנהלת מקצועית של אתר ergoshop המתמחה מכירת ציוד ארגונומי בהתאמה אישית, ארגונומיה וישיבה נכונה מול מחשב.

מקור המאמר: Articles.co.il/דלית בן-טובים

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*